اینترنت اشیا اگزینوس سامسونگ

اولین محصول اینترنت اشیا اگزینوس سامسونگ به تولید انبوه رسید

تولید انبوه اولین محصول اینترنت اشیا اگزینوس سامسونگ با نام Exynos i T200 آغاز شد. این محصول با عملکرد مناسب در اینترنت اشیا، گزینه‌ای مناسب برای محصولات این حوزه است.

سامسونگ الکترونیکس در مقام یکی از شرکت‌های پیشرو در فناوری نیمه‌هادی‌های پیشرفته، امروز اعلام کرد که تولید عمده اولین محصول اینترنت اشیا (IoT) را با برند اگزینوس (Exynos) و با نام Exynos i T200 آغاز کرده است. Exynos i T200 بر پایه روند کم مصرف 28 نانومتری High-K Metal Gate (HKMG) تولید شده و مجهز به توانایی‌های پردازشی بالا و امکان اتصال وای-فای است. این محصول با عملکرد مناسب در اینترنت اشیا گزینه‌ای مناسب برای محصولات این حوزه است.

اولین محصول اینترنت اشیا اگزینوس سامسونگ (Exynos i T200) برای پردازش از یک پردازنده Cortex-R4 در کنار یک پردازنده مضاعف +Cortex-M0 استفاده می‌کند که به دستگاه‌های مجهز به این محصول امکان می‌دهد تا انواع کارها را بدون نیاز به ریزکنترلر IC در سیستم، پردازش کرده و انجام دهند. در زمینه اتصالات نیز Exynos i T200 از یک تک باند 802.11b/g/n (2.4 گیگاهرتز) پیشتیبانی می‌کند. این محصول گواهینامه وای فای را از اتحادیه وای فای و گواهی اینترنت اشیا را از آزور (Azure) مایکروسافت دریافت کرد. محصول جدید سامسونگ همچنین به صورت پیش فرض از IoTivity پشتیبانی می‌کند که یک استاندارد پروتکل اینترنت اشیا متعلق به بنیاد اتصالات باز (OCF) است و امکان تعامل بدون مشکل میان دو دستگاه را در اینترنت اشیا فراهم می کند.

اینترنت اشیا اگزینوس سامسونگ

امنیت در محصول اینترنت اشیا اگزینوس سامسونگ

امنیت و حریم خصوصی از بزرگترین چالش‌های کنونی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان حوزه اینترنت اشیا است و برای رفع این چالش، Exynos i T200 از یک بلوک سخت افزاری مجزا به نام زیرسیستم امنیتی (SSS) بصورت اختصاصی برای مدیریت امنیت استفاده می‌کند. به علاوه آی پی مربوط به تابع ‌غیرقابل شبیه‌سازی فیزیکی (PUF) در اولین محصول اینترنت اشیا اگزینوس سامسونگ ، امکان مدیریت امن ذخیره سازی داده و تایید هویت را فراهم می‌کند به صورتی که در این روش جدید نیازی به ثبت یک کلید مشخص روی سیلیکون و یا تعیین یک IC امنیتی خاص برای  ذخیره کردن کلید ذخیره سازی وجود نخواهد داشت. این اقدامات امنیتی باعث می‌شود سطح امنیت این محصول در مقایسه با روش‌های معمول با یک بار امکان برنامه ریزی (OTP)، سطح امنیتی بسیار بالاتری داشته باشد.

بن هور معاون مدیر بازاریابی بخش سیستم‌های نیمه هادی در شرکت سامسونگ می‌گوید:

Exynos i T200 محصولی در حوزه اینترنت اشیا است که از نظر هر دوی عملکرد و امنیت مورد نیاز در این بازار، بهینه‌سازی شده است. شرکت سامسونگ با عرضه این محصول اگزینوس، ارزشی متمایزتر را نه تنها به ابزارهای موبایل بلکه به فضاهای غیرموبایل از جمله خودرو و اینترنت اشیا می‌افزاید.

برای اطلاعات بیشتر درباره محصولات اگزینوس سامسونگ لطفا به آدرس www.samsung.com/exynos مراجعه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*