نخستین گوشی دارای حسگر اثر انگشت نوری توسط ویوو عرضه خواهد شد

به نظر می‌رسد این بار نیز کمپانی‌های چینی در نوآوری پیش‌قدم خواهند شد و نخستین گوشی دارای حسگر اثر انگشت نوری توسط یک گوشی‌ساز چینی یعنی ویوو عرضه می‌شود.

از مدت‌ها قبل شایعاتی مبنی بر قرارگیری حسگر اثر انگشت در زیر نمایشگر پرچمداران بعدی سامسونگ، اپل و یا محصولات هر دو شرکت به گوشی می‌رسید. وقتی بعد از رونمایی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس چنین قابلیت در آن‌ها مشاهده نشد، کاربران به گلکسی نوت 8 چشم دوختند و منتظرند تا این ویژگی را در پرچمدار بعدی سری نوت ببینند.

همچنین پیش‌بینی می‌شود در دهمین سالگرد عرضه نخستین گوشی موبایل آیفون، شرکت اپل یک محصول انقلابی عرضه کند که یکی از مهمترین ویژگی‌های آن جاسازی حسگر اثر انگشت در صفحه نمایش آن است.

اما اخبار جدیدی از کشور چین به گوش می‌رسند که نشان می‌دهند ویوو پیش از این دو کمپانی بزرگ دست به کار شده و قبل از رونمایی از پرچمداران آن‌ها، نخستین گوشی دارای حسگر اثر انگشت نوری را معرفی خواهد کرد. این کمپانی حتی در حال حاضر یک نمونه اولیه دارای چنین قابلیتی را توسعه داده است که در تصویر زیر می‌توانید آن را مشاهده کنید. این عکس به صورت لحظه‌ای از یک ویدیو ثبت شده است.

نخستین گوشی دارای حسگر اثر انگشت نوری

بر اساس گفته‌های یک تحلیلگر معروف چینی، کمپانی ویوو گوشی موبایل به تصویر کشیده شده در این ویدیو را در تاریخ بیست و هشتم ژوئن (هفتم تیر) معرفی خواهد کرد. به عقیده وی، در این محصول از یک تکنیک خاص به عنوان سد امنیتی و به منظور باز کردن دستگاه استفاده خواهد شد.

عرضه‌کننده اولین گوشی دارای حسگر اثر انگشت نوری اپل یا ویوو است

از آنجایی که گفته می‌شود سامسونیگ پیاده‌سازی این ایده را حتی در نمونه‌های اولیه گلکسی نوت 8 نیز کنار گذاشته است، هنوز آیفون 8 به عنوان نخستین گوشی دارای حسگر اثر انگشت نوری شناخته می‌شود، اما گوشی‌سازان چینی نیز غیر قابل پیش‌بینی هستند. ویوو برای افزایش بازار فروش خود قدم‌های بلندی برداشته است که به عنوان نمونه می‌توان به در اختیار داشتن اسپانسری جام جهانی 2018 و 2022 اشاره کرد. با توجه به عزم جزم این شرکت، مشاهده چنین محصولی از آن دور از انتظار نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*