هیوندای النترا اسپورت

هیوندای النترا اسپورت به زودی در ایران؛ نهایت ایمنی در کامل‌ترین النترا

به زودی هیوندای النترا اسپورت (Hyundai Elantra Sport 2018) با قیمتی حدود 150 میلیون تومان وارد ایران میشود. در این مقاله به بررسی این خودرو همراه با تمامی تجهیزات رفاهی و ایمنی آن خواهیم پرداخت.

هیوندای النترا یکی از محبوب‌ترین اتومبیل های بازار ایران و البته برخی از بازارهای جهانی است. محصولی که همراه با طراحی جذاب و جوان پسند، امکانات رفاهی و ایمنی کاملا مناسب و همچنین قیمتی رقابتی همیشه جزو گزینه‌های خرید بوده است. با چنین استدلالی هیوندای فیس لیفت کوچکی از این اتومبیل را همراه با تغییراتی فراوان روانه بازار کرد تا النترا حتی جذاب‌تر از هرآنچه که بود شود.

اما دیگر به نظر النترا کمی قدیمی شده بود و طرفداران خودروهای مدرن کمی از آن دوری می‌کردند. هیوندای سال گذشته با اتخاذ سیاستی جدید، هر از گاهی تصاویری از مدل اسپورت و جدید النترا را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کرد تا به طرفداران آن نوید عرضه یک نسخه جذاب و جدید را بدهد. این اتومبیل پس از چندی معرفی شد و حالا نوبت به بازار ایران رسیده است تا خودش را برای میزبانی از نسل جدید هیوندای النترا اسپورت آماده کند. در حال حاضر سوناتای 2017 وارد بازار ایران شده است و النترا جدید می‌تواند یکی دیگر از محصولاتی باشد که به سبد اتومبیل های هیوندای کره در ایران افزوده می‌شود.

هیوندای النترا اسپورت

همین قضیه بهانه‌ی خوبی شد تا ما نگاه عمیق‌تری را به این خودرو داشته باشیم و به بررسی آن بپردازیم. در ادامه با بررسی نسل جدید هیوندای النترا اسپورت با ما همراه باشید.

ویدیو بررسی هیوندای النترا اسپورت

طراحی پخته شده‌ی هیوندای

غول خودروساز کره‌ای طی سالیان اخیر تلاش زیادی را در راستای نزدیک کردن طراحی محصولاتش به یکدیگر کرده است، به طوری که در نسل گذشته النترا برخی از المان‌ها از سوناتا به ارث گرفته شده بود. در این نسخه اسپورت جدید نیز طراحی کمی ساده‌تر و ظریف‌تر شده است و کمتر آن خطوط و حجم‌های عضلانی اغراق شده نسل گذشته دیده می‌شود تا بار دیگر هیوندای یک گام به نزدیک کردن محصولاتش با یکدیگر تلاش مثبتی را انجام داده باشد. این طراحی تا حدودی نزدیک به سوناتا خواهد بود.

هیوندای النترا اسپورت

این پیشرفت در طراحی، نشات گرفته از پختگی و البته بالا رفتن اعتماد به نفس طراحان کمپانی هیوندای کره است. با نگاهی به بخش جلویی خودرو، نخستین چیزی که به چشم می‌خورد جلوپنجره بزرگتر شده نسبت به نسل پیشین است. در این بخش، اینک دریچه هوا از مه شکن نیز میزبانی می‌کند که باعث هرچه اسپورت‌تر شدن ظاهر اتومبیل شده است. در بخش پشتی نیز طراحی جذاب و در عین حال ساده‌ی چراغ‌ها می‌تواند بار دیگر به ما پختگی طراحان هیوندای را دیکته کند. چراغ‌های پشتی و جلویی اینک کشیده‌تر از گذشته شده‌اند که می‌تواند به زیباتر کردن نمای کلی کمک کند. شاید زمانی که کلمه‌ی «اسپورت» را در انتهای نام نسل جدید النترا مشاهده کرده‌اید، به این فکر افتادید که این خودرو مختص جوانان طراحی شده است، اما اینگونه نیست و هر دو قشر جوان و میانسال با دیدن نسل جدید هیوندای النترا اسپورت شیفته‌ی آن خواهند شد.

