بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5

بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5 ؛ یک کپی ماهرانه از آیفون 7 پلاس!

در این مقاله به بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5 (OnePlus 5) همراه با مشخصات فنی، دوربین دوگانه، باتری، چیپست و قابلیت های آن خواهیم پرداخت. گفته میشود. پرچمدار جدید وان پلاس یکی از قدرتمندترین گوشی های سال جاری است. آیا چنین خواهد بود؟ در ادامه این قضیه را بررسی می‌کنیم.

شاید وان پلاس در ابتدا تنها سعی بر آن داشت تا گوشی های بازار را با عرضه محصولاتی ارزان قیمت مغلوب کند، اما این شرکت طی سالیان اخیر با پیشرفت بزرگی همراه بوده است. هرچند هنوز هم قیمت پایین مهم است، اما دیگر تمامی استراتژی وان پلاس این نیست و با وجود اینکه قیمت محصولاتشان در طول این سال‌ها به شکل پلکانی بالا رفته است، اما ما بعضا می‌بینیم هنوز هم از بسیاری از گوشی های هم رده خود ارزان‌تر هستند.

این هفته وان پلاس از تازه‌ترین پرچمدار خود، وان پلاس 5 رونمایی کرد.  با یک پردازنده بالارده در زیر قاب، حافظه داخلی غول پیکر و رم مناسب و یک دوربین دوگانه که آماده است عکس‌هایی با زوم شفاف برای شما بگیرد، آیا سرانجام این گوشی می‌تواند وان پلاس را به محبوبیت بیشتری در بین پرچمداران بازار تبدیل کند؟ در این مقاله به بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5 خواهیم پرداخت تا بیشتر به این موضوع پی ببریم. بیایید در ابتدا نگاهی گذرا به قابلیت‌های کلیدی وان پلاس 5 بیاندازیم.

قابلیت‌های کلیدی

  • بلوتوث 5
  • باتری 3300 میلی‌آمپر ساعتی
  • USB نوع C
  • اندروید 7.1
  • NFC
  • نمایشگر 5.5 اینچی فول اچ‌دی
  • چیپست اسنپدراگون 835
  • رم 6 یا 8 گیگابایت
  • حافظه داخلی 64 یا 128 گیگابایت
  • شارژ سریع Dash Charge

ویدیو جعبه گشایی وان پلاس 5

 

ویدیو هندزان وان پلاس 5

 

1. طراحی

وقتی وان پلاس 5 را به دست می‌گیریم، اولین چیزی که احتمالا به ذهن شما می‌رسد، شیک بودنش است. ضخامت 7.25 میلی‌متری همراه با لبه‌هایی گرد و بدنه‌ی آلومینیومی باکیفیت از پرچمدار جدید وان پلاس یک گوشی پریمیوم با قیمت پایه زیر 500 دلار ساخته است که ارزش خرید بالایی دارد. دومین چیز، شباهت بسیار زیاد آن با آیفون و المان‌هایی نظیر خطوط آنتن و جایگیری دوربین دوگانه بر روی قسمت چپ قاب پشتی دستگاه است.

بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5

بر روی قاب جلویی یک نمایشگر 5.5 اینچی و در زیر آن نیز یک اسکنر اثر انگشت نقش بسته است. با حرکت به بخش پایین گوشی ما پنجره‌های مشبک متعلق به اسپیکر، درگاه USB نوع C و یک جک هدفون را می‌توانیم ببینیم. یکی از قابلیت‌های جذاب و منحصر به فرد وان پلاس 5، یک دکمه Do-Not-Disturb برای غیرفعال کردن نوتیفیکیشن‌ها و سایلنت کردن گوشی است که با نوک انگشت خود می‌توانید آن را به راحتی به حالت فعال یا غیرفعال درآورید.

بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5

اما یکی از مواردی که جای خالی آن در پرچمدار جدید وان پلاس، عدم ارائه قابلیت مقاومت در برابر آب است. با توجه به این که طی چند سال اخیر تعداد بیشتری از پرچمداران با قابلیت ضد آب روانه بازار می‌شوند، شاید خرید وان پلاس 5 کمی شما را مردد کند.

2. نمایشگر

یک نمایشگر 5.5 اینچی با پنل AMOLED بر روی قاب جلویی این گوشی قرار دارد که در برداشت اولیه ما، آن خوب و مناسب به نظر می‌رسد: تصاویر کامل شفاف بوده و جزئیات نیز به خوبی مشخص هستند. اگر نگران دقت رنگ هستید نیز در اینجا حالت‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانند به شما طیف مناسب جایی که از گوشی استفاده می‌کنید را ارائه کند. هرچند بر خلاف دیگر پرچمداران، نمایشگر وان پلاس 5 از وضوح Full HD برخوردار است.

بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5

مسلما نمی‌توان این وضوح بد باشد و تفاوت در تراکم پیکسلی نمایشگرهایی با این وضوح هستند که تعیین کننده قدرت، شفافیت و سایر المان‌ها خواهند بود. اگر واقعا هیچ چیز زیادتری همراه یک نمایشگر 2K به دست نمی‌آید، پس واقعا چه ارزشی دارد عمر باتری دستگاه فدای پیکسل‌های بیشتر و پردازش قدرت تولیدی آن‌ها شود؟

3. رابط کاربری

وان پلاس همچنان از پلتفرم Oxygen OS مبتنی بر سیستم عامل اندروید بر روی گوشی های جدید خود استفاده می‌کند. این پلتفرم چندان هم با پلتفرم هایی که در سایر گوشی های هوشمند اندرویدی دیده می‌شوند، متفاوت نیست. حتی آن با حذف برخی از گزینه‌های سختگیرانه، باعث شده تا سرعت ناوبری کاربران نیز افزایش پیدا کند.

بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5

وان پلاس 5 همانند پرچمداران بزرگی همچون گلکسی اس 8 و اچ تی سی یو 11 از یک چیپست اسنپدراگون 835 قدرت می‌گیرد. این جادوگر، عملکرد بی نظیری را ارائه می‌کند. به خصوص وقتی گوشی شما از یک رم 6 یا 8 گیگابایتی برخوردار باشد. اما آیا شما در سال 2017 نیاز به گوشی با رم 8 گیگابایتی دارید؟ نمی‌توان به طور قطعی گفت خیر، اما چندان هم نیازی به این ظرفیت بالا احساس نمی‌شود.

4. دوربین

عملکرد خوب دوربین در بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5

در بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5 بزرگترین بخشی که توجه ما را به خودش جلب کرده است، دوربین دوگانه‌ای است که بر روی قاب پشتی آن تعبیه شده است. به جای آن که یکی از دوربین‌ها تصاویر رنگی بگیرد و دیگری تصاویری سیاه و سفید ثبت کند، وان پلاس از ترکیبی درست همانند دوربین دوگانه گوشی آیفون 7 پلاس اپل بر روی گوشی خود استفاده کرده است. کی از آن‌ها مجهز به لنز 16 مگاپیکسلی عریض بوده و دیگری از یک لنز تله فوتو 20 مگاپیکسلی برخوردار است.

بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5

این تطبیق‌پذیری بین دو دوربین واقعا عالی است که به شما اجازه می‌دهد خیلی سریع بر روی یک صحنه زوم کنید، خصوصا زمانی که در حال فیلمبرداری هستید. لنز 16 مگاپیکسلی ارائه کننده گشودگی بسیار مناسب f/1.7 است که می‌تواند به شما تعهد می‌دهد در شرایط نوری کم تصاویری خوب به ثبت برسانند. اما دوربین 20 مگاپیکسلی نمی‌تواند به قدرت دوربین اصلی باشد، زیرا گشودگی آن f/2.6 بوده و بسیار محدود است.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توان آن را در آیفون 7 پلاس نیز دید، چیزی شبیه به حالت عکاسی پرتره است. قابیت زوم عالی با دوربین این گوشی در دسترس کاربران است که تجربه آن نیازمند هزینه‌ی زیادی نیست و برخلاف دوربین وان پلاس 3 تی، در گوشی جدید وان پلاس تثبیت کننده اپتیکال تصویر وجود ندارد. ما باید بررسی‌های بیشتری را بر روی دوربین این گوشی انجام دهیم تا بتوانیم در مورد آن صحبت کنیم.

5. باتری

وان پلاس تصمیمات حیرت انگیزی را در خصوص باتری گوشی موبایل وان پلاس 5 گرفته است. یک باتری 3.300 میلی‌آمپری به جای باتری 3.400 میلی‌آمپری وان پلاس 3 تی در این گوشی استفاده شده که به طبع از ظرفیت کمتری برخوردار است، اما مزیت آن کاهش ضخامت دستگاه بوده است. با این حال استفاده از چیپست اسنپدراگون 835 به کاهش مصرف برق توسط گوشی کمک شایانی خواهد کرد. همچنین نمایشگری با وضوح Full HD نیز مصرف انرژی به مراتب کمتری از یک نمایشگر 2K یا 4K خواهد داشت.

بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5

وان پلاس 5 همچنین از سیستم شارژ سریع Dash Charge نیز برخوردار است که می‌تواند خیلی سریع و در کمتر از یک ساعت و نیم گوشی را به صورت کامل شارژ کند. این قطعا چشمگیر است، اما عدم سازگاری آن با برخی شارژرهای دیگر زمانی که شما با دوستانتان به بیرون رفته‌اید و شارژر به همراه شما نیست، می‌تواند این قابلیت را بی استفاده کند. علاوه بر این در بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5 دریافتیم که این گوشی از شارژ بی سیم پشتیبانی نمی‌کند.

