ترجیح می‌دهید شیشه عقب گوشی هوشمند شما براق باشد یا مات؟ (نظرسنجی)

ترجیح می‌دهید شیشه عقب گوشی هوشمند شما براق باشد یا مات؟ (نظرسنجی)

همانطور که می‌دانید، شیشه عقب گوشی های هوشمند به دلایلی همچون زیبایی بیشتر و البته، قدرت عملکرد شارژ وایرلس، در سال‌های اخیر در اکثر پرچمداران استفاده شده است. شما ترجیح می‌دهید جنس این شیشه چگونه باشد؟

از زمانی که بیشتر سازندگان تلفن همراه در جهان از قابلیت شارژ بیسیم -به عنوان قابلیتی کاربردی- در محصولاتشان استفاده می‌کنند، محدودیت‌هایی در انتخاب جنس بدنه موبایل ها ایجاد شده است؛ آنها دیگر قادر نیستند از فلز به عنوان بدنه اصلی محصولات تولیدی خود استفاده کرده و تنها دو گزینه پیش رو دارند؛ یا بدنه گوشی ها را از پلاستیک بسازند و یا دردانه‌هایشان را با بدنه‌ای زیبا از جنس شیشه روانه بازار کنند.

نیازی به توضیح نیست که استفاده از شیشه براق در قاب پشتی اسمارت فون ها به زیبایی آنها می‌افزاید، اما این زیبایی تا زمانی دوام دارد که شما شیشه عقب گوشی خود را لمس نکرده باشید؛ استفاده مداوم در طول روز از موبایل و جا ماندن اثر انگشت بر روی شیشه عقب گوشی به مرور زمان از زیبایی آن کاسته و شما را مجبور خواهد کرد که روزانه چندین بار گجت خود را تمیز کنید.

ترجیح می‌دهید شیشه عقب گوشی هوشمند شما براق باشد یا مات؟ (نظرسنجی)

اما سونی با عرضه اکسپریا زد 5 (Xperia Z5) به شیوه‌ای تازه در تولید شیشه عقب گوشی های هوشمند دست یافت که آن را «شیشه یخ‌زده» یا “frosted glass” نامید. سونی در این تکنولوژی از شیشه مات به جای شیشه براق در بخش پشتی Z5 استفاده کرد و این یعنی کاربران دیگر نگران کثیف شدن گوشی و به جا ماندن لکه‌های حاصل از انگشت در اسمارت فون محبوب خود نبودند. اما این شیوه نیز کاستی‌های خود را داشت و دست سازندگان را برای استفاده از رنگ‌های خاص و فوق براق در محصولاتشان بسته نگه می‌داشت.

اما دیدگاه شما در این خصوص چیست؟ دوست دارید شیشه عقب گوشی شما مات باشد یا بدرخشد؟ در نظرسنجی ما شرکت کرده و ضمن انتخاب گزینه دلخواه، دلیل خود را نیز در بخش نظرات عنوان کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

5 دیدگاه

  1. مات میتونه شیک تر باشه. ولی بعضی براق ها هم خوبن

  2. سلام , به نظرم شیشه نباشه خوبه چون هم خط و خش روش قشنگ معلومه , چربی دستم راحت نشون میده (مجبوری همش تو جیبت دستمال بزاری برا پاک کردنش) , شکنندس اگه زیاد فشار بیاد روش , از همه بدتر باید مواظب باشید تو جیبتون که گوشی هست چیزایی فلزی نباشه چون روش راحتر از پلاستیک و فلز خط و خش میوفته.
    در کل براق گوشی رو زیباتر جلوه میده و مات گوشی رو خش و اسپرت.

  3. به نظر من مات باشه بهتره چون کمتر خط و خش میوفته … خط و خش اگر بخواد بیوفته رو مات هم میوفته اما براق بیشتر نشون میده از طرفی براق باز نما و جلوه بیشتری داره اما توو ایران صرف با مات هستش

  4. براق باشه بهتره ولی دست اخر یه ګارد میندازم که اسن بشت ګوشی دیده نمیشه