هیوندای النترا اسپورت

از حیث ابعاد نیز، نسل جدید هیوندای النترا اسپورت از طول 4.57 متر و فاصله محوری 2.7 متر بهره می‌برد تا نسبت به نسل گذشته خود و سایر رقبای هم رده‌اش کمی بزرگتر بوده باشد و متعهد شود که در یک سفر 5 نفره به هیچ مشکلی برنخواهید خورد.

هیوندای النترا اسپورت ؛ ایمن‌ترین نسخه النترا

برخلاف گذشته که ظاهری زیبا مهم‌ترین رکن خرید یک خودرو بود، با توجه به آمار مرگ و میر تصادفات جاده‌ای که اعلام می‌شود امروزه دیگر قابلیت های ایمنی و ضریب امنیت اتومبیل ها نیز به گزینه‌ای مهم برای خریداران تبدیل شده است. النترای جدید از نظر ایمنی یکی از بهترین گزینه‌های موجود در این سطح است. این محصول به خوبی آزمایش های متعدد تصادف‌ها را با موفقیت پشت سر گذاشته است تا مهندسان هیوندای کره بار دیگر در حوزه خودرو شگفتی بیافرینند. هرچند محصولات یک دهه اخیر شرکت هیوندای همگی از ضریب ایمنی بسیار بالایی برخوردارند، اما النترا اسپورت یکی از جذاب‌ترین و مهم‌ترین آنها به حساب می آید.

اگر کمی با دنیای خودروها آشنایی داشته باشید، می‌دانید که آزمون تصادف IHS آمریکا، یکی از سختگیرانه‌ترین آزمون‌ها در نوع خود است. خبر خوب اینکه نسل جدید هیوندای النترا اسپورت با شرکت در این تست، موفق به کسب 5 ستاره ایمنی شده است و نشان «بالاترین سطح ایمنی» یا “Top Safety Pic+” را از آن خود کرده است. علامت “+” در این نشان بدان معناست که خودرو حتی برخی از آزمون‌های ویژه خود IHS را نیز با موفقیت پشت سر گذرانده است. در مقایسه با النترا، محصولاتی نظیر آکوا ILX، فولکس واگن گلف و یا لکسوس CT200h موفق به کسب علامت + نشده‌اند.

هیوندای النترا اسپورت

با توجه به تاییدیه IIHS (آزمون‌های سختگیرانه‌تر از IHS)، این خودرو در تمامی بخش‌های تصادف موفق به کسب بیشترین امتیاز شده است. این موفقیت، به لطف شاسی ساخته شده 53 درصدی از فولاد با مقاومت فوق‌العاده بالا بوده است که استحکام، دوام و قدرت بالایی را در هنگام تصادفات به این خودرو بخشیده است. برای در امان نگه داشتن راننده و سرنشینان خودرو نیز، بخش جلویی دستگاه از طراحی نقاط شکست بهره می‌برد که اجازه‌ی برخورد با سرنشینان را نخواهد داد.

در کنار این طراحی، ایربگ‌های فوق‌العاده مناسبی را در النترای جدید شاهد هستیم. این خودرو به صورت پیشفرض از 7 ایربگ بهره می‌برد که شامل ایربگ‌های جلویی، پرده‌ای سراسری و همچنین ایربگ‌های جانبی در جلو می‌شود. ایربگ زانویی راننده نیز کمک خواهد کرد تا زانوی راننده در تصادفات به زیر داشبورد خودرو برخوردی نداشته باشد. بدون شک چنین گزینه‌ای در بین محصولات هم کلاس با نسل جدید هیوندای النترا اسپورت بی‌سابقه است. از دیگر تجهیزات ایمنی این خودرو باید به ترمزهایی مجهز به ABS، EBD و سیستم کنترل پایداری (ESC) اشاره کرد. ESC باعث می‌شود تا سرعت خودرو در پیچ‌های بسیار سریع کاهش پیدا کند و ترمزها نیز به مقدار بسیار کمی درگیری پیدا کنند. سیستم ترمز اضطراری، کنترل کشش و برنامه مدیریت پایداری نیز دیگر آپشن‌های ایمنی نصب شده بر روی این محصول جذاب هیوندای هستند.

