هوندا HR-V

اتومبیل جذاب هوندا HR-V در راه ورود به بازار ایران

شرکت گلرنگ موتور نماینده واردات اتومبیل های هوندا به ایران، قصد دارد در آینده ای نزدیک خودرو کراس اوور هوندا HR-V را به بازار ایران بیاورد. در ادامه بیشتر با این خودرو ژاپنی آشنا خواهیم شد.

سال گذشته و همزمان با حضور شرکت گلرنگ در صنعت خودرو، این نام غول ژاپنی خودروساز، هوندا بود که جان تاه‌ای گرفت و همراه با گلرنگ موتور محصولات جذابش در نمایشگاه‌های مختلف اتومبیل کشور دیده شدند. این شرکت سال گذشته موفق به فروش اتومبیل های هوندا HR-V و هوندا آکورد شد؛ CVR پرفروش‌ترین خودرو شاسی بلند سال‌های اخیر ایالات متحده بوده و با شایستگی پای به بازار ایران گذاشته است.

همه چیز برای محصولات این برند جذاب در ایران خوب پیش می‌رفت، اما به یکباره در پاییز مشکلاتی سر راه شماره گذاری اتومبیل‌های این شرکت به وجود آمد تا آن‌ها مدتی را به دور از هیاهوی بازار بگذرانند. حالا پس از برداشتن موانع از جلوی پای گلرنگ، شماره گذاری خودروهای برند هوندا بدون هرگونه مشکلی انجام می‌گیرد و حتی آن‌ها موفق به اخذ واردات اتومبیل هوندا HR-V نیز شده‌اند تا با ورودش بازار کراس اوورهای ژاپنی در کشورمان داغ‌تر از هر زمان دیگری شود.

هوندا HR-V

ویدیو بررسی هوندا HR-V

مشخصات فنی هوندا HR-V

مدلی که گلرنگ موتور موفق به اخذ مجوز واردات آن شده، از یک پیشرانه 1.5 لیتری چهارسیلندر بهره می‌برد که قادر به تولید حداکثر 130 اسب بخار در 6600 دور در دقیقه و 155 نیوتن‌متر گشتاور در 4600 دور در دقیقه است. این خودرو قادر است شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را در حدود 11 ثانیه پر کند و با حداکثر سرعت 187 کیلومتر جاده‌ها را در نوردد. گفته می‌شود گیربکس نصب شده بر روی هنودا HR-V وارداتی به ایران از نوع CVT بوده که تمامی نیروی حاصله را به چرخ‌های جلو منتقل میکند.

پیشرانه4 سیلندر خطی تنفس طبیعی
حجم موتور1498 سی سی
حداکثر قدرت130 اسب بخار در 6600 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور155 نیوتن متر در 4600 دور در دقیقه
شتاب11.2 ثانیه
حداکثر سرعت187 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبس5.2 لیتر در هر 100 کیلومتر
گیربکسCVT
وزن1249 کیلوگرم

در بخش تکنولوژی و تجهیزات نیز هوندا هیچگاه کم نگذاشته است، اما ما متاسفانه نمی‌دانیم دقیقا چه آپشن‌هایی بر روی HR-V قابل عرضه در ایران سوار خواهد بود. این خودرو به عنوان یک کراس اوور کامپکت شهری شناخته می شود که موفق شد در مدتی کوتاه، فروش بالایی را در سراسر جهان به ثبت برساند که در این بین سهم ایالات متحده، 82 هزار دستگاه بوده است! هوندا HR-V از نظر تولید آلایندگی، تنها 120 گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر را تولید می‌کند و در جایگاه بسیار قابل قبولی برخوردار است. این درحالیست که رقبای آن نظیر تویوتا C-HR با موتور 1.2 لیتری توربو 144 گرم و نیسان جوک نیز با موتور 1.6 لیتری تنفس طبیعی، 145 گرم دی اکسید کربن تولید می‌کنند. شکی نیست که دو خودرو رقیب نیز از نظر تولید آلایندگی در شرایط خوبی قرار دارند، اما کراس اوور هوندا در سطح بهتری قرار دارد که می‌تواند این روزها برای هوای آلوده‌ی تهران مرهمی باشد.

بی‌تردید با ورود هوندا HR-V به بازار ایران، رقابت بین آن با سایر محصولات ژاپنی این سگمنت نظیر تویوتا C-HR، نیسان جوک و حتی میتسوبیشی ASX جذاب‌تر از هر زمان دیگری خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*