گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2

گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2 : مشخصات، قیمت و هرآنچه باید بدانید

در این مقاله به بررسی تمامی شایعات و اطلاعات به بیرون درز پیدا کرده از گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2 (Google Pixel 2) همراه با دیگر اعضای خانواده آن خواهیم پرداخت.

با وجود مشکلاتی که پیش روی گوگل است، دو گوشی گوگل پیکسل و گوگل پیکسل ایکسل ال دو گوشی بالارده بسیار محبوب که سال گذشته عرضه شدند جزو بهترینهای بازار هستند. یکی از جذابترین ویژگی های آنها، دوربینی قدرتمند است که میتواند گوشی های پیکسل را نسبت به سایر پرچمداران بازار برتر کند.

البته این محصول به اندازه کافی نبوغی قابل ارائه نداشت که بتواند با یک شروع خوب، همه چیز را از آن خود کند و به همین خاطر ما در انتظار نسل دوم این محصول، گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2 باشیم. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که آیا گوگل 2 یا 3 محصول جدید را روانه بازار خواهد کرد و ما بر اساس شنیدههایمان قصد داریم به بررسی ابتدایی از این نسل تازه بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید.

نام و سازنده

در ابتدا ما شنیدهایم که گوگل مشغول کار بر روی چند دستگاه است. یکی از آنها با نام Walleye که نسل جدید پیکسل بوده و دیگری به نام Muskie که نسل تازهی مدل بزرگتر بوده و حتی یک نسخه سوم نیز در حال تولید است. تمامی این محصولات تحت سبکی با نام تایمن به تولید خواهند رسید. هرچند این شایعات چند ماهیست شنیده میشود، اما در یک گزارش جدید ما اطلاعات قابل قبولتری را نیز دریافت کردهایم.

ال جی سازنده گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2 است

ال جی سازنده گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2

سال گذشته اچ تی سی مسئولیت تولید گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال را بر عهده داشت. شایعه جدیدی مبنی بر امضای قراردادی بین دو کمپانی ال جی و گوگل به گوش میرسد که ظاهرا غول کرهای وظیفهی تولید دومین نسل گوشی های پیکسل را بر عهده خواهد داشت. این دو شرکت خاطرات مشترک طولانی و خوبی را همراه با دستگاههای خانواده Nexus با یکدیگر دارند.

این نکته نیز شایان ذکر است که گوگل به طور کامل، خلاقیت و طراحی محصولات پیکسل را بر عهده دارد. دو گوشی پیکسل و پیسکل ایکس ال به هیچ عنوان شبیه به محصولات قدیمی گوگل نیستند، بنابراین نباید انتظار داشته باشیم طراحی نسل جدید این دو محصول نیز چیزی شبیه به گوشی ال جی جی 6 باشد.

طراحی

تا کنون صرفا ما یک ایده مبهم از آن چه که گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2 و برادر بزرگتر آن خواهند بود، داریم. گوگل ممکن است رو به یک طراحی کم حاشیه همراه با یک نسبت ابعاد جدید بیاورید، ولی ما هیچ چیزی در این باره نمیدانیم. در هر صورت، ما باید انتظار محصولی را داشته باشیم که نشانههایی از طراحی نسل نخست گوشی های پیکسل در آن نمایان باشد و به نوعی تکامل بخش آن باشد.

گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2

ما تا به امروز هیچ چیزی را در مورد طراحی Walleye نشنیدهایم، اگرچه یکی از بارزترین ویژگیهای مدل Taimen مجهز بودن آن به حاشیههای بسیار کم است که هم اکنون به یکی از ترندهای تجارت موبایل تبدیل شده است. مسلما گوگل در سر خود تغییرات اساسی در طراحی یک دیوایس جدید را میپروراند.

نمایشگر

مدل کوچکتر گوشی گوگل انتظار میرود از یک نمایشگر 5 اینچی برخوردار باشد، در حالی که مدل پیکسل ایکس ال از نمایشگری بزرگتر همچون 5.5 اینچی، 5.6 اینچی و یا 5.7 اینچی برخوردار خواهد بود. به شرطی که حاشیههای نمایشگر بسیار باریک باشد، شایعات رنگ حقیقت گرفته و ما شاهد حضور یک نمایشگر 6 اینچی بر روی گوشی تایمن خواهیم بود. گوگل پیشتر همراه با گوشی نکسوس 6 نیز نشان داده هیچ ترسی از عرضه تلفن های هوشمند بزرگ ندارد.

گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2

درست همانند پیکسل و پیکسل ایکس ال، گوشی های بعدی گوگل نیز از نمایشگرهای اولد بهرهمند خواهند بود. ما حدس میزنیم که گوگل این نکته را به خوبی درک کرده است: زمانی که از اولد استفاده کنید، دیگر نمیتوانید فراموشش کند. با این حال به نظر میرسد تامین کنندگان این پنلها متفاوت خواهند بود. گوگل سال گذشته از سامسونگ برای تولید این پنلها کمک گرفته بود، اما حالا امسال به نظر میرسد قرعه به نام ال جی افتاده است. گوگل همچنین به تازگی سرمایه گذاری 800 میلیون دلاری را بر روی کمپانی ال جی دیسپلی کرده است که میتواند به نوعی یک قرارداد همکاری برای ساخت پنل های اولد مورد نیاز آنها نیز باشد. اگر این غول تکنولوژی کره جنوبی قرارداد مربوطه را قبول کرده باشد، گوگل میتواند میزان دلخواه تولیدی نمایشگرهایش را نیز افزایش ببخشد.

ما فرض را بر این میگیریم که وضوح نمایشگر نسل جدید گوشی های پیکسل، وضوح بهبودیافته Quad HD باشد. با این حال وضوح و نسبع ابعاد در این گوشی ها کمی متفاوت از سایر گوشی های رایج بازار هستند. به نقل از یک اسکرین شات به بیرون درز کرده که مربوط به بنچمارک GFXBench می شود، تایمن از یک نمایشگر 5.6 اینچی با وضوح 1312×2560 پیکسل برخوردار است. این نمایشگر همچنین حاوی نسبت ابعاد 17.5:9 است که میتواند گوشی را قدبلندتر از گوشی هایی با نسبت ابعاد 16:9 باشد.

سخت افزار

همان تصویری از بنچمارک این گوشی که به بیرون درز پیدا کرده است، علاوه بر رزولوشن و نسبت ابعاد صفحه اطلاعات سخت افزاری دیگری از گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2 را نیز در اختیار ما قرار داده است.

گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2

مدل 5.6 اینچی تایمن از یک چیپست 2.4 گیگاهرتزی اسنپدراگون 835 همراه با 4 گیگابایت رم برای ارائه یک تجربه مالتی تسکینگ بینقص قدرت میگیرد. یک پردازنده گرافیکی آدرنو 540 نیز متعهد میشود بازیها را با نهایت قدرت به اجرا دربیاورید. و سرانجام یک حافظه داخلی 128 گیگابایتی که 100 گیگابایت آن در اختیار کاربران قرار خواهد داشت، دیگر بخش سخت افزاری گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2 را تشکیل میدهد.

در حال حاضر این شایعات خبر از محصولی فوق العاده قدرتمند میدهند، اما همیشه شایعات به واقعیت تبدیل نمیشوند. با توجه به این که گوگل علاقهای به رونمایی از نسل جدید گوشی های پیکسل تا پیش از پاییز ندارد، حتی ممکن است این محصولات از چیپستی سریعتر نسبت به اکثر گوشی های بازار برخوردار باشند.

دوربین

ما بار دیگر باید به اسکرین شات منتشر شده در سایت GFXBench رجوع کنیم. به نقل از آن تصویر، تایمن از یک دوربین اصلی 12 مگاپیکسلی برخوردار خواهد بود و یک دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی نیز بر روی قاب جلویی آن نقش بسته است.

گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2

نرم افزار

همانطور که گوگل بخش نرم افزاری گوشی های فعلی پیکسل را به بهترین شکل ممکن ارائه کرده است، نسل آینده نیز از تازهترین نسخه اندروید به نام اندروید O برخوردار خواهد بود. ما همچنین انتظار داریم درست همانند نسل فعلی، گوشی اندرویدی گوگل پیکسل 2 نیز ارائه کننده قابلیتهای نرم افزاری انحصاری و جذابی باشد. به طور مثال میتوان به دستیار گوگل اشاره کرد که تا چندین ماه به صورت اختصاصی بر روی گوشی های پیکسل نصب بود و بعدها برای دیگر محصولات عرضه شد.

قیمت و زمان عرضه

با قضاوت بر روی گوشی های پیشین گوگل، ما انتظار داریم پیکسل 2 و مدل بزرگتر آن اوایل فصل پاییز رونمایی شوند. گوگل معمولا عادت دارد بین ماههای اکتبر – نوامبر از محصولات سخت افزاری جدید خود رونمایی کند.

از نظر قیمتی نیز ما انتظار داریم این محصولات هم قیمت با نسل فعلی پیکسل ها باشند. در حال حاضر نسخه 32 گیگابایتی گوگل پیکسل با قیمت 649 دلار و نسخه 32 گیگابایتی برادر بزرگتر آن نیز 769 دلار به فروش میرسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*