قیمت جهانی خودروهای وارداتی

قیمت جهانی خودروهای وارداتی به ایران چقدر است؟

شاید برای شما هم جالب باشد بدانید خودروهای وارداتی به ایران با چه قیمتی در بازارهای جهانی به فروش میرسند. در این مقاله به برخی از مهمترین آنها شامل هیوندای سوناتا ال اف، تویوتا راو 4 و ب ام و ایکس 4 پرداخته ایم.

زمانی که چرخی در قیمت خودروهای موجود در بازار ایران می‌زنید، خرید خودروهای وارداتی برای اکثر مردم امری دست نیافتنی است؛ زیرا قیمت این محصولات در هنگام ورود افزایش سرسام آوری پیدا می‌کند تا حتی با پس انداز چند ساله خود نیز نتوانید آن را خریداری کنید. هرچند تمامی تقصیرات بر عهده وارد کنندگان نیست، زیرا عوارض پرداختی واردات خودرو به کشور شامل 40 درصد تعرفه واردات، اسقاط خودروهای فرسوده و شماره گذاری بسیار سنگین است و همین قضیه باعث افزایش نجومی قیمت خودروهای وارداتی در بازار می‌شود.

اما هدف ما در این مقاله مقایسه قیمت این خودروها در بازار ایران و آمریکا است. ما در مطلبی جداگانه به صورت مفصل به چگونگی افزایش قیمت این محصولات پس از ورود به ایران پرداخته‌ایم.

در ابتدای ورود به مبحث بد نیست بدانید متوسط درآمد یک مهندس صنعتی از قشر متوسط در ایالات متحده، چیزی حدود 60 هزار دلار است که به بیش از 226 میلیون تومان می‌رسد. در زیر می‌توانید قیمت این اتومبیل‌ها را مشاهده کنید.

هیوندای سوناتا LF

هیوندای سوناتا LF

سدان جذاب هیوندای، یکی از جذاب‌ترین مدل های این شرکت در بازارهای جهانی است و در بین خودروهای وارداتی به ایران نیز نام آن به خوبی می‌درخشد. سوناتا طی چند سال اخیر در بازار ایران نیز حضور پررنگی را داشته است، اما با توجه به افزایش قیمت پلکانی که نسل به نسل تجربه می‌کند دیگر خریداران میلی به خرید آن ندارند. سوناتای موجود در بازار ایران از یک پیشرانه 2.4 لیتری و گیربکس شش سرعته اتوماتیک قدرت می‌گیرد که قیمت مدل‌های فول آپشن آن با احتساب عوارض قانوی مختلف به 190 میلیون تومان می‌رسد.

به طور مثال سوناتا LF همراه تریم SE که شامل یک مانیتور 7 اینچی، سیستم صوتی با پشتیبانی از اندروید اتو و اپل کار، دوربین عقب، نوربالا خودکار و غیره است، در بازار ایالات متحده با قیمتی کمتر از 82 میلیون تومان به فروش می‌رسد. مدل‌های لیمیتد سوناتای عرضه شه در آمریکا با موتوری قادر به تولید 245 اسب بخار (سوناتای ایران قادر به تولید 178 اسب بخار است) فروخته می‌شوند و ارائه کننده مجموعه عظیمی از امکانات رفاهی و ایمنی همچون ترمز اضطراری خودکار، سقف پانوراما، صندلی‌های چرمی مجهز به گرم کن (در جلو)، کروز کنترل هوشمند، چراغ‌های زنون جلویی با سیستم تطبیقی، کمک کننده حرکت بین خطوط، نمایشگر 8 اینچی و غیره هستند. این نسخه با قیمت 34 هزار دلار (کمتر از 130 میلیون تومان) در آمریکا به فروش می‌رسد.

