ثروتمندترین افراد جهان

بیل گیتس همچنان در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017

فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017 توسط مجله فوربس (Forbes) منتشر شد و بیل گیتس (Bill Gates)، موسس مایکروسافت برای چهارمین سال متوالی در صدر این فهرست قرار دارد.

مجله فوربس، بار دیگر فهرست ثروتمندترین افراد جهان را منتشر کرد. این فهرست یک رکورد محسوب می‌شود چرا که طولانی‌ترین لیست در 31 سال اخیر است و 2 هزار و 43 نفر با ثروتی 10 رقمی در آن حضور دارند. این رقم نسبت به هزار و 810 نفری که در سال گذشته در لیست قرار داشتند، افزایش 13 درصدی داشته است. ثروت خالص مجموع افراد حاضر در این لیست با 18 درصد افزایش به 7.67 تریلیون دلار رسیده که این نیز رکورد جدیدی به شمار می‌رود.

بیل گیتس، موسس مایکروسافت با ثروت 86 میلیارد دلار، برای چهارمین سال متوالی به عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی شد. وی در طول 23 سال گذشته، 18 بار در صدر فهرست ثروتمندترین افراد جهان قرار داشت. Bill Gates در سال گذشته با 75 میلیارد دلار دارایی، رتبه اول لیست را به خود اختصاص داده بود و امسال 11 میلیارد دلار به مجموع دارایی او افزوده شده است.

ثروتمندترین افراد جهان

وارن بافت (Warren Buffett)، کارآفرین و سرمایه‌گذار آمریکایی پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان ریاست جمهوری ایالات متحده آمریکا، بیشترین درآمد را کسب کرد و ثروت وی در 12 ماه گذشته، 14.8 میلیارد دلار افزایش پیدا کرده است. اکنون او به جای آمانسیو اورتگا (Amancio Ortega)، موسس فروشگاه‌های زنجیره‌ای زارا اسپانیا، رتبه دوم ثروتمندترین افراد جهان را به خود اختصاص داده است. جف بزوس (Jeff Bezos)، موسس آمازون نیز با افزایش 27.6 میلیارد دلاری ثروت خود و رساندن آن به رقم 72.8 میلیارد دلار، از رتبه پنجم در سال 2016، برای اولین بار به رتبه سوم این فهرست صعود کرده است.

ثروتمندترین افراد جهان

وارن بافت

آمانسیو اورتگا با وجود افزایش 4.3 میلیارد دلاری دارایی خود نسبت به سال گذشته به رتبه چهارم سقوط کرده و مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)، موسس فیسبوک هم پس از افزایش 11.4 میلیارد دلاری ثروتش در یک سال گذشته، برای نخستین بار در جمع پنج نفر اول لیست قرار گرفته است. کارلوس اسلیم هلو (Carlos Slim Helu)، سرمایه‌دار لبنانی-مکزیکی نیز که حتی روزی به عنوان ثروتمندترین مرد جهان معرفی می‌شد، حالا در رده ششم پولدارترین‌ها جای گرفته تا برای اولین بار در 12 سال گذشته، جزو 5 نفر اول این فهرست نباشد.

ثروتمندترین افراد جهان

کارلوس اسلیم هلو

در جدیدترین فهرست منتشر شده توسط فوربس، 195 نفر به لیست ثروتمندترین افراد جهان اضافه شده‌اند که از این میان، 76 نفر چینی و 25 نفر آمریکایی هستند. جان کولیسون (John Collison) 26 ساله اهل ایرلند، جوان‌ترین فرد حاضر در این لیست است که به همراه برادرش پاتریک، استارت آپی به نام Stripe را در زمینه پرداخت آنلاین مدیریت می‌کند. وی از ایوان اشپیگل (Evan Spiegen)، موسس اسنپ چت، دو ماه کوچک‌تر است. علاوه بر آن، در این فهرست 56 نفر کمتر از 40 سال سن دارند؛ در حالی که این تعداد در سال گذشته 66 نفر بود.

زنان حاضر در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017

همچنین در سال 2017 میلادی 16 زن نیز به فهرست ثروتمندترین‌ها اضافه شده‌اند که از این تعداد 10 نفر چینی، 5 نفر دیگر از آسیا و اقیانوسیه و تنها یک نفر آمریکایی هستند. تای چونگ تائو، یکی از ثروتمندترین زنان جهان است که مالکیت شرکت هواپیمایی «ویت جت ایر» ویتنام را بر عهده دارد. تنها زن آمریکایی این فهرست نیز تای لی است که البته او هم در تایلند به دنیا آمده ولی در آمریکا بزرگ شده است. وی اکنون شرکت فروش فناوری SHI را اداره می‌کند که بزرگترین شرکت آمریکایی از نظر فروش است. به جز این افراد، 277 نفر زن دیگر هم در فهرست ثروتمندترین افراد جهان در سال 2017 حضور دارند که ده نفر آن‌ها کسب و کار مشترکی با همسر و یا برادر خود داشته و در نتیجه ثروتشان هم مشترک است.

طبق گزارش فوربس، آمریکا با رکورد 565 نفر که نسبت به سال گذشته 25 نفر افزایش داشته، همچنان بیشترین میلیاردرهای جهان را در خود جای داده و چین با 319 نفر، آلمان با 114 نفر و هند با 101 نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند. از فهرست سال گذشته، 78 نفر از جمله 33 چینی و 7 آمریکایی حذف شده‌اند و 9 نفر نیز ثروت خود را با اعضای خانواده تقسیم کرده‌اند. همچنین 20 نفر از افرادی که در فهرست سال قبل حضور داشتند، اکنون درگذشته‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*