تجهیزات و قابلیت‌ها

همواره یکی از نقاط قوت هیوندای نسبت به رقبا، ارائه امکانات رفاهی بیشمار  به مشتریانشان است. ما همواره عادت داریم اتومبیل های برند هیوندای را با تجهیزاتی متنوع ببینیم، اما نسل جدید هیوندای النترا اسپورت چیزی فراتر از سایر محصولات این کمپانی است و سطح بالایی از تجهیزات را به کاربران ارائه می‌کند. در وسط داشبورد جلو یک نمایشگر 5 اینچی لمسی به چشم می‌خورد که وظیفه‌ی کنترل سیستم صوتی را بر عهده خواهد داشت. هرچند شما می‌توانید مستقیما از روی فرمان نیز این کار را انجام دهید. این سیستم صوتی از اتصال بلوتوثی گوشی به خودرو پشتیبانی می‌کند تا شما بتوانید به موسیقی های موجود در تلفن همراه خود دسترسی پیدا کرده و آنها را در خودرو پخش کنید. و یا تماس های تلفنیتان را به خودرو منتقل کنید و از آن طریق به مکالمه بپردازید. سیستم صوتی نسخه‌ی قابل عرضه از این خودرو در ایران، یک سیستم قدرتمند با برند مشهور Infinity بوده که از 8 بلندگو برخوردار است.

هیوندای النترا اسپورت

دیگر امکانات رفاهی این خودرو، یک کروز کنترل اتوماتیک است که برای رانندگی در مسیرهای طولانی گزینه‌ای جذاب است. تمامی صندلی‌های خودرو از گرم کن و سردکن بهره می‌برند تا در هر موقع از سال بتوانید نهایت آسایش را در اتومبیل خود تجربه کنید. اگر در مناطق سردسیر زندگی می‌کنید، قطعا گرمکن فرمان اتومبیل نیز گزینه‌ای جذاب برای شما خواهد بود. اینک کنسول وسط خودرو قادر به جابجایی است تا شما آن را در بهترین جای خود نصب کنید. همچنین سنسور باران، سیستم ضدبخار شیشه، سانروف و شیشه‌هایی مجهز به بازگشت در صورت برخورد به موانع نیز دیگر تجهیزات رفاهی اتومبیل اسپورت و جذاب هیوندای هستند.

چراغ‌های جلوی زنون، چراغ های ولکام، سیستم ورود و استارت بدون کلید، صندلی‌های برقی، سیستم یکپارچه تنظیم، درب صندوق عقب هوشمند (که بدون نیاز به لمس کلید روی صندوق با ریموت باز می‌شود)، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی (HAC) و غیره نیز امکاناتی هستند که می‌توانند بخش تجهیزات هیوندای النترا اسپورت را برای هر کسی رویایی کنند.

مشخصات فنی

در حال حاضر النترا با یک پیشرانه 1.8 لیتری در ایران به فروش می‌رسد. هرچند این پیشرانه به نظر گزینه‌ی خوبی است، اما در بازار رقبای قدرتمندی همراه با یک موتور 2 لیتری وجود دارند که می‌توانند دل طرفداران النترای قدیمی را نیز بربایند. حال خوشبختانه نسل جدید هیوندای النترا اسپورت قرار است همراه با یک پیشرانه 2 لیتری وارد بازارهای جهانی و به تبع آن بازار اتومبیل ایران شود.

هیوندای النترا اسپورت

این پیشرانه قادر به تولید 200 اسب بخار بوده تا النترا را به یکی از قدرتمندترین اتومبیل های کلاس خود تبدیل کند. قدرت به وجود آمده را نیز یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلوی خودرو منتقل خواهد کرد و مشتری می‌تواند از دو حالت رانندگی اسپورت و اقتصادی برای لذت هرچه بیشتر از رانندگی خود با این خودرو استفاده کند.

قیمت النترا جدید در ایران

با توجه به قیمت گرانتر، حدود 2 هزار دلار نسبت به نسخه اصلی این اتومبیل در بازارهای جهانی، با یک حساب سرانگشتی می‌توان گفت که احتمالا این خودرو با اختلاف قیمت 10 میلیونی وارد بازار ایران خواهد شد و با قیمتی بین 150 الی 160 میلیون تومان به فروش خواهد رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام
    مشخصات موتور رو اشتباه نوشتید. موتور 1600 توربو با قدرت 201 hp