شاسی بلندهای الکتریکی و هیدروژنی

هیوندای با تولید شاسی بلندهای الکتریکی و هیدروژنی به بازار جهانی بازمیگردد

شرکت خودروسازی هیوندای قصد دارد باتولید شاسی بلندهای الکتریکی و هیدروژنی نظیر نسخه الکتریکی هیوندای Kona و یک شاسی بلند هیدروژنی دیگر، محبوبیت از دست رفته خود در بازارهای جهانی را بازگرداند.

هیوندای یکی از مهم‌ترین شرکت های خودروسازی در کره، در سیاست‌های کلان خود تولید شاسی بلندهای الکتریکی و هیدروژنی را اعمال خواهد کرد که همگی این خودروها دوستدار طبیعت هستند. این غول خودروسازی ظاهرا بیش از هر زمان دیگری تولید اتومبیل های الکتریکی و اس یو وی های جدیدتر را نیاز پیش روی خود دیده است. به همین خاطر آن‌ها قصد دارند بودجه‌های قابل صرف در بخش تولید کراس اوورها را تا 4 سال آینده (2020) افزایش دهند. بنابراین هیوندای نه تنها تمرکز ویژه‌ای را بر روی تولید اتومبیل هایی جدید در سگمنت A شاسی بلندها گذاشته است، بلکه اتومبیل های اس یو وی غول پیکری همچون سانتافه و یا حتی بزرگتر از آن را نیز در دستور خود قرار داده است.

همین چند روز پیش بود که هیوندای از اتومبیل کراس اوور کامپکت جدیدی به نام کونا در کره جنوبی رونمایی کرد و خبر از عرضه محصولات دیگری با بهره گیری از پیشرانه‌های هیدروژنی در سال آینده میلای داد. به نظر می‌رسد این تغییر رویکرد یکی از الزاماتی بود که هیوندای اجرای آن را ضروری می‌دید. اتومبیل های آن‌ها تا حدودی از ایده آل‌های بازارهای بزرگ جهانی فاصله  گرفته است و با کاهش فروش مواجه شده‌اند. همانطور که می‌دانید بازارهای جدید همگی به سمت اتومبیل های فول سایز و پیکاپ مشغول حرکت هستند، این درحالیست که هیوندای بیش از هر بخش دیگری تمرکز ویژه خود را بر روی تولید سدان ها گذاشته است. به همین خاطر این تغییر رویه اگر حتی کمی دیرتر صورت می‌گرفت، ممکن بود هیوندای نیز نظیر بسیاری دیگر از خودروسازان بزرگ جهان که با نیازهای بازار همسو نبودند، از گردانه رقابت کنار برود.

طی مراسم رونمایی از خودرو کراس اوور کامپکت Kona، سان چان معاون هیوندای موتور کره اینگونه عنوان کرده است که فروش محصولات آنها با کاهشی روبرو شده است. با این حال، رویداد حال حاضر را به عنوان یک فرصت مناسب برای تغییر در سبد محصولات خود میدانند تا دوباره حضوری فعال و قدرتمند در بازارهای سراسر جهان داشته باشند.

هیوندای کونا

هیوندای کونا

وون‌های لی مدیرعامل هیوندای موتور نیز در این راستا اعلام کرده است که اس یو وی های بزرگ سگمنت E ، پلتفرم مرجع هیوندای خواهد بود و اواسط سال 2019 میلادی روانه بازار خواهند شد. وی همچنین ادامه می‌دهد که اس یو وی های سگمنت A برنامه ریزی شده برای بازاری نظیر ایالات متحده بسیار کوچک هستند. به همین خاطر خودرو کامپکت کونا قطعا کوچکترین محصول این دسته از اتومبیل ها در بازار آمریکای شمالی خواهد بود. کونا از ماه مارس به بازار آمریکا می‌رسد که تولید جهانی آن 200 هزار دستگاه است. از این بین 80 هزار دستگاه سهم قاره اروپا بوده و 60 هزار دستگاه نیز سهم ایالات متحده است. اما مشتریان کره‌ای از همین حالا می‌توانند خودرو مذکور را پیش خرید کنند. این میزان اعلام شده قرار است در کره تولید شود و به صورت وارداتی به کشورهای مختلف ارسال شود، اما اگر عرضه بر تقاضا کم باشد، آن‌ها می‌توانند بر تعداد تولیدی کونا بی‌افزایند. مدیرعامل این کمپانی یک راهکار مناسب برای افزایش تولید کونا را نیز، کاهش در تولید اتومبیلی نظیر هیوندای النترا می‌داند.

اما یکی دیگر از محصولاتی که هیوندای مشغول تولید آن است، خودرو پیکاپ سانتا کروز است. این خودرو از پلتفرم توسان استفاده می‌کند و قرار است تا سال 2020 به فروش برسد.

هیوندای سانتا کروز

هیوندای سانتا کروز

به گفته چان، هیوندای همچنین تمرکز بیشتری را بر روی تولید خودروهای دوستدار طبیعت (به خصوص شاسی بلندهای الکتریکی و هیدروژنی) قرار داده است. تا سال 2020 هیوندای در نظر دارد بیش از 14 خودرو پاک شامل اتومبیل های هیبریدی، پلاگین هیبریدی و الکتریکی را به تولید برساند. به طور کلی گروه خودروسازی هیوندای شامل برندهای هیوندای، کیا و جنسیس تا سال 2020 جمعا 28 خودرو الکتریکی جدید را در بازارهای جهانی خواهند داشت.

نسخه الکتریکی کونا در راه است

حضور شاسی بلندهای الکتریکی هیوندای در جاده ها از سال آینده

سال آینده نیز قرار است یک خودرو الکتریکی باتری و یک خودرو الکتریکی هیدروژنی روانه بازار شوند. منظور از خودرو الکتریکی در واقع نسخه الکتریکی کونا است که در کره به تولید انبوه خواهد رسید. البته مشخص نیست که آیا این اتومبیل الکتریکی به سایر بازارهای جهانی نیز راه پیدا کند یا خیر، اما اگر عقلانی به این قضیه نگاه کنیم دلیلی ندارد هیوندای قصد انحصاری سازی آن برای بازار کره را داشته باشد. هیوندای کونا الکتریکی قادر به طی مسافت 242 مایلی در هر بار شارژ است که حت از خودرو الکتریکی محبوب هیوندای Ioniq با طی مسافت 124 مایل نیز بیشتر است. البته به گفته لی تولید نسخه جدیدی از Ioniq با محدوده پیمایش بیشتر نیز ممکن نخواهد بود.

تولید یک SUV هیدروژنی جدید تا سال آینده

هیوندای همچنین علاوه بر شاسی بلندهای الکتریکی ، تولید یک SUV هیدروژنی را نیز در نیمه نخست سال 2018 میلادی آغاز خواهد کرد و تا در المپیک تابستانی سال آینده کره از آن استفاده کند. غول خودروساز کره‌ای از سال 2013 تا به حال صاحب یک نسخه هیدروژنی توسان است، اما خودرو هیدروژنی بعدی آن‌ها یک SUV جدید با نامی جدید و مبتنی بر یک پلتفرم جدید است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*