بررسی پژو 208 بلک ادیتیشن

بررسی پژو 208 بلک ادیتیشن ؛ هاچ بک جذاب فرانسوی برای نسل جوان

پژو 208 بلک ادیتیشن (Peugeot 208 Black Edition) نام نسخه اسپورت پژو 208 بوده که به تازگی معرفی شده است. در این مقاله به بررسی همراه با قیمت و تجهیزات این خودرو هاچ بک جوان پسند فرانسوی خواهیم پرداخت.

اگرچه نسل تازه‌ی پژو 208 قرار است سال آینده معرفی شود، اما خودروساز فرانسوی به تازگی از پژو 208 بلک ادیتیشن رونمایی کرده است که تفاوت‌هایی را با مدل اصلی این هاچ بک جذاب دارد. از آنجایی که تنها یک سال دیگر از عمر 208 باقی مانده، پس پژو تصمیم گرفته تا در نسخه بلک ادیتیشن آن، تمام تمرکزش را بر روی چهره ظاهری اتومبیلش بکند.

بررسی پژو 208 بلک ادیتیشن

پژو 208 بلک ادیتیشن تنها به شکل سه درب روانه بازار می‌شود که جایگزین مدل اکتیو شده و در بین تمامی مدل‌های این هاچ بک، به عنوان شیک ترین مدل یاد می شود. همچنین این مدل با قیمت 14.735 پوند چیزی حدود 95 پوند از مدل اکتیو (5 درب) گران قیمت تر است. نکته جذاب این خودرو در واقع همین 3 درب بودن آن است؛ زیرا در غیر این صورت باید مدل گران قیمت‌تر 24 هزار پوندی GTi را خریداری کنید.

بررسی پژو 208 بلک ادیتیشن

پژو 208 بلک ادیتیشن جوانپسندتر از نسخه اصلی خود شده است

هرچند نام این خودرو بلک ادیتیشن است، اما شما می‌توانید از بین سه رنگ مشکی، سفید و خاکستری آن یکی را خریداری کنید. از دیگر نکاتی که به ظاهر این خودرو مربوط می‌شود می‌توان به رینگ های 16 اینچی مشکی همراه با جلوپنجره مشکی براق، شیشه‌های پشتی به شکل دودی و همچنین آینه‌های جانبی مشکی اشاره کرد. بدون شک این ترکیب می‌تواند از جذابیت بالایی نزد نسل جوان برخوردار باشد و ظاهر جذاب آمیخته از قطعات مشکی، زیبایی‌های خاص به خودش را نیز به همراه دارد.

فضای داخلی پژو 208 بلک ادیتیشن بسیار خوش ساخت است که با تریم مشکی و غربیلک فرمان چرمی ظاهری زیبا دارد، اما هرچه که هست هنوز هم آن نمای قدیمی پژو 208 را به ارث برده است. طراحی داشبورد مطابق نسل نخست این خودرو است که حدود 5 سالی از طراحی آن می‌گذرد. اما در هر حال کیفیت مواد به کار رفته برای ساخت آن کاملا مناسب بوده تا احساس دلنشینی را در هنگام نشستن پشت فرمان، به راننده و سرنشینانش القا کنند.

یک نمایشگر دیجیتالی در میان صفحه کیلومتر شمار تعبیه شده است که شاهد حضور آن در خودرو کراس اوور پژو 3008 نیز بودیم. همچنین در میان داشبورد نیز یک سیستم اطلاع رسانی / سرگرمی مجهز به نمایشگر 7 اینچی لمسی تعبیه شده است که علاوه بر ارائه امکاناتی جذاب، ظاهر قسمت داشبورد را نیز دلنشین کرده است. هرچند متاسفانه این نمایشگر با توجه به رزولوشن پایینی که ارائه می‌کند، چندان هم دقیق نیست، اما پشتیبانی از کار پلی اپل و اندروید اتو می‌تواند تا حدودی این نواقص را کمرنگ کند. از دیگر تجهیزات این خودرو باید به آینه‌های جانبی الکتریکی مجهز به گرم کن و کروز کنترل اشاره کرد.

پژو 208 بلک ادیتیشن از یک پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری با توان تولید 81 اسب بخار و همچنین گیربکس 5 سرعته دستی قدرت می‌گیرد. از آنجایی که این پیشرانه توربوشارژ نیست، خودرو شتاب 0 تا 100 را در حدود 12.2 ثانیه پر می‌کند که نمی‌تواند رضایت بخش عموم نسل جوان باشد.

بررسی پژو 208 بلک ادیتیشن

شاید بهتر بود پژو همراه با ظاهر جذاب و اسپورت این خودرو، از یک پیشرانه قوی‌تر و تیزتر در زیر کاپوت پژو 208 بلک ادیتیشن استفاده می‌کرد. با این حال مصرف سوخت خودرو تنها 4.1 لیتر است. نکته تاریک دیگری که در مورد این خودرو وجود دارد، تولید آلایندگی 104 گرمی در هر کیلومتر است که می‌تواند باعث افزایش مالیات خودرو در برخی از کشورهای اروپایی شود.

به طور کلی شاید پژو کمی دیر اقدام به عرضه این نسخه کرده است، چرا که با توجه به سن بالای آن در حال حاضر باید با رقبای محبوب و قدرتمندی همچون دو خودرو اسپانیایی و فرانسوی سئات ایبیزا و سیتروئن سی 3 به رقابت بپردازد. همچنین سال آینده میلادی قرار است نسل جدید پژو 208 با پیشرانه‌هایی جدیدتر، تجهیزاتی تازه و کابین لوکس‌تر و نونوار شده وارد بازار شود که می‌تواند بار دیگر هدف از تولید دیرهنگام این هاچ بک زیبای اسپورت را زیر سوال ببرد.

طبق اخبار گذشته، قرار است نیمه نخست امسال پژو و ایران خودرو با تولید خودرو پژو 208 ، آن را با رنج قیمتی 60 الی 65 میلیون تومان، روانه بازار ایران کنند. باید دید آیا این نسخه جذاب و اسپورت نیز همراه آن به خیابانهای تهران خواهد آمد یا خیر!

پیشرانه3 سیلندر 1.2 لیتری بنزینی
توان81 اسب بخار
گیربکس5 دنده دستی – دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت4.1 لیتر در 100 کیلومتر
شتاب 0 تا 100 کیلومتر12.2 ثانیه
حداکثر سرعت180 کیلومتر در ساعت
قیمت14.795 پوند

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. 100 میلیون نمی ارزه