ماموریت آپولو ناسا

ویدیوی جالب و خلاقانه از ماموریت آپولو ناسا با استفاده از هزاران تصویر کمتر دیده شده

اخیرا یک ویدیوی جالب و خلاقانه از ماموریت آپولو ناسا منتشر شده که در آن با استفاده از تکنیک‌های مختلف، هزاران تصویر از این ماموریت به هم متصل شده است.

کریستین استانگل (Christian Stangl)، نام عکاس خلاقی است که هزاران تصویر آژانس فضایی ناسا از ماموریت آپولو را به یک ویدیوی کوتاه تبدیل کرده است. وی برای تهیه این کولاژ متحرک، بیش از 18 ماه تلاش کرده و از تکنیک‌هایی مانند Stop Motion و اتصال پانورامیک تصاویر استفاده کرده است.

ماموریت آپولو ناسا

ایده تهیه این ویدیو زمانی به ذهن استانگل خطور کرد که در آرشیو ماموریت آپولو ناسا جستجو می‌کرد. این آرشیو شامل مجموعه‌ای از حدود 14 هزار تصویر تمامی پروازهای ماموریت آپولو بوده و تصاویر باکیفیت و وضوح بالای آن توسط دوربین مشهور Hasselblad-Moon گرفته شده بودند. استانگل، این تصاویر را تحلیل و تعدادی از آن‌ها که قابلیت متصل شدن به یکدیگر داشتند را شناسایی کرد.

ماموریت آپولو ناسا

وی این ویدیو را به کسانی تقدیم کرد که به گسترش صلح‌طلبانه مرزها اعتقاد دارند. اوایل امسال، تصاویر جالب و دیده نشده‌ای از ماموریت های آپولو 11 منتشر شد که معروف‌ترین پروازهای تاریخ از لنز دوربین فضانوردان را به نمایش می‌گذاشت. علاوه بر آن، یک تیم متشکل از چهار طراح اروپایی، 225 تصویر کمتر دیده شده از ماموریت آپولو ناسا را در قالب یک کتاب منتشر کردند.

ماموریت آپولو ناسا

این مجموعه ارزشمند تصویری، دیدگاه جدیدی را در مورد پروازهای آپولو از زاویه دید فضانوردان ارائه می‌دهد. سازمان فضایی ناسا در طول ماموریت های آپولو، اهمیت بسیار زیادی برای عکاسی قائل بود و دوربین‌هایش را به شکلی بازطراحی کرد تا بتوانند در فضا هم به خوبی عکس بگیرند. هزاران تصویر در طول ماموریت های Apolo گرفته شد اما از این میان، تنها تعداد محدودی از عکس‌ها به طور عمومی به نمایش درآمدند. این تصاویر شامل زباله‌های روی سطح ماه، عبور فضانوردان از مکان‌های کوهستانی و ناآشنای ماه و پرتوهای خورشیدی بر روی لنزهای دوربین‌هاست.

ماموریت آپولو ناسا

همچنین چندی پیش ناسا از کتابخانه آنلاین جدیدی رونمایی کرد که امکان جستجوی تصاویر، فیلم‌ها و فایل‌های صوتی این سازمان فضایی را فراهم می‌کند. تصاویر فضایی 60 مجموعه مختلف در کتابخانه تصویر و ویدیوی آنلاین ناسا (NASA Image and Video Library) گردآوری شده است. کابران می‌توانند در این کتابخانه آنلاین، گنجینه‌ای بالغ بر 140 هزار تصویر، فیلم و فایل صوتی از ماموریت‌های مختلف ناسا در حوزه‌های فیزیک نجومی، علوم زمین و پرواز فضایی را جستجو و دانلود کنند.

ویدیویی خلاقانه از ماموریت آپولو ناسا