کارخانه تسلا

کارخانه تسلا به زودی در چین تاسیس خواهد شد

ایلان ماسک به تازگی علاقه‌‌اش را به تاسیس نخستین کارخانه تسلا در چین نشان داده است. این اقدام می‌تواند تسلا را طی چند سال آینده به یکی از قطب‌های بزرگ صنعت خودروسازی بدل کند. کمپانی که بسیار با برنامه پیش رفته و حالا قرار است بازار چین را نیز تحت تاثیر قرار دهد.

در جریان قراردادهای انجام شده، کارخانه تسلا در شهرک صنعتی لینگانگ بنا خواهد شد. البته گفتنی است که هواداران خودروسازی آمریکا لازم نیست نگران باشند، چراکه هدف کلیدی ایلان ماسک استخدام کارگر ارزان یا چیزهایی از این قبیل نیست بلکه این تولیدکننده در تلاش است تا موقعیت خود را در بازار چین بهبود بخشد.

تسلا سال گذشته در چین درآمد 1 میلیارد دلاری داشته که نسبت به پیش از آن با افزایش سه برابری همراه شده است؛ تولید محصولات در داخل چین می‌تواند تعرفه 25 درصدی واردات را از قیمت خودروهای مدل اس و مدل اکس برداشته و نهایتا سود بیش‌تری نصیب تسلا کند.

از سوی دیگر تسلا اعلام کرده که هنوز قراردادها با دولت چین و شهرداری شانگهای برای تاسیس کارخانه تولیدی به سرانجام نرسیده و این مذاکرات روند اولیه خود را سپری می‌کنند. هنوز هیچ زمان مشخصی برای احداث این مرکز اعلام‌نشده و احتمال می‌رود تا پایان سال برنامه‌ریزی مشخصی صورت گیرد.

کارخانه تسلامسئله‌ی دیگری که تسلا با آن مواجه است، یافتن شریک است. قوانین چین حکم می‌کند که تولیدکنندگان تازه وارد به این بازار برای کسب مجوز فعالیت باید یک واحد تجاری مشترک را با حداقل یکی از شرکای محلی تاسیس کند.

خود دولت چین نیز اهدافی را برای متحول ساخت صنعت حمل و نقل و افزایش خودروهای هیبریدی و برقی دنبال می‌کند و این موضوع می‌تواند چراغ سبزی برای حضور خودروهای تسلا در بازار چین باشد.

گفتنی است که کاهش هزینه‌های تولید، یکی از مهم‌ترین اقدامات آقای ماسک برای کسب خریداران بیش‌تر است و حضور در بازار چین می‌تواند قدم بزرگی برای محقق ساختن این هدف باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*