تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت

آموزش روشی برای تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت در دسکتاپ

با تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت در دسکتاپ می‌توان بدون نیاز به نرم افزارهای مدیریت ایمیل، تمامی حساب‌های کاربری خود را مدیریت کرد. مدیریت جیمیل در دسکتاپ به صورت مستقیم، سرعت و کارایی را افزایش می‌دهد.

جیمیل را باید به عنوان مهمترین سرویس ایمیلی دنیا شناخت، اما همچنان برخی افراد و مخصوصا در ادارات، مجبور به استفاده از سرویس‌های ایمیل کلاینت هستند. جذابیت این سرویس‌ها، امکان ذخیره‌سازی ایمیل‌ها در سیستم کامپیوتری و امکان دسترسی به آن‌ها در هر زمان دیگر است، حتی اگر دسترسی به اینترنت وجود نداشته باشد. اما اگر بتوان از جیمیل نیز به همین روش استفاده کرد، آیا حاضر به کنار گذاشتن ایمیل کلاینت‌های عادی خود خواهید بود؟

ایجاد یک میان‌بر اپلیکیشن دسکتاپ

در اینجا باید از قابلیت مرورگر گوگل کروم به منظور ایجاد میانبر برای اپلیکیشن‌ها بهره ببرید. جیمیل خود را در گوگل کروم باز کرده و سپس وارد منوی مرورگر شوید. در ادامه باید به قسمت More Tools رفته و Add To Desktop را انتخاب کنید.

تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت

بعد از اینکه یک میانبر دسکتاپ جیمیل ایجاد شد، آن را در تسک‌بار و یا منوی استارت ویندوز قرار دهید. تنها کافی است بر روی میانبر کلیک راست کرده و یکی از گزینه‌های Pin To Taskbar و یا Pin To Start را انتخاب کنید. اگر تیک گزینه Open As Window را زده باشید، پنجره مرورگر برای جیمیل از طریق این میان‌بر باز خواهد شد و از آنجایی که هیچ یک از ابزارهای مرورگر در این حالت نمایش داده نمی‌شوند، این پنجره شبیه به یک اپلیکیشن ویندوز به نظر خواهد رسید.

تغییر Mailto پیش‌فرض به جیمیل

وقتی بر روی یک آدرس اینترنتی حاوی یک ایمیل آدرس کلیک می‌کنید، ایمیل کلاینت باز می‌شود و این آدرس، به صورت پیش‌فرض در قسمت ایمیل مقصد قرار می‌گیرد. این دسته از لینک‌ها به جای “//:Http”، با عبارت “,:Mailto” آغاز می‌شوند. کامپیوتر با دیدن این عبارت متوجه می‌شود این عبارت، آدرس یک وب سایت نیست، پس به جای مرورگر وب آن را در ایمیل کلاینت باز می‌کند. پس برای تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت باید “,:Mailto” را به جیمیل ارتباط بدهیم.

در گوگل کروم، جیمیل خود را باز کرده و بر روی آیکون کنترل‌کننده پروتکل که در قسمت آدرس اینترنتی قرار دارد کلیک کنید. در پنجره‌ای که در ادامه باز می‌شود، گزینه Allow را برگزینید.

تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت

اگر قادر به مشاهده این آیکون نیستید، بر روی آیکون منوی مرورگر کلیک کرده و سپس به مسیر Settings > Advanced > Content Settings که در پایین قسمت Privacy and Security قرار دارد بروید. گزینه Handlers را انتخاب کرده و از فعال بودن گزینه Allow Sites To Ask To Become Default Handlers For Protocols (Recommended) مطمئن شوید.

تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت

اگر پایین قسمت Mailto هنوز گزینه mail.google.com به نمایش در نیامده است،پس باید آیکون آن در قسمت آدرس تب جیمیل را مشاهده کنید. در غیر این صورت، اپلیکیشنی که در حال حاضر در پایین Mailto نمایش داده شده است را حذف کنید. با این کار، قادر به ارتباط دادن این بخش با جیمیل خواهید بود.

فعال‌سازی پشتیبانی آفلاین

جیمیل، از طریق اپلیکیشن کروم خود، امکان استفاده آفلاین را به کاربران می‌دهد. در پایین مسیر Gmail Settings > Offline در وب کلاینت آن، یک لینک به اپلیکیشن آفلاین جیمیل دیده می‌شود. بعد از نصب، این افزونه نیز در بین دیگر افزونه‌های نصب شده مرورگر دیده خواهد شد. وقتی برای اولین بار بر روی آن کلیک می‌کنید، باید از بین دو گزینه موجود گزینه Allow Offline Mail را انتخاب کنید.

تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت

بعد از فعال‌سازی این گزینه و همچنین دانلود تمامی پیام‌ها، قادر خواهید بود از طریق اپلیکیشن گوگل کروم برای جیمیل ایمیل‌های خود را حتی در صورت عدم دسترسی به اینترنت مرور کنید. یکی دیگر از مزایای تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت امکان ایجاد ایمیل در هر زمان حتی در زمان عدم دسترسی به اینترنت است. این ایمیل به محض آنلاین شدن در زمان‌های بعد، به صورت خودکار ارسال خواهد شد.

پیکربندی چندین حساب کاربری

اگر تنها دلیل شما برای استفاده از ایمیل کلاینت در دسکتاپ، امکان مدیریت چندین حساب کاربری و چندین صندوق ورودی به صورت همزمان است، می‌توانید با تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت نیز از این قابلیت بهره ببرید. خوشبختانه جیمیل از دسترسی به حساب‌های ایمیل خارجی نیز پشتیبانی می‌کند، پس می‌توان به ایمیل‌های کاری و یا دیگر انواع حساب کاربری ایمیل، در دل جیمیل دسترسی داشت.

