مشخصات و قیمت خودرو رنجرور ولار

سرانجام مشخصات و قیمت خودرو شاسی بلند رنجرور ولار مشخص شد

پس از مدتها انتظار، سرانجام مشخصات فنی و قیمت اتومبیل رنجرور ولار (Rang Rover Velar) مشخص شد. این اتومبیل ساخت کمپانی لندرور در تیپ ها و قیمت های مختلف اواخر سال عرضه میشود. در ادامه بیشتر با نسخه های قابل عرضه ولار آشنا خواهیم شد.

اواخر سال جاری رنجروور خودرو ولار را وارد بازارهای جهانی می‌کند. اتومبیلی که برای نخستین بار در ماه مارس چشم به روی جهان گشود و قرار است با قیمتی بین 75 الی 135 دلار وارد بازار استرالیا شود. پس از فروش نخسه اصلی نیز، نسخه‌های دیزلی و بزنینی به نام “First Edition” به ترتیب با قیمت 168 هزار دلار و 169 هزار دلار  به بازار خواهد آمد.

رنجرور ولار از ابعاد بزرگتری نسبت به مدل ایووک این کمپانی و ابعادی کوچکتر از رنجرور اسپورت برخوردار است و باید آن را چیزی بین این دو خودرو دانست. علاوه بر این، سقف خودرو نیز حاوی شیب کمی است که می‌تواند محصولی به مراتب متفاوت نسبت به سایر اتومبیل های رنجرور بسازد.

مشخصات و قیمت خودرو رنجرور ولار

فاصله بین دو محور ولار 2874 میلی‌متر بوده که کاملا با خودرو جگوار F-Pace یکسان است، به همین خاطر بسیاری از کاربران بر این باورند که در اصل دو خودرو بر روی یک پلتفرم مشترک ساخته شده‌اند. هرچند فضای صندوق بار در ولار 558 لیتر بوده و این فضا در F-Pace چیزی حدود 650 لیتر است.

بررسی ویدیویی رنجرور ولار

پیشرانه‌های رنجرور ولار

از نظر موتوری ولار با دو پیشرانه بنزینی و سه پیشرانه دیزلی عرضه خواهد شد. نقطه مشترک تمامی این مدل‌ها، انتقال قدرتشان به لطف یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک است. علاوه بر گیربکس، تمامی مدل های رنجرور ولار از سیستم چهارچرخ محرکت پیشرفته‌ای بهره می‌برند.

مشخصات و قیمت خودرو رنجرور ولار

پیشرانه‌های دیزلی این اتومبیل شامل موتور TD4 با قدرت 177 اسب بخار / گشتاور 430 نیوتن‌متر و موتور SD4 با قدرت 227 اسب بخار / گشتاور 500 نیوتن‌متر هستند که از هر دو از نوع 2 لیتری چهارسیلندر توربودیزل خواهند بود. یک موتور دیزلی قدرتمندتر SDV6 نیز در این میان چشم‌ها را به سمت خود جلب می‌کند که قادر به تولید 296 اسب بخار و گشتاور 700 نیو‌تن‌متر است. قوی‌ترین موتور دیزلی ولار قادر است در 6.5 ثانیه شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت را پر کند.

پیشرانه‌های بنزینی ولار هم شامل یک نسخه 2 لیتری چهار سیلندر توربو با توان 246 اسب بخار /گشتاور 365 نیو‌تن‌متر و همچنین یک نسخه شش سیلندر V با توان 375 اسب بخار / گشتاور 450 نیوتن‌متر هستند. کمپانی جگوار لندروور به صورت رسمی اعلام کرده است که از سال 2018 میلادی نیز یک نسخه شامل موتور 2 لیتری چهار سیلندر با توان 296 اسب بخار و گشتاور 400 نیوتن‌متر به مجموع این پیشرانه‌ها اضافه خواهد شد. نسخه شش سیلندر ولار می‌تواند تنها در 5.7 ثانیه به شتاب 0 تا 100 کیلومتر در ساعت برسد.

مشخصات و قیمت خودرو رنجرور ولار

تجهیزات رنجرور ولار

از امکانات استاندارد ولار می‌توان به رینگ‌های 18 اینچی آلومینیومی، سیستم ترمز اضطراری خودکار، سیستم بازیابی انرژی ترمز، انواع حالت‌های رانندگی، فرمان چرمی، تودوزی نیمه چرم، دوربین دید عقب و چراغ‌های پشتی ال ای دی اشاره کرد.

مشخصات و قیمت خودرو رنجرور ولار

البته اگر شما مبلغ بیشتری را خرج کنید، می‌توانید آپشن‌های اضافی شامل صندلی‌های برقی با تنظیم در 20 جهت، سردکن/گرمکن صندلی، ماساژور، چراغ‌های جلویی ال ای دی، سیستم صوتی حرفه‌ای و قدرتمند Meridian، دوربین 360 درجه‌ای، رادیو/تلویزیون، تهویه چهار نقطه‌ای و هدآپ دیسپلی را نیز بر روی خودرو خود سوار کنید.

لازم به ذکر است قدرتمندترین تیپ رنجرور ولار، R-Dynamic HSE نام دارد که از رینگ‌هایی 21 اینچی، 17 بلندگو، تودوزی کاملا از جنس چرم، ترمز اتوماتیک، تعلیق برقی و همچنین صفحه آمپر دیجیتالی برخوردار خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

2 دیدگاه

  1. ادمبن عزیز یعنی حدودا 690 مبلبون پولشه اگه وارد ایران بشه قیمتش چفدر میشه؟؟؟؟؟؟؟؟