مک لارن 570 اس اسپایدر

مک لارن 570 اس اسپایدر با سقف دوتکه جمع‌شونده معرفی شد

خودروی مک لارن 570 اس اسپایدر (McLaren 570S Spider) با سقف دوتکه جمع‌شونده معرفی شد. نسخه اسپایدر کمی نسبت به مدل کوپه 570S سنگین‌تر است اما از لحاظ عملکرد هیچ تفاوتی ندارد.

شرکت بریتانیایی مک لارن از نسخه اسپایدر مدل 570S رونمایی کرد. در سقف دوتکه قابل جمع شدن این خودرو از همان فناوری موجود در نسخه اسپایدر مدل‌های 650S و 675LT استفاده می‌شود. بنا بر اعلام شرکت مک لارن، مکانیسم سقف مدل 570 اس اسپایدر باعث شده تا وزن این خودرو 46 کیلوگرم نسبت به مدل کوپه بیشتر شود. در عین حال، هیچ اجزای اضافی برای افزایش مقاومت در شاسی خودرو به کار نرفته، اما استقامت نسخه اسپایدر هیچ کمبودی نسبت به نسخه کوپه ندارد.

مک لارن 570 اس اسپایدر

به این ترتیب به این خانواده سوپراسپورت که شامل مدل‌های 570S و 570GT می‌شد، عضو دیگری هم اضافه شده که برخلاف آن‌ها به سقف جمع‌شونده نیز مجهز شده است. این سقف از پانل‌های کامپوزیتی سبک‌وزنی ساخته شده که به هیچ وجه موجب کاهش عملکرد خودروی مک لارن 570 اس اسپایدر نمی‌شود. هنگامی که راننده قصد لذت بردن از هوای تازه را داشته باشد می‌تواند حداکثر طی 15 ثانیه با سرعت حرکت 40 کیلومتر بر ساعت، سقف را باز کند. این سقف کامپوزیتی پس از باز شدن در زیر پوششی در پشت صندلی‌های عقب پنهان خواهد شد. بسته شدن سقف نیز به همین اندازه، با سرعت انجام می‌شود. همچنین راننده می‌تواند در زمان باز بودن سقف، یک بادگیر را نیز به صورت الکتریکی و مطابق با نیاز خود، بالا یا پایین ببرد. زمانی که بادگیر بالا باشد، صدا و باد داخل کابین را کاهش می‌دهد اما با فشردن یک کلید، این قطعه پایین رفته و صدای بیشتری به داخل کابین وارد می‌شود.

مک لارن 570 اس اسپایدر

علاوه بر آن، یک سیستم اگزوز اختیاری به منظور ارائه صدایی بهتر، قابل سفارش است. این اگزوز سفارشی، صدای بیشتری را از موتور وارد کابین می‌کند. همچنین شرکت مک لارن، آئرودینامیک 570 اس را برای نسخه اسپایدر، مجددا تنظیم کرده و از یک اسپویلر عقب جدید که 12.7 میلی‌متر بلندتر از اسپویلر نسخه کوپه است، استفاده کرده و در نتیجه، داون فورس اتومبیل را افزایش داده است. این قطعه به صورت استاندارد به رنگ خاکستری تیره ارائه شده اما نسخه فیبرکربنی آن نیز توسط بخش عملیات ویژه مک لارن، سفارشی‌سازی شده است.

مک لارن 570 اس اسپایدر

مک لارن 570 اس اسپایدر از نظر عملکرد، تفاوتی با نسخه کوپه ندارد و این سوپراسپورت روباز بریتانیایی از همان پیشرانه 3.8 لیتری V8 بای توربو با قدرت 570 اسب بخار و گشتاور 600 نیوتن متر بهره می‌برد. یک گیربکس 7 سرعته دوکلاچه، این میزان نیرو را به چرخ‌های عقب منتقل می‌کند. 570S اسپایدر با تکیه بر این پیشرانه می‌تواند در مدت 3.2 ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت 330 کیلومتر بر ساعت را برای خود ثبت کند. البته حداکثر سرعت خودرو در صورت باز بودن سقف به 315 کیلومتر بر ساعت کاهش پیدا خواهد کرد.

مک لارن 570 اس اسپایدر از نسبت قدرت به وزن 420 اسب بخار بر تن برخوردار بوده و طی 9.6 ثانیه از صفر به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌رسد، مسافت 400 متر را در مدت 11 ثانیه می‌پیماید و در هر کیلومتر 249 گرم دی اکسید کربن تولید می‌کند. مصرف سوخت این سوپراسپورت کابریولت، 14.7 لیتر در هر صد کیلومتر برای جاده‌های شهری، 10.2 لیتر در هر صد کیلومتر برای بزرگراه‌ها و 12.3 لیتر در هر صد کیلومتر در سیکل ترکیبی اعلام شده که با نسخه کوپه 570 اس یکسان است.

مک لارن 570 اس اسپایدر

شرکت مک لارن، نسخه 570 اس اسپایدر را با 20 رنگ مختلف عرضه می‌کند که در این میان شامل سه رنگ جدید آبی Cuarcao، آبی Vega و زرد Sicilian می‌شود. مشتریان می‌توانند با سفارشی پکیج‌های اختیاری ظاهری، اتومبیل خود را شخصی‌سازی کنند؛ در این حالت، سقف را رنگ کرده و ستون‌های جلو و دیواره‌های عقب به رنگ خاکستری تیره درآورده می‌شود. همچنین رینگ‌های 10 پره فورج‌کاری شده جدیدی برای این خودرو طراحی شده که به سایز 19 اینچ برای جلو و 20 اینچ برای عقب ارائه می‌شوند. کالیپرهای ترمز به رنگ مشکی مایع، از دیگر آپشن‌های جدید قابل سفارش برای نسخه اسپایدر 570S است.

مک لارن 570 اس اسپایدر

مک لارن 570 اس اسپایدر به صورت رسمی در جشنواره سرعت گودوود که از تاریخ 29 ژوئن تا 2 جولای (8 تا 10 تیرماه) برگزار می‌شود، رونمایی خواهد شد و به نمایش درمی‌آید. این سوپراسپورت رودستر در بازار آمریکا با قیمت 208 هزار دلار به فروش می‌رسد و از ماه سپتامبر (شهریور) به خریداران تحویل داده می‌شود. لازم به ذکر است که پس از موفقیت نسخه ویژه لانچ ادیشن (Launch Edition) مدل جدید 720S، شرکت مک لارن همان فرمول را در مورد 570S اسپایدر نیز اعمال خواهد کرد و 400 دستگاه از اولین سری این خودرو را به عنوان نسخه ویژه عرضه می‌کند.

گالری عکس های مک لارن 570 اس اسپایدر

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*