پیش فروش پژو 2008

تخلف‌های آشکار ایران خودرو در پیش فروش پژو 2008

پیش فروش پژو 2008 طی روزهای آینده آغاز خواهد شد اما در شرایط اعلام شده توسط ایران خودرو، تخلف‌های آشکاری در زمینه تعیین قیمت و مدت زمان تحویل خودرو دیده می‌شود.

طبق بخشنامه ایران خودرو برای پیش فروش پژو 2008 که در روزهای آتی انجام می‌شود، مبلغ 60 میلیون تومان به عنوان پیش پرداخت تعیین شده است. این در حالیست که بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو، عرضه‌کنندگان می‌توانند حداکثر 50 درصد از قیمت خودرو را به عنوان پیش پرداخت در زمان پیش فروش محصولاتشان دریافت کنند. در چنین شرایطی، باید قیمت قطعی این شاسی بلند فرانسوی، حداقل 120 میلیون تومان باشد در حالی که پیش از این، ایران خودرو قیمت پژو 2008 را معادل 98 میلیون و 900 هزار تومان تعیین کرده بود. در واقع حتی اگر قیمت این خودرو را 100 میلیون تومان در نظر بگیریم، شرکت ایران خودرو اجازه دارد حداکثر 50 میلیون تومان به عنوان مبلغ پیش پرداخت از مشتریان دریافت کنند.

پیش فروش پژو 2008

از سوی دیگر، پیش فروش پژو 2008 در حالی آغاز می‌شود که همچنان نحوه تعیین قیمت آن با ابهام زیادی روبرو بوده و مشخص نیست قیمت آن توسط شورای رقابت مشخص خواهد شد یا خود ایران خودرو این قیمت را تعیین می‌کند. چند روز پیش، رئیس شورای رقابت اعلام کرده بود که شرکت ایران خودرو هنوز قیمت پیشنهادی خود را به این شورا ارائه نداده است. حال باید دید اگر قرار است قیمت پژو 2008 توسط شورای رقابت تعیین شود، این شورا با چه قیمتی موافقت خواهد کرد.

نرخ جریمه تاخیر در تحویل خودرو در شرایط پیش فروش پژو 2008

دیگر تخلف ایران خودرو در اعلام شرایط پیش فروش پژو 2008 ، تعیین نشدن نرخ جریمه تاخیر در تحویل خودرو است. بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو، شرکت خودروساز باید بابت جبران تاخیر در تحویل خودرو، سود مشارکت به علاوه یک درصد ماهانه را به خریدار پرداخت کند؛ اما چنین چیزی در بخشنامه ایران خودرو برای فروش محصول جدید خود ذکر نشده است.

یکی دیگر از موارد مغایر با قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو در شرایط پیش فروش پژو 2008 ، مدت زمان تعیین شده برای تحویل خودرو است. طبق قانون، حداکثر زمان تحویل خودرو در پیش فروش قطعی 9 ماه و در پیش فروش عادی 12 ماه تعیین شده است؛ اما در بخشنامه ایران خودرو، این زمان بین 3 تا 14 ماه (شهریور 96 تا مرداد 97) در نظر گرفته شده است.

پیش فروش پژو 2008

حال باید منتظر ماند و دید در روزهای آینده چه واکنش‌هایی به تخلفات صورت گرفته در بخشنامه ایران خودرو برای فروش پژو 2008 نشان داده خواهد شد. در روزهایی که مردم قشر متوسط کشورمان منتظر عرضه یک خودروی باکیفیت و با قیمت مناسب هستند، پس از دو سال رایزنی با پژو فرانسه شاهد عرضه محصولی گران‌قیمت آن هم با شرایط عجیب و غریب هستیم!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. فقط رنو
    ساندرو و تندر90 و مگان واقعا خوب هستن،هم چنین کیفیت بالایی دارن، هرکی اینقدر پول بابت پژو2008بده باید به سلامت عقلش شک کرد! ضمنا این موتورش توربوشارژ هست وهزینه نگهداری ازش بالاست! درسته محصولات رنو رخ ندارن ولی باکیفیت هستن

  2. با توجه به مشخصات فنی خودرو 2008, قیمت جهانی آن در حدود 10000 دلار است. هر مبلغی بالاتر از این زیاده خواهی ایران خودرو است. مردم باید از خرید آن پرهیز کنند و فرصت استثمار را از رانت خواران بگیرند.

  3. ۱۲۰ میلیون برای یه پژو! میرفتید با فولکس واگن و بقیه خودرو ساز ها قرارداد میبستید که مردم ۱۲۰ میلیون پولشونو بابت یه ماشین فرانسوی ندن

  4. تو شرایط فروش قیمت نهایی مشخص نشده بود
    این پروژه ریسک بالایی برای ایران خودرو داره ولی با بوجود آوردن شرایط خوب احتمالا مشتری های آینده کرس اور های چینی این خودرو ترجیح میدن
    در کل خوشحالم که ایران خودرو همکاری منطقی رو با پژو آغاز کرده

  5. قیمت ونوع خودروها مشخص نیست

  6. لطفا قیمت و نوع خودرو را مشخص کنید.

  7. با این قیمت اصولا عام مردم قدرت خرید این ماشین رو نخواهند داشت

    از نظر مردم نهایتا تا 50 میلیون تومان قیمت قابل دسترس اونم با شرایط تسهیلاتی هست نه بیشتر

    در کل با این شرایط بعید میدونم این محصول موفق باشه