وان پلاس 5

وان پلاس 5 معرفی شد ؛ اسنپدراگون 835 در کنار 8 گیگابایت رم

وان پلاس 5 سرانجام به صورت رسمی معرفی شد. در این مطلب مشخصات فنی، قیمت، دوربین، صفحه نمایش و دیگر قابلیت‌ ها و ویژگی ها و امکانات منحصربه‌فرد OnePlus 5 را بررسی می‌کنیم.

بعد از مدت‌ها شایعه‌پراکنی و حدس و گمان، وان پلاس 5 معرفی شد که هم از نظر طراحی و هم از نظر برخی مشخصات فنی شباهت بسیار زیادی با آیفون 7 پلاس دارد، هر چند با در نظر گرفتن حاشیه‌های اطراف نمایشگر بسیار زیاد گوشی موبایل اپل، باید این پرچمدار اندرویدی و چینی را از نظر زیبایی چند سر و گردن بالاتر از آن بدانیم. به جز دوربین، رنگ مشکی و جنس آلومینیومی بدنه و همچنین خط‌های آنتن هلالی شکل، از دیگر نقاط تشابه میان این دو دستگاه هستند.

وان پلاس 5

وان پلاس 5 یکی دیگر از قدرتمندترین پرچمداران سال 2017 است که به برترین چیپست موبایل تا امروز یعنی اسنپدراگون 835 مجهز شده است. به عنوان یکی دیگر از برجسته‌ترین مشخصات فنی وان پلاس 5 باید به 8 گیگابایت حافظه رم آن اشاره کنیم که در حال حاضر، در تعداد انگشت‌شماری گوشی موبایل به کار رفته است. با وجود تمامی این قابلیت‌‎ها، قیمت وان پلاس 5 در حالت پایه تنها 40 دلار از وان پلاس 3 تی بیشتر است. این در حالی است که قیمت نسخه پایه وان پلاس 3 تی نیز تنها 40 دلار با وان پلاس 3 تفاوت داشت!

سیستم دوربین دوگانه جدید

مهندس‌های وان پلاس، دوربین وان پلاس 3 و وان پلاس 3 تی را «خوب» خطاب می‌کردند، در حالی که اکنون برای توصیف دوربین پرچمدار جدید از واژه «عالی» استفاده کرده‌اند.

وان پلاس 5

همانطور که بر اساس حجم انبوهی از شایعات پیش‌بینی می‌شد، دوربین وان پلاس 5 دوگانه بوده و دقیقا شبیه به دوربین آیفون 7 پلاس طراحی شده است. نه تنها ظاهر دوربین این دو گوشی موبایل یکسان بوده و هر دو، سنسورها به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند، بلکه سنسور دوم هر دوی آن‌ها از نوع تله فوتو است که به بزرگنمایی اپتیکال کمک می‌کند. مهمترین قابلیت‌های نرم افزاری مشابه میان دوربین پرچمدار سال 2017 وان پلاس و پرچمدار اپل، وجود یک حالت عکاسی پرتره و امکان اعمال افکت بوکه است.

سنسور اصلی دوربین این دستگاه مدل IMX 398 شرکت سونی است. رزولوشن این سنسور دارای زاویه باز، 16 مگاپیکسل است. به لطف گشودگی دریچه دیافراگم f/1.7، این سنسور در شرایط نوری نامناسب تصاویر بسیار خوبی را ثبت خواهد کرد. سنسور دوم از نوع سونی IMX 350 بوده و رزولوشن و گشودگی دریچه دیافراگم آن به ترتیب 20 و f/2.6 است.

وان پلاس 5

به عقیده وان پلاس، رزولوشن دوربین این گوشی موبایل از تمامی دستگاه‌های دارای دوربین دوگانه بیشتر است. این گوشی‌ساز چینی همچنین مدعی شده به لطف الگوریتم نرم افزاری جدید به کار رفته در دستگاه، کاربران می‌توانند عکس‌های پرتره به مراتب بهتری در مقایسه با دیگر گوشی های موبایل ثبت کنند.

به خاطر گشودگی دریچه دیافراگم سنسور اصلی، در مقایسه با دوربین وان پلاس 3 تی حدود 34 درصد نوری بیشتری دریافت می‌شود که عکاسی در شرایط نوری نامناسب را ممکن می‌کند. از دیگر قابلیت‌های دوربین وان پلاس 5 افزایش سرعت فوکوس خودکار آن است، به طوری که 40 درصد سریعتر از پرچمدار پیشین این شرکت عمل می‌کند.

عمری باتری بهتر با وجود ظرفیت کمتر

مهمترین چیز درباره وان پلاس 5، غول‌آسا بودن آن از لحاظ عملکرد سخت افزاری است. این گوشی موبایل در دو نسخه عرضه شده است. هر دو نسخه به چیپست اسنپدراگون 835 مجهز هستند، در حالی که نسخه پایه دارای 6 گیگابایت حافظه رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی و نسخه بالاتر دارای 8 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی است که در همکاری با برترین چیپست موبایل سال، مطمئنا عملکردی خارق‌العاده را ممکن می‌شود.

