قدرت آیپد پرو جدید

قدرت آیپد پرو جدید 900 دلاری با مک بوک پرو 1800 دلاری برابر است!

قدرت آیپد پرو جدید (iPad Pro 2017) به حدی است که می‌توان آن را جایگزین مک بوک پرو کرد، چرا که از نظر قدرت پردازشی تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند. اما آیا قدرت پردازشی تنها فاکتور لازم برای بررسی امکان جایگزینی است؟

اپل مدت‌ها قبل مدعی شد یک تبلت بسیار قدرتمند می‌تواند به صورت کامل جایگزین لپ تاپ شود، به طوری که کاربران برای انجام تمامی کارهای خود فقط از یک دستگاه استفاده کنند. به نظر می‌رسد اپل با معرفی آیپد پروهای سال 2017 به این ایده جامه عمل پوشانده است. با مقایسه آیپد پرو 12.9 اینچی جدید و همچنین آیپد پرو 10.5 اینچی با مک بوک پرو دارای نمایشگر 13 اینچی در وب سایت بنچمارک Bare Feats، مشخص شد این دو دستگاه از نظر عملکرد تفاوت بسیار کمی با لپ تاپ جدید اپل دارند.

قدرت آیپد پرو جدید با مک بوک پرو دارای پردازنده Core i7 مقایسه شد

نکته جالب اینجاست که در وب سایت Bare Feats، دو آیپد جدید با نسخه دارای پردازنده اینتل Core i5 مک بوک پرو مقایسه نشدند و شاهد مقایسه آن‌ها با بالاترین نسخه مجهز به پردازنده اینتل Core i7 هستیم. با مشاهده تصویر زیر، بهتر قدرت آیپد پرو جدید 12.9 اینچی و همچنین آیپد پرو 10.5 اینچی را متوجه می‌شوید. عدد بالاتر به منزله عملکرد سخت افزاری بهتر است.

قدرت آیپد پرو جدید

بر اساس نتایج این بنچمارک می‌توان نتیجه گرفت قدرت آیپد پروهای جدید حتی از مک بوک پرو 13 اینچی و مجهز به پردازنده اینتل Core i7 سال 2016 بیشتر است. علاوه بر بهبود عملکرد سخت افزاری، شاهد همراهی رونمایی تبلت‌های جدید اپل با معرفی نسخه جدید سیستم عامل موبایل این شرکت یعنی آی او اس 11 هستیم که سبب می‌شود تجربه استفاده از تبلت بیش از پیش به لپ تاپ نزدیک شود. کاربران آیپد پروهای سال 2017 به محض عرضه نسخه رسمی آی او اس 11 قادر به دریافت آن خواهند بود.

به عنوان نمونه برای آیپدها یک داک ارائه شده که شباهت زیادی با نمونه آن در سیستم عامل مک دارد. علاوه بر آن یک اپلیکیشن جدید با نام Files به دستگاه‌ها اضافه شده که با استفاده از آن، پیمایش بین فایل‌های ذخیره شده و همچنین مدیریت آن‌ها راحت‌تر از همیشه خواهد بود.

قدرت آیپد پرو جدید

با توجه به این مطالب و در نظر گرفتن قدرت آیپد پرو جدید ، در نگاه اول نسخه 12.9 اینچی مجهز به ظرفیت داخلی 256 گیگابایت که دارای قیمت 900 دلار است، ارزش خرید به مراتب بالاتری در مقایسه با مک بوک پرو 1800 دلاری مجهز به پردازنده اینتل Core i7 دارد. حتی با وجود اختلاف دو برابری قیمت لپ تاپ اپل، اندازه نمایشگر آن‌ها با یکدیگر یکسان است. با این حال هنوز نمی‌توان ایده جایگزین کردن لپ تاپ با تبلت را به طور کامل عملی دانست، چرا که جای خالی چند مورد از ویژگی‌های کلیدی حس می‌شود.

چرا آیپد پروها نمی‌توانند کاملا جایگزین لپ تاپ شوند؟

حین انجام کارهایی همچون مرور اینترنت، استفاده از یک صفحه نمایش لمسی بزرگ لذت خاصی دارد، مخصوصا اینکه می‌توان از آن‌ در هر حالتی اعم از خوابیده و یا نشسته استفاده کرد. اما در زمان کار کردن مطمئنا به وسیله دیگری همچون ترک پد و یا ماوس برای ارتباط با رابط کاربری نیاز خواهید داشت.

حالتی را در نظر بگیرید که در محل کار، برای صدور یک فرمان خاص هر بار نیازمند دراز کردن دست خود و لمس بخشی از نمایشگر تبلت هستید تا به عنوان نمونه تب مرورگر را عوض کرده و یا وارد منوی تنظیمات آن شوید. این کار سریع‌تر از آن چه فکر می‌کنید خسته‌کننده خواهد شد، علاوه بر این که در همان مدت زمان استفاده به این شیوه، کارایی شدیدا کاهش پیدا می‌کند.

قدرت آیپد پرو جدید

اگر در محل کار خود نیازمند وارد کردن حجم زیادی از محتوا با استفاده از صفحه کلید باشید، کارایی تبلت و لپ تاپ غیر قابل مقایسه خواهند شد. سرعت تایپ با کیبورد فیزیکی بسیار بیشتر از سرعت تایپ بر روی نمایشگر لمسی است.

با فرض افزوده شدن قابلیت پشتیبانی از ماوس به تبلت آیپد در آینده‌ای نزدیک، حافظه رم 4 گیگابایتی دو مدل جدید همچنان جواب‌گوی نیاز کاربران نخواهد بود. آیپد پرو 12.9 اینچی جدید و آیپد پرو 10.5 اینچی دارای بیشترین میزان حافظه رم در مقایسه با تمامی دستگاه‌های آی او اس معرفی شده تا به امروز هستند، اما با این حال در زمان نیاز به انجام اعمال سنگین دچار مشکل خواهند شد. بسیاری از کاربران لپ تاپ‌های دارای حافظه رم 8 گیگابایت در برخی مواقع با مشکل مواجه می‌شوند و مدت‌ها است به دنبال افزایش حافظه هستند.

قدرت آیپد پرو جدید

به عنوان نمونه حین استفاده از مرورگر کروم و باز گذاشتن چند ده تب به صورت همزمان، به رم بسیار زیادی نیاز پیدا خواهید کرد. مهمترین چیزی که در مالتی تسکینگ اهمیت دارد حافظه رم است و در صورت کمبود آن نمی‌توانید برنامه‌های زیادی را در پس‌زمینه باز بگذارید و یا اینکه اپلیکیشن‌های متعددی را به صورت همزمان اجرا کنید.

مهمتر از تمامی این موارد سیستم عامل تبلت اپل است. آی او اس به عنوان یک سیستم عامل موبایل شناخته شده و برنامه‌های منحصربه‌فرد خود را دارد. بسیاری از افراد، در محل کار خود از برنامه‌هایی استفاده می‌کنند که تنها نسخه مک و یا ویندوز آن‌ها ارائه شده است. اپل به ادعای خود بسیار نزدیک شده است و کاربران با خرید آیپد پروهای جدید برای اعمال کمتری مجبور به استفاده از لپ تاپ خواهند بود، اما هنوز از آن بی‌نیاز نشده‌اند و در برخی مواقع و مخصوصا در محل کار ناچار به استفاده از لپ تاپ هستند، حتی اگر قدرت آیپد پرو جدید از این نیز بیشتر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*