فسیل 110 میلیون ساله یک دایناسور

کشف فسیل 110 میلیون ساله یک دایناسور در کانادا + تصاویر

حدود 6 سال پیش، کارگران معدنی در کانادا موفق به کشف فسیل 110 میلیون ساله یک دایناسور شدند و حالا نشنال جئوگرافیک با انتشار تصاویری، از سالگرد این کشف بزرگ خبر داده است.

در سال 2011، یکی از اپراتورهای تجهیزات سنگین کمپانی “Suncor” با نام شاون فانک (Shawn Funk) در آلبرتا کانادا، مشغول حفاری در معدن بود که متوجه صخره‌ای متفاوت و شبیه به یک دنده بزرگ شد. او طی مصاحبه‌ای در سال 2011 این‌گونه گفت:

بدون شک، پیشتر مشابه چنین چیزی دیده نشده بود.

در حقیقت زمانی که شاون با این صخره بزرگ برخورد کرد، متوجه ماهیت آن و کشف فسیل 110 میلیون ساله یک دایناسور نشده بود.

حالا نزدیک به شش سال از این کشف بزرگ می‌گذرد و فسیل این دایناسور که آن را با نام نودوسائور می‌شناسیم. در موزه سلطنتی تیرل نگهداری می‌شود. به گفته دانشمندان، بخش قابل توجهی از پوست و زره فسیل، از پوزه و دهان آن تا بخش‌هایی پایینی مفاصل ران همگی سالم باقی مانده‌اند. در واقع می‌توان این فسیل را یکی از بهترین نمونه‌های حفظ‌شده از دایناسورهای زرهی در نظر گرفت.

یکی از محققان موزه سلطنتی تیرل، کالب براون (Caleb Brown)، در گفتگویی با نشنال جئوگرافیک گفت: “ما فقط اسکلت نداریم. چیزی که ما داریم، یک دایناسور به آن شکلی‌ست که در گذشته بوده است.” به گفته براون، فسیل این دایناسور در شرایطی به خوبی حفظ شده که احتمالا از طریق یک رودخانه پرتلاطم به دریا رسیده باشد. در نهایت، مواد معدنی موجود در اعماق اقیانوس سبب شدند تا فسیل پیش رو، تا این اندازه سالم مانده و به دست ما برسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*