بزرگترين تصوير ثبت شده از کهکشان راه شيري با 84 ميليون ستاره

در یکی از دقیق‌ترین تصاویر تهیه شده با وضوح تصویری 9 میلیارد پیکسلی می‌توانید نمای کاملی از 84 میلیون ستاره در قلب کهکشان راه شیری را مشاهده کنید.پوستر منحصر به فرد و بی‌نظیر از ستارگان در قلب کهکشان راه شیری 10 برابر دقیق تر از تصاویر تهیه شده قبلی است که جزئیات بسیار دقیق و بی‌نظیری از این کهکشان در اختیار محققان قرار می‌دهد.

مشاهده این تصویر در ابعاد بزرگ 5410 در 4075 پیکسل

در این تصویر شمار زیادی از ستاره‌ای کوتوله قرمز مشاهده می‌شوند که نامزد جست‌وجو برای یافتن سیاره‌های فراخورشیدی کوچک در اطرافشان هستند.در یکی از بزرگترین و دقیق‌ترین تصاویر نجومی با وضوح 9 میلیارد پیکسل، ساختار و محتوای کهکشان راه شیری بدقت به تصویر کشیده شده است.
این تصویر بقدری بزرگ است که پس از چاپ شدن، 9 متر طول و هفت متر ارتفاع خواهد داشت، اما تنها یک درصد از پهنای کل آسمان، در حدود 315 درجه مربع، را پوشش می دهد!

قلب کهکشان راه شیری در تصویر مادون قرمز تلسکوپ VISTA

محققان نجوم تاکنون 173 میلیون اجرام ‌آسمانی را در پهنای آسمان رصد کرده اند که از این تعداد 84 میلیون ستاره شناسایی شده اند؛ اجرام دیگر بیش از حد کم نور یا تحت تأثیر نور خیره کننده همسایگان خود قرار دارند که شناسایی دقیق آنها را دشوار می کند.

نقاط شناخته شده در مرکز کهکشان راه شیری

این تصویر منحصر به فرد توسط تلسکوپ نقشه برداری مادون قرمز VISTA در مرکز پانارال رصدخانه اروپای جنوبی در شیلی تهیه شده است؛ این تلسکوپ از سال 2010 میلادی، برآمدگی جنوبی کهکشان راه شیری را اسکن کرده و سه سال دیگر به بررسی های خود ادامه می‌دهد.

محققان امیدوارند که این دستاورد بتواند به درک بهتر کائنات و دریافت اطلاعات دقیق در خصوص شکل گیری و تکامل کهکشان راه شیری و کهکشان‌های مارپیچی منجر شود.
نتایج این دستاورد در مجله Astronomy & Astrophysics (نجوم و فیزیک نجومی) منتشر شده است.

منبع :en.gadgetnews