گرمای شدید زمین

گرمای شدید زمین تا سال 2100 میلادی 74 درصد مردم جهان را در معرض خطر قرار می‌دهد

پیش‌بینی‌های محققان نشان می‌دهد که بیش از سه چهارم مردم جهان تا سال 2100 میلادی گرفتار گرمای شدید زمین می‌شوند و شمار زیادی از انسان‌ها جان خود را از دست خواهند داد.

گرمای شدید زمین در سال 1995 میلادی، 739 هزار نفر را در شیکاگو به کام مرگ فرو برد و این اتفاق تلخ، بار دیگر در اروپا رخ داد و حدود 70 هزار نفر جان خود را از دست دادند. هفت سال بعد یعنی در سال 2010 میلادی نیز حدود 55 هزار نفر در روسیه بر اثر موج گرما کشته شدند. به این ترتیب با توجه بر اتفاقاتی که در گذشته رخ داده و همچنین داده‌های به دست آمده، باید در آینده منتظر موج گرمایی بسیار شدیدتر و گسترده‌تری باشیم.

در حال حاضر 30 درصد مردم جهان در معرض گرمای شدید زمین قرار دارند

مطالعات محققان نشان می‌دهد که در حال حاضر حدود 30 درصد از جمعیت سراسر جهان، حداقل در 20 روز از سال در معرض گرمای بسیار شدید و کشنده قرار دارند و اگر اقدامی برای کم کردن آلاینده های کربنی که به تشدید شرایط سخت ناشی از امواج گرمایی منجر می‌شود، صورت نگیرد باید منتظر یک فاجعه وحشتناک باشیم.

بر اساس پیش‌بینی دانشمندان، فاجعه گرمای شدید زمین تا سال 2100 میلادی، 74 درصد مردم جهان را در بر خواهد گرفت و آن‌ها را در معرض گرمای کشنده قرار خواهد داد. این روند از هم‌اکنون آغاز شده و هر ساله تعدادی از انسان‌ها در سراسر جهان، جان خود را از دست می‌دهند. محققان در انجام این مطالعات از داده‌هایی استفاده کرده‌اند که برخی از آن‌ها به سال 1949 میلادی مربوط می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*