وان پلاس 5

اگرچه ظرفیت باتری 3 هزار و سیصد میلی‌آمپر ساعتی آن در مقایسه با باتری 3 هزار و چهارصد میلی‌آمپر ساعتی وان پلاس 3 تی کاهش یافته است، اما به لطف چیپست اسنپدراگون 835 و همچنین دیگر بهینه‌سازی‌های نرم افزاری، دوام باتری وان پلاس 5 به مراتب بهتر شده است. این شرکت چینی مدعی شده پرچمدار جدیدش، در مقایسه با وان پلاس 3 تی 20 درصد دوام باتری بهتری دارد. از آنجایی که وان پلاس 3 تی از نظر دوام باتری جزو دستگاه‌های قابل قبول قرار می‌گیرد، این خبر می‌تواند خوشحال‌کننده باشد.

در وان پلاس 5 از نوع UFS 2.1 حافظه با پهنای باند دو خط استفاده شده که در بهبود عملکرد سخت افزاری تاثیر به سزایی دارد. این گوشی موبایل خیلی زود اپلیکیشن‌هایی که کاربر بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کند را یاد می‌گیرد، به همین دلیل به محض باز شدن قفل دستگاه، آن‌ها را پیش از بقیه برنامه‌ها برای استفاده آماده می‌کند. هیچ کدام یک از نسخه‌های وان پلاس 5 از کارت حافظه جانبی پشتیبانی نمی‌کنند.

توسعه Oxygen OS بر اساس اندروید 7.1.1

سیستم عامل Oxygen که بر اساس اندروید بنا شده و در گوشی های موبایل وان پلاس به کار می‌شود، اکنون به قابلیت‌های زیادی مجهز شده است. نسخه جدید آن بر اساس اندروید 7.1.1 توسعه پیدا کرده است.

وان پلاس 5

به عنوان برخی از قابلیت‌های آن باید به وجود یک حالت خواندن به منظور حذف نوری آبی نمایشگر، اسکرین شات گسترش پیدا کرده، منوی اسلایدی نیمه شفاف، حالت شب خودکار، پشتیبانی از ژست‌های لمسی به منظور نوشتن حروف بر روی نمایشگر و باز شدن اپلیکیشن‌ها و همچنین یک حالت بازی اشاره کرد که بعد از فعال‌سازی آن، دریافت یک پیام کوتاه و یا دیگر نوتیفیکیشن‌ها در میانه‌های بازی اخلال ایجاد نخواهد کرد.

یکی دیگر از قابلیت‌های وان پلاس 5 موتور ویبره بهبود یافته آن است. کاربران می‌توانند نحوه و شدت لرزش دستگاه را با انتخاب یکی از 3 میزان و 5 حالت در دسترس سفارشی‌سازی کنند.

بهبود در بخش اتصالات

پشتیبانی از شبکه موبایل 4G، وای فای سریع‌تر، مجهز شدن به بلوتوث نسخه 5.0، پشتیبانی از دو سیم کارت و عرضه شدن به صورت آنلاک از مهمترین ویژگی‌های وان پلاس 5 در بخش اتصالات هستند. باندهای 4G LTE گسترش پیدا کرده این گوشی موبایل خبر خوبی برای کاربران محسوب می‌شوند، چرا که برخلاف گذشته، اکنون پرچمدار وان پلاس تحت بیشتر اپراتورهای اصلی ایالات متحده آمریکا همچون ورایزن، AT&T، تی موبایل و اسپرینت کار خواهد کرد. گوشی های موبایل وان پلاس پیشین، تنها توسط اپراتورهای تی موبایل و AT&T پشتیبانی می‌شدند.

قیمت و زمان عرضه وان پلاس 5

زمان عرضه وان پلاس 5 سه شنبه هفته آینده یعنی بیست و هفتم ژوئن (ششم تیر) اعلام شده است. در این تاریخ، این گوشی موبایل در آمریکای شمالی و اروپا موجود خواهد بود. زمان عرضه آن در بازارهای کشورهای آسیایی همچون خود چین، هند و دیگر کشورها متعاقبا اعلام خواهد شد.

همانطور که انتظار داشتیم، وان پلاس 5، با در نظر گرفتن سخت افزار فوق‌العاده آن، اقتصادی‌ترین پرچمدار سال 2017 است، به طوری که قیمت نسخه دارای 6 گیگابایت رم و 64 گیگابایت ظرفیت داخلی آن برابر 480 دلار و قیمت نسخه دارای 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت ظرفیت داخلی آن 540 دلار اعلام شده است. البته این قیمت‌ها در اروپا بیشتر هستند، به طوری نسخه‌های مختلف وان پلاس به ترتیب 500 و 560 دلار قیمت خواهند داشت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. گوشی خفنیه ولی فعلا رو کاغذه تا بعد معلوم بشه وقتی اوممد