برخورد سیارک به زمین و نابودی نژاد بشر

احتمال برخورد سیارک به زمین و نابودی نژاد بشر ؛ دانشمندان هشدار دادند

گروهی از دانشمندان، از احتمال برخورد سیارک به زمین و نابودی نژاد بشر خبر داده‌اند. آیا نژاد بشر در آستانه نابودی بر اثر برخورد اجرام فرازمینی قرار دارد؟

آیا ما در آستانه انقراض هستیم؟ بر اساس اظهارات اخیر گروهی از دانشمندان برجسته، برخورد ناگهانی یک سیارک به کره زمین می‌تواند منجر به نابودی نژاد بشر شود و ما انسان‌ها برای این رویداد آماده نیستیم!

گروهی از اخترفیزیک‌دانان معتقدند که برخورد سیارک به زمین و نابودی نژاد بشر ، تنها در کسری از ثانیه انجام خواهد گرفت! از آنجا که همین حالا نیز هزاران سیارک و جرم آسمانی در حال حرکت به سمت زمین هستند، می‌بایست خطر برخورد سیارک به زمین و نابودی نژاد بشر را به شکلی جدی‌تر مورد بررسی قرار دهیم.

پروفسور آلن فیتزسیمون (Alan Fitzusimmon) در این باره می‌گوید که با برخورد سیارک و یا اجرام آسمانی به زمین، رویدادهای هولناکی در انتظار زمین خواهد بود. ستاره‌شناسان، هر روزه سیارک‌هایی را کشف می‌کنند که می‌توانند به عنوان یک خطر بالقوه برای زمین مورد بررسی قرار گیرد. در همین راستا کارشناسان هشدار داده‌اند که بر اثر برخورد سیارک به زمین ، بخش بزرگی از تمدن‌ها و شهرهای سراسر جهان به کلی تخریب خواهند شد. اگر سیارک مذکور در اندازه بزرگ‌تری باشد، حتی این توانایی را دارد که حیات را به طور کامل از سطح زمین پاک کرده و منجر به انقراض نسل بشر شود!

برخورد سیارک به زمین و نابودی نژاد بشر

پروفسور فیتزسیموندر این باره می‌گوید:

دانشمندان و مهندسان، می‌بایست ضمن همکاری با یکدیگر تمامی اجرام و سیارک‌های نزدیک به سیاره زمین را شناسایی کرده و به درک کاملی از خطرات احتمالی هریک از آنان برسند. تاکنون، تعداد 1800 جرم خطرناک در ماورای زمین کشف شده‌اند، اما تعداد واقعی آنان بسیار بیشتر از این رقم است! ستاره‌شناسان، روزانه تعداد بسیاری از سیارک‌های نزدیک به زمین را کشف می‌کنند که همه آنان برای زمین تهدیدآفرین هستند. از این رو، ممکن است رویداد بعدی تونگوسکا (Tunguska) ما را غافل‌گیر کند! با وجود اینکه ما از وجود این اجرام خطرآفرین باخبر هستیم، اما تاکنون هیچ اقدامی برای خنثی‌سازی خطرات آنان انجام نگرفته است.

هشدار این گروه از دانشمندان، با یادآوری رویداد تونگوسکا همراه است. رویدادی که در سال 1908 میلادی و در منطقه سیبری به وقوع پیوست، برخورد سیارکی به زمین همه چیز را تا شعاع 1200 کیلومتری خود با نابودی همراه ساخت!

در برخورد سیارکی تونگوسکا، این جرم آسمانی ضمن ورود به اتمسفر سیاره زمین، به سرعتی در حدود 55 هزار کیلومتر بر ساعت رسید و سپس به زمین برخورد کرد. انرژی آزاد شده بر اثر این برخورد، 185 برابر بیشتر از بمب‌باران اتمی هیروشیما بود! برآوردها حاکی از آن هستند که این سیارک در لحظه ورود به اتمسفر زمین 30 کیلومتر بر ساعت بوده و در فاصله 5 کیلومتری زمین منفجر شده است.

اما باید توجه داشت که رویداد تونگوسکا، تنها واقعه‌ای نیست که بزرگی این تهدیدات فرازمینی را به رخ ما می‌کشند! در ژانویه 2017، سیارکی در اندازه یک دستگاه اتوبوس به شکلی غیر منتظره از میان ماه و زمین عبور کرد؛ وقوع چنین پدیده‌هایی حاکی از آن هستند که بشریت، برای چنین خطراتی هنوز آمادگی ندارد.

دانشمندان نسبت به احتمال برخورد سیارک به زمین و نابودی نژاد بشر هشدار دادند!

همین حالا که شما در حال مطالعه این مطلب هستید، تعداد بسیاری از سیارک‌ها و دنباله‌دارها به دور خورشید گردش می‌کنند. در صورتی که یکی از همین اجرام آسمانی با کره زمین هم‌مسیر شوند، برخورد آنان به سیاره ما می‌تواند یک فاجعه غیر قابل جبران را به بار آورد. به عقیده کارشناسان، سیارک‌ های غول پیکر 10 کیلومتری که از نادرترین نمونه آنان‌ هستند، موجب نابودی نژاد دایناسورها از زمین شده‌اند. از این رو، برخورد چنین سیارک‌هایی به زمین می‌تواند آسیب جبران‌ناپذیری به تمدن ما بزند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. بنظر من،بخواهیم یا نخواهیم همه نابود شدنی هستیم!ببینید وقتی در قران کریم امده که ما بساط انسان رو برمیچینیم و ان را در روز قیامت از قبرها بیرون میاوریم همینه.خداوند کائنات رو در کمتر از چشم بر هم زدنی در هم میکوبد و روز قیامت اماده حساب میشویم ان واقعه بزرگ احتمالا همین پیشبینی دانشمندان رو قوت میبخشه،اگه چشمانمان رو باز کنیم و بادقت در ایات خداوند بنگریم حقیقترو پیدا میکنیم. ان رویداد بزرگ نزدیکه!خدایا ما رو در پناه خودت نگهدار

  2. پس صاحبامون چکاره ان. فضایی ها ترتیبشونو میدن! اون یکی رو هم فرستادن ک دایناسورهارو ازبین ببرن ک مارو بزارن! شاید فیلم زیاد میبینم ولی هیچ چیزی رو نمیشه رد کرد

  3. خب چرا کاری نمیکنن با موشکی چیزی بزنن نابودشون کنن:|

  4. پروژه انسان با شکست مواجه شد

    خدا ناراحت و انقراض نزدیک