ردیابی موقعیت مکانی یک شخص با استفاده از اپلیکیشن نقشه گوگل + آموزش

ردیابی موقعیت مکانی اشخاص با استفاده از اپلیکیشن نقشه گوگل + آموزش

نسخه جدید اپلیکیشن نقشه گوگل (Google Maps) قابلیتی دارد که توسط آن، امکان ردیابی موقعیت مکانی دوستان وجود خواهد داشت. در ادامه، با آموزش این ویژگی همراه باشید.

امروزه، تکنولوژی به قدری پیشرفت کرده که می‌توان به راحتی و با یک تماس تلفنی، موقعیت مکانی یک شخص را فهمید. اما اگر موفق به برقراری تماس نشدید و یا به هر دلیلی، خواستید مکان جغرافیایی دوستان و یا آشنایان خود را بر روی نقشه ببینید، گوگل مپس این امکان را برای شما فراهم آورده است.

جهت ردیابی موقعیت مکانی یک شخص از طریق موبایل، تنها کافی‌ست گزینه به‌ اشتراک‌ گذاری مکان در گوشی فرد مورد نظر فعال باشد.

آموزش ردیابی موقعیت مکانی در گوگل مپس

اپلیکیشن اندروید یا iOS نقشه گوگل را باز کرده و در منوی سمت چپ، گزینه Share location را انتخاب و پس از پذیرفتن قوانین، مدت‌زمان به اشتراک گذاری مکان را نیز مشخص کنید. این میزان می‌تواند بین 15 دقیقه تا 3 روز، و یا تا زمان خاموش کردن این ویژگی (Until your turn this off) تنظیم شود.

پس از انجام این کار، لینک مربوط به ردیابی موقعیت مکانی تحت بازه زمانی انتخاب‌شده، ایجاد خواهد شد. شما می‌توانید این لینک را از طریق هر نوع اپلیکیشن پیام‌رسانی نظیر SMS، ایمیل و یا شبکه‌های اجتماعی با شخص مورد نظرتان به اشتراک بگذارید. این افراد قادر خواهند بود تا در زمان تعیین‌شده، موقعیت جغرافیایی شما را از طریق نسخه‌های اندروید، iOS و یا نسخه تحت وب گوگل مپس مشاهده کنند.

در صورتی که زمان دسترسی به موقعیت مکانی خود را بر روی بی‌نهایت تنظیم کرده باشید، افرادی می‌توانند شما را ردیابی کنند که با حساب کاربری گوگل وارد اپلیکیشن شده باشند. این گزینه جهت ردیابی موقعیت مکانی افراد سالمند و یا کودکان بسیار مفید خواهد بود.

ویژگی جدید گوگل مپس همچنین این امکان را به سایرین خواهد داد تا موقعیت‌های جغرافیایی شما را در طول یک سفر مشاهده کنند. برای فعال کردن این ویژگی، در حین مسافرت، گزینه More را زده و Share trip را انتخاب کنید. دوستان شما قادر خواهند بود تا زمان تقریبی رسیدن به مقصدتان را مشاهده کرده و جزییاتی از مکان‌هایی که دیده‌اید را ببینند. پس از رسیدن به مقصد مورد نظر، این ویژگی به طور اتوماتیک غیر فعال خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

7 دیدگاه

  1. سیران حیدری علی مدد

    میخوام مکان یابی افراد نصب کنم لطفا کمکم کنید

  2. سیران حیدری علی مدد

    میخوام مکان افرادازطریقه شماره تلفن یافت کنم
    العان باید چیکارکنم

  3. سیران حیدری علی مدد

    میخوام مکان افرادازطریقه شماره تلفن یافت کنم

  4. میخوام مکان افراد روازطریقه شماره تلفن دریافت کنم .

  5. میخواهم مکانافرادراازطریق جیمیلشان یافت کنم

  6. توی ایران قابل استفاده نیست. 🙁