موتور جستجوی مشاغل گوگل

موتور جستجوی مشاغل گوگل راه‌اندازی شد؛ آموزش یافتن کار به کمک گوگل

موتور جستجوی مشاغل گوگل به کمک کاربران آمده تا پیش از هر منبع دیگر، برای یافتن کار به سراغ محبوب‌ترین و قدرتمندترین موتور جستجوی وب بیایند. در این مطلب، نحوه استفاده از این سرویس برای پیدا کردن کار را تشریح می‌کنیم.

از این پس بهتر است حین تلاش برای یافتن کار، همانند زمان نیاز به کسب اطلاعات در هر زمینه‌ای آن را در گوگل جستجو کنید. اخیرا موتور جستجوی مشاغل این غول دنیای وب راه‌اندازی شده که «گوگل برای کار» (Google For Jobs) نام دارد. برای راه‌اندازی این سرویس، از الگوریتم‌های ماشین‌ یادگیرنده گوگل استفاده شده است تا بتوان نیازمندی‌های مشاغل مختلف را از وب سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی همچون لینکدین، مانستر (Monster) و همچنین گلس‌دور (Glassdoor) جمع‌آوری کرد.

نحوه استفاده از موتور جستجوی مشاغل گوگل

برای آغاز، یکی از دو کلمه “Jobs” و یا “Internships” را بدون هیچ کلمه‌ دیگری در موتور جستجوی گوگل سرچ کنید. در پایین باکس جستجو، یک باکس دیگر با عنوان Jobs به نمایش در خواهد آمد.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

کلمه دیگری که پشت یکی از دو کلمه ذکر شده در بالا تایپ می‌کنید، نتیجه را به دلخواه شما تنظیم می‌کند. به عنوان نمونه اگر به دنبال یک شغل در زمینه خبرنگاری هستید، باید عبارت “Reporter Jobs” را جستجو کنید. در پایین باکس آبی رنگ موقعیت‌های شغلی که اخیرا در این زمینه ایجاد شده‌اند به نمایش در خواهند آمد.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

اگر اولویت شما به جای یک زمینه مشخص، نزدیک بودن به محل زندگی‌تان است، باید عبارت “Jobs Near Me” را جستجو کنید.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

اگر به جای محل زندگی خود، به دنبال یک موقعیت شغلی در منطقه مشخصی می‌گردید، تنها کافی است نام آن ایالت و یا شهر آمریکا را به صورتی که در تصویر زیر نمایش داده شده تایپ کنید. از این قسمت مشخص می‌شود موتور جستجوی مشاغل گوگل در حال حاضر تنها در ایالات متحده آمریکا کارایی دارد.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

اگر بر روی باکس Jobs کلیک کنید، به صفحه آن منتقل خواهید شد. در این صفحه نتایج مختلفی که گوگل از وب سایت‌های گوناگون و فعال در زمینه کاریابی جمع‌آوری کرده است را مشاهده می‌کنید. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب موتور جستجوی مشاغل گوگل این است که بعد از جمع‌آوری اطلاعات از وب سایت‌های مختلف، آگهی‌‎های مشابهی که ممکن است در چندین وب سایت منتشر شده باشند را تشخیص داده شده و آن‌ها را تنها یک بار نمایش می‌دهد.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

بعد از کلیک بر روی باکس و وارد شدن به صفحه آن، می‌توانید به صورت دقیق‌تر موقعیت شغلی که به دنبال آن هستید را جستجو کنید. به عنوان نمونه، در تصویر زیر از موتور جستجوی مشاغل گوگل درخواست شده تا یک موقعیت شغلی در حوزه خبرنگاری به صورت تمام وقت و نزدیک به محلی زندگی کاربر را پیدا کند.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

در اینجا می‌توانید نتایج جستجوی خود را بر اساس عنوان، دسته‌بندی، نوع کار، زمان و همچنین نوع شرکت تفکیک کنید.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

به عنوان نمونه با وارد شدن به بخش تفکیک بر اساس زمان در موتور جستجوی شغل گوگل، می‌توان تعیین کرد تنها مشاغلی که طی مدت زمان مشخصی منتشر شده‌اند به نمایش در بیایند.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

جستجو بر اساس دسته‌بندی شغل‌ها نیز ممکن است.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

با مشخص کردن تمامی گزینه‌ها می‌توانید به صورت دقیق موقعیت شغلی که مد نظر دارید را پیدا کنید.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

مزیت دیگر این سرویس، امکان دریافت جدیدترین موقعیت‌های شغلی بر اساس گزینه‌های تعیین شده به صورت ایمیل است. بعد از سفارشی‌سازی تمامی گزینه‌ها اعم از نوع شرکت، نوع کار، دسته‌بندی، زمان، موقعیت و دیگر موارد، با زدن گزینه “Alerts Are On For This Search” تمامی موقعیت‌های شغلی جدید افزوده شده به شما اطلاع داده خواهند شد.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

وقتی حین جستجو، موقعیت کاری مد نظرتان را پیدا کردید، امکان ثبت درخواست، ارسال رزومه دیگر انواع مکاتبه از طریق Google For Jobs وجود ندارد. در عوض، با کلیک بر روی گزینه به پست اصلی در وب سایتی که گوگل این مطلب را از آن اقتباس گرفته، ارجاع داده خواهید شد.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

اگر به دنبال یک موقعیت شغلی در شرکت خاصی می‌گردید، باز هم موتور جستجوی کار گوگل به کمک شما خواهد آمد.

موتور جستجوی مشاغل گوگل

امیدواریم به زودی امکان استفاده از این سرویس فوق‌العاده جذاب و کارآمد در دیگر کشورها نیز فراهم شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*