NSX

7 حقیقت جالب در مورد ابرخودرو آکورا NSX GT3

امسال در مسابقات 24 ساعته رولکس دیتونا شرایط آب و هوایی باعث شده بود فضا به شکل غیر عادی سرد شود. اما وجود یک خودروی ویژه‌، شور و حال مسابقه را به کمال رساند و آن چیزی نبود جز آکورا NSX ارتقا یافته که کد GT3 را به دوش می‌کشید. در این مطلب به 7 حقیقت جالب از این خودرو می‌پردازیم.

همه‌چیز از تابستان امسال آغاز شد

NSXزمانی  که آکورا NSX پا به نمایشگاه خودرو تابستانه‌ی نیویورک گذاشت، مایکل شانگ، مالک تیم مسابقات اتومبیل‌رانی به همین نام، اولین کسی بود که علاقه‌ی خود را برای پیش‌خرید این هیولای ژاپنی نشان داد. این خودرو به‌ منظور اینکه استانداردهای لازم را برای ورود به مسابقات بین‌المللی FIA کسب کند، روانه‌ی فرانسه شد و پس از دریافت مجوزهای لازم به آمریکا رسید. حالا نوبت شانگ و مهندسین تیمش بود تا از ثانیه به ثانیه‌‌ی زمان باقی‌مانده استفاده و سه ماه باقی‌مانده تا رقابت رولکس را به تمرین و آزمایش NSX GT3 بپردازند.

این خودرو 60 درصد تولید را تصاحب کرده

NSXدر حالی که به شکل معمول تولید نسخه‌ی پیست اکثر خودروهای اسپورت، کم‌تر از مدل استاندارد است، در NSX وضعیت فرق می‌کند و نمونه‌ی GT3 قرار است 60 از کل تولید این خودرو  را مال خود کند. علاوه بر پیشرفت‌های ظاهری، چشم‌گیرترین تغییراتی که بین این مدل و نمونه‌ی استاندارد وجود دارد در سیستم تعلیق و فنربندی محفوظ است که سبب کاهش ارتفاع و بهبود وضعیت آیرودینامیکی GT3 می‌شود. در حال حاضر این خودرو فقط با لاستیک‌های برند کانتیننتال عرضه شده و سرعت آن به 290 کیلومتر محدود شده است که برای حضور در مسابقات کلاس GTD آمریکا الزامی است.

همان موتور بدون وجود AWD

NSXپیشرانه‌ی مدل GT3 تفاوتی با مدل استاندارد NSX ندارد و همان 3.5 لیتری همراه با توربوشارژ دوگانه است که می‌تواند در کنار موتور الکتریکی، 572 اسب بخار قدرت و گشتاور 646 نیوتن‌متر تولید کند. اما برخلاف اینکه موتور هر دو مدل یکسان است، گیربکس نسخه‌ی GT3 از نوع 6 سرعته دستی متوالی (Sequential) بوده و تنها به‌ صورت دیفرانسیل عقب ارائه می‌شود، در صورتی که NSX استاندارد دو دیفرانسیل است.

تکمیل مسابقه اولویت اول بود

NSXاز آنجا که NSX GT3 اولین بار بود که در این مسابقه شرکت داده می‌شد، اتمام مسابقه استقامت بر هر چیزی مقدم بود و قهرمانی در مرحله‌ی بعد قرار داشت. دو خودرو NSX GT3 تیم مایکل شانگ با شماره‌های 86 و 93 وارد پیست شدند که نهایتا خودرو شماره 86 موفق به کسب جایگاه پنجم شد اما شماره 93 که از کاپوت جلو صدمه‌ دیده بود، تنها 30 دقیقه مانده به پایان 24 ساعت زمان مسابقه به نظر داوران از رقابت خارج شد. Jeff Segal یکی از رانندگان ماشین شماره 86 می‌گوید:

رسیدن به خط پایان برای ما یک هدف بسیار بزرگ بود، بنابراین کسب مقام پنجمی و آن هم در شرایط بارانی پیست، واقعا باورنکردنی است

کاترین لگ (Katherine Legge) و رانندگی ماشین شماره 93

کاترین لگ یکی از رانندگان خودروی NSX GT3 با شماره 93 بود و برای مدت اندکی نیز در این مسابقه جایگاه اول را کسب کرد. این نخستین بار در تاریخ مسابقات 24 ساعته دیتونا بود که یک زن در آن شرکت داشت. خانم لگ، به عنوان راننده‌ی حرفه‌ای بریتانیایی پیش از این نیز 2 بار در بزرگ‌ترین رویداد نسکار به اسم ایندی 500 آمریکا (Indianapolis 500) پشت خط استارت، آغازکننده‌ی مسابقه بوده است.

هر دستگاه NSX GT3 حدود 500 هزار دلار قیمت دارد

NSXبه گفته‌ی شانگ هر دستگاه از این خودرو حدود 500 هزار دلار ارزش دارد. گفتنی است که این رقم بیش از دو برابر قیمت مجهزترین نسخه‌ی تولید انبوه خودرو آکورا NSX است. خودرویی که با آپشن‌های متنوع قیمتی معادل 200 هزار دلار دارد.

30 هزار دلار ناقابل برای یک فرمان!

NSXشانگ همچنین اشاره داشته که هزینه‌ی یک فرمان از این خودرو حدود 30 هزار دلار است. این فرمان علاوه بر داشتن وزن بسیار کم و 15 دکمه که عملکرد تعویض دنده را نیز شامل می‌شود، پدال کلاچ را نیز در خود جای‌داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*