آیپد پرو اپل کپی شده سرفیس پرو

به عقیده مایکروسافت، آیپد پرو اپل کپی شده از سرفیس پرو است

به عقیده مدیران مایکروسافت، شرکت کوپرتینویی اپل برای تولید آیپد پرو (Apple iPad Pro) از تبلت هیبریدی سرفیس پرو (Microsoft Surface Pro) الهام گرفته است. در این مقاله به واکاوی ادعای مایکروسافت خواهیم پرداخت.

طی هفته‌های گذشته شاهد رونمایی از تبلت های قدرتمند و جدیدی از سوی دو غول بزرگ فناوری جهان، مایکروسافت و اپل بودیم. به ادعای این دو شرکت، مدل های جدید سرفیس پرو و آیپد پرو توانایی این را دارند که به صورت کامل جایگزین لپ تاپ شما شوند و در همین جهت، بازار خلاقیت را هدف قرار داده اند. حتی اگر این دستگاه‌ها از نظر سخت افزاری و نرم افزاری کاملا با یکدیگر متفاوت باشند، ترکیبی از تکنولوژی‌های اختصاصی هر سازنده در هر دو، مجموعه‌هایی را ساخته است که می‌توانند نیازها و امیال یکسانی را برآورده کنند. در همین راستا رایان گاوین (Rayan Gavin)، مدیرکل خانواده سرفیس در مصاحبه اخیر خود گفته است که آیپد پرو، مثال روشن دنباله روی اپل از تلاش مایکروسافت در گجت های 2 در 1 بازار بوده است.

در مورد آن فکر کنید، اگر ما می‌خواستیم دنباله رو ]اپل[ باشیم، نمی‌توانستیم یک محصول نظیر سرفیس پرو و یا سرفیس بوک را بسازیم. ما آموختیم و سالیانیست که محصولات 2 در یک خود را به تکامل می‌رسانیم ]اما[ زمانی که سرفیس ابتدایی راه اندازی شد، همه، از جمله آن‌ها شک داشتند که موفق شود. پس از آن، دنباله رو ما شدند و آیپد پرو نمونه واضح این قضیه است – رایان گاوین

آیپد جذاب اپل در واقع همانند یک گام برداشته شده به سمتی از بازار است که مایکروسافت با محصولات سرفیس خود حاکم آن است، بنابراین شاید منظور آقای گاوین نیز همین بوده است. سخت است بگوییم کدام محصول می‌تواند وظایف یک لپ تاپ را بهتر انجام دهد.

آیپد پرو اپل کپی شده سرفیس پرو

در حال حاضر سرفیس پرو جایگزین بهتری برای یک لپ تاپ است

یکی از استدلال‌هایی که نشان می‌دهد آیپد اپل به عنوان یک تبلت بهتر از کامپیوتر است، در واقع زمانیست که آن را با سرفیس پرو مایکروسافت مقایسه می‌کنیم. در مواجهه با ویندوز 10، سرفیس پرو از یک سیستم عامل با تمرکز بر کامپیوترهای شخصی بهره می‌برد. اما سیستم عامل موجود در آیپد پرو، یک نرم افزار موبایلی است و کمی دور از ذهن است که بخواهیم آن را سیستم عاملی دسکتاپی بدانیم.

آی او اس 11 مخصوص آیپد پرو

با این حا، بهینه‌ سازی‌های مدیریت فایل و برخی دیگر از قابلیت‌های لپ تاپی که اپل همراه آی او اس 11 خود به این تبلت آورده است، نشان می‌دهد که آنها به مرور زمان علاقه‌مند به دیوایس های هیبریدی شده‌اند. اپل تبلت های سری iPad Pro خود را با هدف کاربران حرفه‌ای تولید کرده و مدتیست به فروش می‌رساند اما این مشکل است که بتوانیم حدس بزنیم کاربران چگونه از آن استفاده می‌کنند.

چیزی که ما دوست داریم بیشتر در مورد آن بشنویم این است که آیا اپل از مایکروسافت برای ارتقا آیپد بالارده خود الهام خواهد گرفت و به سمت جلو حرکت می‌کند یا خیر! همچنین ما باید صبر کنیم تا ببینیم نسخه ویژه آی او اس 11 متمرکز بر روی آیپد، می‌تواند تجربیات یک لپ تاپ واقعی را به این تبلت ببخشد یا خیر! آنچه که مسلم است، در آینده‌ای نزدیک رقابت جذابی بین مایکروسافت و اپل در حوزه دستگاه‌های هیبریدی شکل خواهد گرفت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. نه تنها اپل بلکه تمام لبتاپ/تبلت های هیبریدی از یرفیس مایکروسافت الهام گرفتن مثل سامسونگ، هواوی، دل، ایسوز، سونی و شاید برندهای دیگه. اما خب علم متعلق به همست، اگه مایکروسافت اینکار رو نمی کرد کس دیگه می کرد. هرچند تا الان مایکروسافت از همه کاربردی تر و گرونتر کار کرده.
    یا اصلا مایکروسافت استدیو از کی الهام گرفته. تو دنیای دیجیتال این چیزا طبیعه.