موتور سیکلت الکتریکی

سایپا، موتور سیکلت الکتریکی را به خیابان های تهران می‌آورد

سایپا نخستین وارد کننده موتور سیکلت الکتریکی کاربردی به ایران خواهد بود. این شرکت تا ماه آینده 200 دستگاه وارد خواهد کرد و درآینده خود به تولید می‌رساند. این کار با کمک شرکای چینی سایپا انجام می‌گیرد.

گروه صنعتی سایپا در نظر دارد با سرمایه گذاری مشترک خود با یک شرکت چینی، خط تولید نخستین موتور سیکلت های الکتریکی را به بازار ایران بیاورد. این گروه پس از سالها تلاش، موفق شده سرمایه گذاری های لازم را انجام دهد تا در مرداد ماه سال جاری، نخستین محموله از نسخه‌های کاربردی موتور سیکلت الکتریکی را وارد کشور کند. پس از آن، سایپا قصد دارد فرآیند تولید این محصولات را نیز به ایران بیاورد.

سالیانیست که شهرداری تهران همراه با طرح‌ها و برنامه‌های مختلف به دنبال جایگزینی موتور سیکلت های بنزینی با مدل های برقی است، اما هر بار با مشکلاتی نظیر کیفیت نامناسب موتورهای وارداتی همراه با قیمتی بالا و خدمات پس از فروش ضعیف باعث شده تا مصرف کنندگان رغبتی برای خریداری و استفاده از انرژی جذاب دوست دار محیط زیست نداشته باشند. از جمله طرح‌هایی که طی این سال‌ها برای ترغیب کاربران به خرید این محصولات برنامه ریزی شد می‌توان به فروش اقساطی، حذف گواهینامه و یا حتی کمک‌های بلاعوض اشاره کرد که متاسفانه هیچکدام منجر به آن نشد تا موتور سیکلت های الکتریکی را در خیابان های کلان شهرهای ایران ببینیم.

حال خبر می‌رسد که پس از سال‌ها سرانجام مشکل شماره گذاری این موتورها نیز برطرف شده و هم اکنون موتور سیکلت های پاک نیز می‌توانند پلاک دریافت کنند. پس از مدت‌ها، مجوز استاندارد برای هفت نوع موتور سیکلت های برقی صدار شده است که این هفت نوع می‌توانند از پلیس راهور پلاک هایشان را دریافت کنند. به گفته فرشید باباخانی، مدیر پروژه «موتور الکتریکی شهرداری تهران»، اولین محمولی موتور سیکلت های الکتریکی کاربردی توسط گروه صنعتی سایپا وارد کشور خواهد شد. در این محموله 200 دستگاه موتور سیکلت الکتریکی با قدرت مناسب و برای استفاده به عنوان پیک موتوری در محدوده بازار تهران قرار گرفته است که تماما در چین مونتاژ شده‌اند. سایپا اینک به نخستین تولیدکننده موتورهای برقی نیز تبدیل شده است و با راه اندازی خطوط مشترک خود همراه شرکای چینی‌اش، قصد دارد به صورت جدی نخستین خط تولید این دسته از محصولات را در کشور راه اندازی کند.

200 دستگاه موتور سیکلت الکتریکی که قرار است وارد کشور شود، به محض ورود آماده‌ی سرویس دهی خواهند بود و به سیستم حمل و نقل اضافه می‌شوند.

موتور سیکلت الکتریکی

تسهیلات شهرداری برای واردات موتور سیکلت الکتریکی

مدیر پروژه موتورهای برقی، همچنین اشاره کرده است که شهرداری تهران به تمامی واردکنندگانی که آمادگی واردات و ارائه خدمات پس از فروش موتور سیکلت های برقی را داشته باشند، تسهیلاتی را ارائه خواهد کرد. در واقع آن‌ها به اضای هر دستگاه، 2.5 میلیون تومان تسهیلات بلاعوض را نیز پرداخت خواهند کرد. برای اطمینان بیشتر واردکنندگان، تسهیلات مذکور پیش از وارد کردن وسیله نقلیه به سرمایه گذاران تعلق خواهد گرفت و آنها موظف هستند به ازای تسهیلات دریافت کرده، برای مشتریان خود تخفیفاتی را در نظر گیرند.

یکی از عوامل نجات بخش آلودگی هوای تهران، کاهش تولیدکنندگان آلایندگی است که در این بین، موتور سیکلت ها نقش بسزایی دارند. از این رو شهرداری تهران عزم خودش را برای وارد کردن 2 هزار دستگاه موتور سیکلت الکتریکی به تهران جزم کرده است که ماه آینده 200 دستگاه از آن، آغازی بر این واردات خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. این 2.5 میلیون رو باید کپن به مشتری بدند نه به وارد کننده!!!!!!!!!!!!!!

  2. آمریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند

  3. البته فعلا برای تولید همون برق هم وابسته به سوخت های فسیلی هستیم . هنوز تا هوای پاک فاصله زیادی داریم. کاش میشد تمام کشور ها با هم صلح واقعی داشتن که حداقل همین برق رو بشه کاملا از نیروگاههای اتمی تامین کرد .

  4. قیمت مناسب بدین فروش میره، قیمت فضایی میدن با تهسیلات هم فروش نمیره، قبل گاز و این مزخرفات باید به فکر ماشین و موتور برقی میبودن، الودگی شهرها با استفاده از برق و حذف سوخت فسیلی درست میشه.