6. انتظارات

وان پلاس با هر گوشی که روانه بازار می‌کند، یک گام به سمت افزایش قدرت و تبدیل شدن به یک برند اصلی حوزه موبایل نزدیک می‌شود. وان پلاس 5 همچنان یک گوشی عجیب و غریب محسوب می‌شود که با قیمتی به مراتب پایین‌تر از رقبا عرضه خواهد شد. گفته می‌شود به وان پلاس کمی در مورد این که چگونه ایده‌های گوشی های دیگر را به ارث برده اتهام وارد است و وقتی به دوربین و طراحی گوشی نگاه می‌کنیم، متوجه شباهت‌های زیادی بین آن و پرچمدار کوپرتینو می‌شویم؛ اما همچنان این گوشی رضایت بخش است و کاربران می‌توانند با قیمتی به مراتب کمتر از آیفون اقدام به خریداری وان پلاس 5 کنند. این شرکت سازنده چینی همچنان مسیر طولانی را برای تبدیل شدن به یکی از برترین‌های بازار دارد.

بررسی اولیه گوشی موبایل وان پلاس 5

با تمام این تفاسیر وان پلاس 5 گوشی قدرتمند و شیک است و درست همانند سایر مدل‌های این برند از پس تمامی کارها بر می‌آید. وان پلاس قرار است فروش پرچمدار جدید خود را از تاریخ 27 ژوئن (6 تیر 96) آغاز کند. شما باید برای خرید نسخه‌ پایه آن مجهز به رم 6 گیگابایت / حافظه 64 گیگابایت، 480 دلار و برای خرید نسخه مجهز به رم 8 گیگابایت / حافظه 128 گیگابایتی آن نیز 540 دلار را بپردازید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. آیفون از این کپی کرده.

  2. با سلام خدمت همه دوستان خوبم به نظر من این گوشی کپی iPhone 7 نیست
    میشه گفت از طراحی iPhone یه مقداری در گوشی جدیدش استفاده کرده یعنی از تجربه دیگران
    ولی این گوشی Oneplus 5 است نه iPhone اینقدر همه جا نگید این کپیه iPhone
    ممکنه هزارتا گوشی توبازار باشن که شبیه تر هستند به iPhone ولی اینقدر به آنها گفته نمیشود کپی
    در یوتیوب مقایسه سخت افزاری، باطری و همچنین سرعت شارژ باطری، دوربین و غیره را ببینید تا به قدرت این غول با قیمتی معقول ایمان بیاورید.

    • سلام.تمام گوشی هایی که در بازار هستن از اپل تقلید میکنند. با این نظرت موافق نیستم.
      اپل تعیین میکنه که چه شرکتی چه گوشی بزنه.
      هیچکس نمیتونه با ایفون رقابت کنه.
      وقتی ایفون یه گوشی میزنه همه برندها ازش تقلید میکنند.
      وبه موفقیت هم نمیرسن متاسفانه، چونکه مثل اپل خود کفا نیستند.
      هرکس قبول داره صلوات بفرستد.

      • کی گفته اینجوریه مثلا xiaomi mi mix از کدوم گوشی اپل تقلید کرده یا samsung galaxy s8 plus از لحاظ طراحی.
        تقلید با استفاده از تجارب دیگران فرق میکنه.
        اگر قرار بود هر کی از اول فقط بر اساس گوشی های قبلی خودش گوشی جدید تولید کنه که نمیشد
        تو با استفاده از تجربه های قبلیه خودت و خلاقیت های جدید و استفاده از تجارب دیگران به بهترین ها میرسی ولی وقتی فقط بگویی من بهترین هستم زمین میخوری
        ما باید یاد بگیریم که ممکن است دیگران چیزهایی را بدانند که ما نمیدانیم .
        در انتهای سخنانم نوکیا اپل سامسونگ و … همگی بسیار بزرگ و قدرتمند هستند.

      • واسه مقایسه سامسونگ و آیفون باید بگم ک اینو یادتون باشه دکمه 3D رو اول گلکسی S8 زد بعدش آیفون ازش رونمایی کرد.سنسور اسکن اثر انگشتم اول سامسونگ بود ک بردش پشت گوشی بفدش آیفون 8 بازم ازش رونمایی کرد.ب بقیه چیزاش دگ کاری ندارم چون همینا کفایت میکنه…اگه اینطوره باید بگیم آیفون بیشتر اسکی رفته
        حتی صفحه آیفون رو هم خود شرکت سامسونگ میزنه….این یعنی شرکت اپل هم ب سامسونگ ایمان داره.حالا کاری ندارم ک مشکلات ریز گوشی پرچمدار سامسونگ چیه.ولی خب آیفون چیزی نیست ک سنگشو ب سینه بزنیم
        حتی اونقد برای زبان فارسی ارزش قاعل نیست ک یدونه کیبورد فارسی رسمی بکار ببره

    • بدون تعصب میگم…..درسته شبیه ایون7plusاست….اما ازنظر سرعت یه سروگردن بالاتره …بلاخره ایفون شکست خورد…

  3. چرا Full Hd؟ عجیبه. گوشی پرچمدارش رو Full Hd زده؟ مطمئنا خطای بزرگی کرده. مشتریانش کم میشه. این گوشی یکی از 3 کاندید اصلی خرید من بود ولی چون Full Hd زده از انتخابم خارج شد.الآن دیگه گوشی پرچمدار باید حداقل QHD باشه.