برای پیکربندی چندین حساب کاربری، به مسیر Gmail Settings > Accounts and Import بروید. در اینجا می‌توان گزینه‌های Send Mail As و Check Mail From Other Accounts را، که به کاربر اجازه استفاده از ایمیل های خارجی در جیمیل را می‌دهند، پیکربندی کنید.

تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت

تنظیماتی که در اینجا انجام می‌دهید با نحوه پیکربندی حساب‌های کاربری در ایمیل کلاینت‌ها یکسان است. اکنون می‌توانید چندین حساب کاربری را به صورت همزمان در دل حساب کاربری جیمیل خود بررسی کنید.

استفاده از فیلترها و برچسب‌ها

یکی دیگر از نقاط قوت ایمیل‌ کلاینت‌ها امکان ایجاد فولدر در آن‌ها است که خوشبختانه با تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت نیز همچنان می‌توانید به این قابلیت دسترسی داشته باشید. با استفاده از پوشه‌ها می‌توان صندوق ورودی را سازماندهی و ایمیل‌ها را بسته به نیاز خود، در درون پوشه‌هایی جداگانه دسته‌بندی کرد. در جیمیل این فرآیند به روش بهتری انجام می‌شود، چرا که در سرویس ایمیل گوگل به جای فولدر با برچسب‌ (Label) سر و کار داریم.

یکی از مزایای تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت امکان استفاده از برچسب‌ است

برای مدیریت برچسب‌ها، به مسیر Gmail Settings > Labels بروید. می‌توان در زمان مشاهده یک ایمیل بر روی آیکون برچسب‌ کلیک کرد و یک یا چند مورد از برچسب‌های موجود را به این ایمیل اختصاص داد تا در آن دسته‌بندی‌ها قرار بگیرد. حتی می‌توان حین کلیک بر روی آیکون برچسب، با زدن گزینه Create New یک برچسب جدید ایجاد کرد. در انتهای لیست برچسب‌ها، یک میانبر با عنوان Manage Labels نیز دیده می‌شود که با استفاده از آن، سازماندهی سریع برچسب‌ها ممکن می‌شود.

تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت

برچسب‌ها همانند فولدرها و حتی بهتر از آن‌ها عمل می‌کنند. هر ایمیلی که یک برچسب خاص بگیرد، با دیگر ایمیل‌های دارای همان برچسب در یک دسته‌بندی قرار می‌گیرد. مزیت اصلی این روش دسته‌بندی در مقایسه با ایجاد فولدر، امکان اختصاص چند برچسب به هر ایمیل و قرار دادن آن در چندین گروه است، در حالی که در روش پوشه‌بندی، هر ایمیل فقط می‌تواند در یک گروه قرار داشته باشد.

این اقدام کارایی را افزایش می‌دهد، چرا که می‌توان به صورت خودکار به ایمیل‌های دریافت شده برچسب‌هایی را اختصاص داد و آن‌ها را دسته‌بندی کرد. همچنین می‌توان به صورت خودکار ایمیل‌ها را آرشیو و یا حذف کرد. مزیت مهم دیگر برچسب‌ها، امکان پاسخ‌گویی خودکار به ایمیل‌های دریافت شده است.

فعال‌سازی میانبرهای کیبورد

اگر جزو کاربرانی هستید که همواره با استفاده از کلیدهای ترکیبی و میان‌برهای صفحه کلید، سرعت دسترسی به بخش‌های مختلف را افزایش می‌دهید، نمی‌توانید بعد از تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت از خیر آن بگذرید.

انتخاب یک گفتگو، اعمال یک برچسب، رفتن به صفحه‌های قبل و یا بعد، ستاره‌دار کردن و همچنین حذف و آرشیو کردن جزو کارهای متداولی هستند که حین مرور جیمیل آن‌ها را انجام می‌دهیم و خوشبختانه امکان دسترسی به تمامی آن‌ها از طریق میان‌برهای صفحه کلید وجود دارد. حتی می‌توان برای انجام یک کار مشخص، بیش از یک میان‌بر تعیین کرد.

برای فعال‌ سازی میان‌برهای کیبورد جیمیل باید به مسیر Gmail Settings > General > Keyboard Shortcuts بروید. با نوشتن علامت سوال در جیمیل، می‌توانید تمامی میان‌برهای این سرویس را مشاهده کنید. همچنین برای دیدن آن‌ها می‌توان به صفحه وب پشتیبانی جیمیل مراجعه کرد.

تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت

نوتیفیکیشن‌ها و دسترسی به اعلانات جیمیل

تقریبا تمامی ایمیل کلاینت‌ها در زمان دریافت یک ایمیل جدید یک نوتیفیکیشن ایجاد می‌کنند. جیمیل نیز به عنوان قوی‌ترین وب کلاینت از این قاعده مستثنی نیست. به مسیر Gmail Settings > General > Desktop Notifications بروید و به دلخواه، یکی از گزینه‌های موجود را انتخاب کنید. می‌توانید بین ارسال نوتیفیکیشن در زمان دریافت هر ایمیل جدید و یا تنها در زمان دریافت یک ایمیل مهم، یک گزینه را برگزینید. این گزینه به صورت پیش‌فرض بر روی حالت خاموش قرار دارد.

تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت

با انجام تمامی این مراحل و تبدیل جیمیل به ایمیل کلاینت ، از اپلیکیشن‌های مدیریت ایمیل بی‌نیاز می‌شوید. در حالت عادی دیگر نیازی به استفاده از ایمیل کلاینت وجود نخواهد داشت، مگر اینکه یک استثنا در کار شما وجود داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*