ب ام و X4

ب ام و ایکس 4

شاسی بلند جذاب ب ام و که مدتی درگیری طی کردن مراحل شماره گذاری خود بود، سرانجام موفق شد این مرحله را پشت سر بگذارد و به عنوان یکی از گران قیمت‌ترین خودروهای وارداتی در ایران با آپشن‌هایی متفاوت بین 400 الی 490 میلیون تومان به فروش برسد.

فاصله قیمت جهانی و قیمت داخلی خودروهای وارداتی ب ام و به ایران زیاد است

اما درحالی که ب ام و X4 با قیمت نجومی نزدیک به نیم میلیارد تومان در ایران فروش می‌رود، مدل مشابهی از آن با موتوری یکسان کمتر از 48 هزار دلار (حدود 180 میلیون تومان) به فروش می‌رسد که بخش عمده‌ای از آپشن‌ها نیز در افزایش قیمت بی‌تاثیر نبوده‌اند. در هر صورت، مدل جدیدتر X4 M40i که اخیرا وارد بازار شده نیز همراه با قدرت 355 اسب بخار و شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت 4.7 ثانیه‌ای، با قیمت 59 هزار دلار (223 میلیون تومان) به فروش می‌رسد که به مراتب ارزان قیمت‌تر ایکس 4 در بازار ایران است. جالب اینجاست که تجهیزات رفاهی و ایمنی ایکس 4 جدید قابل عرضه در آمریکا، به مراتب از ایکس 4 بازار ایران نیز کامل‌تر است.

تویوتا RAV4

تویوتا راو 4

در حال حاضرRAV4 تنها شاسی بلند ژاپنی است که در بازار ایران به فروش می‌رسد و برای خرید مدل 2017 آن با توجه به آپشن‌های متفاوتی که دارد، باید چیزی بین 230 الی 260 میلیون تومان را پرداخت کنید.

این خودرو، مدل متوسط شاسی بلندهای تویوتا محسوب می‌شود و می‌توان مدل پایه آن را در کشورهای خارجی با قیمتی کمتر از 25 هزار دلار (حدود 90 میلیون تومان) خریداری کرد. مدل‌های بالاتر آن نیز که به مدل قابل عرضه در ایران نزدیک است، همراه با تریم SE و مجهز به AWD با قیمت حدود 30 هزار دلار (حدود 113 میلیون تومان) به فروش می‌رسند که هنوز هم فاصله قیمتی بسیار زیادی با RAV4 وارداتی ایران دارد. شما همچنین می‌توانید بالاترین سطح تجهیزات RAV4 را نیز با تریمی ملقب به «پلاتینیوم» و قیمت تنها 36 هزار دلار (136 میلیون تومان) در بازار ایالات متحده خریداری کنید که حتی با آپشن‌های رفاهی و ایمنی بیشتر قیمت آن از 160 میلیون تومان تجاوز نخواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. خدایا خائنین را از ریشه نابود کن

  2. هیچ کس به فکر مردم نیست همه به فکر جیباشونن انگار نه انگار خیلا هم هستن دارن شبشون رو به زور صبح می کنن به جایگاهی از ایمان رسیدیم که همه آخرتشون رو فراموش کردن و برای پول دس به هر کاری میزنن

  3. خداروشکر امنیت داریم

  4. خب حالا اینا همه به کنار این همه پول کجا میره

  5. پول حروم همین هست
    حتی یه قرون هم به جیب کارگر های بیچاره داخلی نمیره

  6. زیرا عوارض پرداختی واردات خودرو به کشور شامل 40 درصد تعرفه واردات، اسقاط خودروهای فرسوده و شماره گذاری بسیار سنگین است و همین قضیه باعث افزایش نجومی قیمت خودروهای وارداتی در بازار می‌شود.

    این قابل قبول

    ولی چرا خودرواهای خارجی ساخت داخل کشور.با کیفت کمتر از نوع جهانی ولی بازهم ار نسخه جهانی به مراتب گرونتر می باشد.(دو برابر قیمت)
    این چه توجیهی دارد.