فایل صوتی سمینار داخلی «کاهش نشت اطلاعات اپل» به بیرون درز پیدا کرد!

اهالی کوپرتینو در حالی یک سمینار داخلی را جهت کاهش نشت اطلاعات اپل و محصولاتش تدارک دیده بودند، امروز فایل صوتی آن به بیرون درز پیدا کرد و مشخص شد که مشکلات اساسی تر از آنچیزی است که فکر میکردیم.

هر کسی که اپل را می‌شناسد، این را می‌داند که محرمانه نگه داشتن اطلاعات چقدر برای با ارزشترین کمپانی جهان مهم است. پروژه های زیادی بوده‌اند که تا به حال اپل مشغول توسعه آنها بوده و خیلی زودتر از رونماییشان اطلاعات آنها به بیرون درز پیدا کرده است. در همین راستا، کوپرتینو یک سمینار داخلی را در ارتباط با نشت اطلاعات اپل برگزار کرده است که آن 60 دقیقه نیز به طول انجامیده است. این مراسم با نام «متوقف کردن افشاگران – نگه داشتن اطلاعات محرمانه در اپل» برگزار شده است. این مبحث توسط سه نفر از کارکنان بخش امنیت جهانی اپل راه اندازی شده که سخنرانان مراسم کاهش سطح نشت اطلاعات اپل به ترتیب دیوید رایس (David Rice) مدیر جهانی امنیت، لی فریدمن (Lee Freedman) مدیر اپل در زمینه تحقیقات جهانی و جنی هابرت (Jenny Hubbert) از تیم ارتباطات و امنیت جهانی اپل بوده‌اند. جالب‌ترین چیز در مورد سمینار داخلی اپل این است که حتی اطلاعات این سمینار نیز به بیرون نشت پیدا کرده است!

یک فایل صوتی از این سمینار امروز منتشر شده است که نشان می‌دهد اپل چگونه می‌خواهد جریان اطلاعاتی خودش را از سایر رقبا و مطبوعات پنهان کند. طی برگزاری این سمینار، کارکنان اپل در مورد چگونگی آنکه اطلاعات نز کارمندان شرکت باقی بماند و به بیرون درز پیدا نکند سخن گفته‌اند. در این مراسم حتی از آنکه چقدر مدیرعامل تیم کوک از نشت اطلاعات اپل متنفر است و همواره تلاش میکند کارمندان را راضی نگه دارد نیز سخن گفته شده است.

تیم کوک و یکی از کارمندان خط تولید آیفون

تیم کوک و یکی از کارمندان خط تولید آیفون

برخی از این اطلاعات توسط زنجیره تامین کنندگان کمپانی به بیرون درز پیدا می‌کند و آن‌ها در درز بسیاری از اخبار داخلی اپل مقصر هستند. به طور مثال می‌توان به دزدیدن قطعاتی از آیفون 5 اپل و گرفتن تصاویری از آن‌ها که در کارخانه‌های مستقر در چین اسمبل می‌شوند اشاره کرد. رایس بیشتر این اطلاعات به بیرون درز پیدا کرده را به تامین کنندگان این کمپانی متصل می‌کند. بخشی از این مشکل، در واقع کارگران خط عامل است که از درامد بسیار کم ماهانه 350 دلار برخوردارند و می‌توانند با نشت اطلاعات اپل حقوق سه ماه خود را به یک باره تامین کنند. بعضی از این افراد حتی برای آنکه به دام نیافتند ناچارند قطعات دزدیده شده را به داخل توالت بیاندازند.

سال 2013 نیز یک سال بسیار بد برای اپل بود و اطلاعات بسیار زیادی از این کمپانی به بیرون درز پیدا کرده است. شما ممکن است به یاد بیاورید در آن زمان تصاویر زیادی از گوشی آیفون 5 سی در رنگ‌های مختلفی به بیرون درز پیدا کرد.

آیفون 5 سی

آیفون 5C

آن زمان اپل مجبور شد 29 هزار بدنه این گوشی را خریداری کند تا بیش از پیش اطلاعات مختلف گوشی لو نرود.  یکی از کارکنان اپل در مورد نشت اطلاعات آیفون 5 سی و تاثیرات آن بر روی عملکرد شرکت اینگونه می‌گوید:

زمانی که شما این اطلاعات را منتشر می‌کنید، عملا ما را به پایین می‌کشید. شرکت ما، اعتبار شرکت ما سخت کار کردن تیم‌های مختلف بر روی این محصول است.

علیرغم پیشرفت‌هایی که اپل در خنثی سازی شایعه پراکنان و نشت کنندگان اطلاعات منابع تامین کننده خود داشته است، اما همچنان شاهد انتشار اطلاعات مختلفی از محصولات اپل به بیرون هستیم.  اما همه چیز به معنای واقعی در حال بهبود است. سال 2014 حدود 387 بدنه آیفون دزدیده شده بود که این میزان سال 2015 به 57 قطعه و سال گذشته نیز به تنها 4 قطعه رسیده است.

البته برخی از اطلاعات نیز توسط کارکنان ناراضی اپل در اختیار روزنامه نگاران قرار می‌گیرد. این افراد که در اپل کار می‌کنند زمانی که محصول جدیدی در دست تولید قرار می‌گیرد، در مورد آن با رسانه‌ها به صحبت می‌پردازند و هیچ فکری نسبت به کاری که انجام می‌دهند نمی‌کنند. این نشت اطلاعات به شدت به ضرر اپل تمام می‌شود. به طور مثال برخی از خریداران پر و پاقرص آیفون 7 و آیفون 7 پلاس زمانی که شایعه عرضه آیفون ویژه در سال 2017 (با نام احتمالی آیفون 8) به مناسبت دهمین سالگرد عرضه آیفون‌ها را شنیدند، فورا از خرید گوشی های مذکور دست کشیدند و در انتظار آیفون جدید هستند. گوشی هوشمندی که ظاهرا قرار است در ماه سپتامبر عرضه شود و از یک نمایشگر لبه به لبه، کلید تاچ آی دی درون صفحه، پشتیبانی از واقعیت افزوده، شارژ بی سیم و یک نمایشگر OLED برخوردار است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*