کارخانه جدید فاکسکان

کارخانه جدید فاکسکان در خاک آمریکا احداث خواهد شد

بنابر اطلاعاتی که اخیرا توسط روزنامه‌های معتبر و رسمی آمریکا منتشر شده است، در آینده نزدیک شاهد احداث کارخانه جدید فاکسکان در این کشور خواهیم بود.

در خلال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود که دونالد ترامپ از اپل خواست تا کارخانه‌های خود را وارد آمریکا کند. هدف اصلی ترامپ از چنین پیشنهادی ایجاد اشتغال برای مردم آمریکا بود، اما او برخی موارد را در نظر نگرفت. انتقال خطوط تولید گوشی های آیفون از کشورهای کم‌درآمد به کشورهای پردرآمد، هزینه تولید آن را افزایش می‌داد. علاوه بر این، برای حفظ حاشیه سود نیز قیمت این دستگاه افزایش پیدا می‌کرد که در آن صورت خرید آیفون برای شهروندان آمریکایی مقرون به صرفه نبود.

پس از آن و در نوامبر سال گذشته، اپل اعلام کرد که در نظر دارد تولیدات گوشی های آیفون را به آمریکا منتقل کند. به همین منظور، مدیران با برخی شرکت‌های بزرگ نیز وارد گفتگو شدند. بعد از گذشت مدتی طولانی، دو روز پیش شرکت فاکسکان که به عنوان یکی از اصلی‌ترین تامین کنندگان اپل شناخته می‌شود، از برنامه‌های احتمالی خود برای احداث کارخانه‌ای جدید در ایالت ویسکانسین خبر داد. هرچند، در این میان اخباری از احداث کارخانه جدید فاکسکان در ایالت میشیگان نیز به گوش می‌رسد.

کارخانه جدید فاکسکان

چند روز پیش دونالد ترامپ بعد از بازدید خود از میلواکی، بزرگترین شهر ایالت ویسکانسین، اعلام کرد که شرکتی بزرگ در حال مذاکره برای احداث یک کارخانه جدید در این ایالت بوده و به زودی، فرماندار آن یعنی اسکات واکر (Scott Walker) غافلگیر خواهد شد. در حال حاضر فاکسکان مسئولیت مونتاژ گوشی های هوشمند و تبلت های اپل، بلک بری، سونی و بیشتر را بر عهده داشته و بیش از یک میلیون کارمند در چین دارد. به عقیده رییس شورای فناوری ویسکانسین، تام استیل (Tom Still)، نیروی کار باتجربه نظر مدیران فاکسکان را به خود جلب کرده است:

چنین چیزی برای ویسکانسین فوق‌العاده است. تصور می‌کنم نیروی کار باتجربه موجود در این منطقه، توجه فاکسکان را به خود جلب کرده است چرا که در این ایالت، پایه‌ای برای تعلیم افراد متخصص وجود دارد.

در گذشته کمپانی‌های پگاترون و فاکسکان نگرانی‌های بسیاری برای احداث یک کارخانه جدید در آمریکا داشتند، اما مطالعات جدید نشان می‌دهند ایالت ویسکانسین محل مناسبی برای ایجاد زیرساخت به منظور تامین قطعات خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*