حلقه های کشتزار

حلقه های کشتزار ؛ راز پدیده اسرارآمیز اشکال هندسی روی زمین چیست؟

حلقه های کشتزار ، پدیده‌ای شگفت انگیز از الگوهای غالبا پیچیده هندسی هستند که به صورت شبانه، در مزرعه‌های کشور انگلستان و دیگر کشورها ظاهر می‌گردد!

چه رازی در پس زمینه حلقه های کشتزار نهفته است؟ حلقه های کشتزار ، الگوهایی عجیب و غریب هستند که در مزرعه‌های کشاورزی به صورت شبانه پدید می‌آیند. این اشکال هندسی عجیب و غریب، مردم و مطبوعات عمومی را در بهت و حیرت فرو برده و بخش بزرگی از تیترهای اصلی رسانه‌های خبری را به خود اختصاص داده است. بسیاری از این الگوهای عجیب و غریب، در کشور انگلستان کشف شده‌اند، اما در سال‌های اخیر ردپای آنان به سراسر جهان راه یافته و به موضوع اصلی بسیاری از کتاب‌ها و وب‌سایت‌های اینترنتی تبدیل گردیده است. با وجود آنکه حلقه های کشتزار ، در طول چند دهه اخیر مورد بحث و مطالعه محققین بسیاری قرار داشته، سوال اصلی اینجاست که چه کسی یا چه چیزی موجب پدید آمدن این الگوهای عجیب و غریب می‌شود؟

حلقه های کشتزار

حلقه کشتزار 238 متری، کشف شده در منطقه‌ای دور دست از میلک هیل در شهرستان ویلتشایر انگلستان – این طرح عجیب و غریب، با 409 حلقه تشکیل شده که الگویی 2 یا 6 وجهی را در شکل 3 مارپیچ به هم پیوسته تشکیل می‌دهد.

اولین حلقه های کشتزار

بسیاری از مردم بر این باورند که این پدیده محدود به عصر فعلی نیست و از چند قرن قبل نیز، خبر آن در میان مردم گزارش شده و این ادعا، در چند دهه اخیر به عنوان موضوع اصلی بسیاری از کتاب‌ها و وب‌سایت‌های رازآلود مورد توجه قرار داشته است. تنها مدرک باقی مانده از این ادعا، مربوط به قطعه چوبی از سال 1678 میلادی است که یک سری ساقه گندم را به نمایش می‌گذارد. برخی از مردم، این قطعه چوب را حکایتی از اولین شاهد عینی پدیده حلقه های کشتزار معرفی می‌کنند، این در‌ حالی‌ست که گزارشات تاریخی چنین چیزی نمی‌گویند.

حکاکی قدیمی موجود بر روی این قطعه چوبی، افسانه قدیمی و اسرارآمیز را به تصویر کشانده است، این حکاکی که «شیطان دروکن» نام دارد، موجودی شیطانی را نشان می‌دهد که با داسی بلند در حال درو کردن مزرعه غلات است. بر اساس افسانه‌های محلی، گفته می‌شود که صاحب این مزرعه، از پرداخت پول به کارگر برای دروی محصولات مزرعه‌اش امتناع ورزیده و به جای آن، از موجودی شیطانی برای این کار استفاده کرده است.

حلقه های کشتزار

قدیمی‌ترین و مشهورترین تصویر قدیمی مستندی که پدیده حلقه های کشتزار را نشان می‌دهد.

برخی بر این باورند که اولین حلقه کشتزار ، در نزدیکی شهر کوچک تالی در استرالیا به وجود آمد. در سال 1966، یکی از کشاورزان منطقه از پرواز یک بشقاب پرنده ناشناس از منطقه‌ای باتلاقی خبر داد. هنگامی که او برای بررسی این پدیده به آن ناحیه رفت، با یک الگوی عجیب و غریب از هلف و نی‌زارها مواجه شد. این کشاورز معتقد بود که فرود آمدن یک سفینه فضایی متعلق به موجودات بیگانه، منجر به شکل‌گیری چنین الگویی در مزرعه او شده است. اما نیروهای پلیس، علت شکل‌گیری چنین الگوهای عجیب و غریبی را به گردبادهای سهمگین نسبت دادند. در مطبوعات و رسانه‌های خبری، از این پدیده به عنوان یک گزارش UFO و با عنوان «لانه های بشقاب پرنده» یاد کردند. در واقع این گزارش، بیشتر جنبه مشاهده UFO دارد تا گزارشی از حلقه‌های کشتزار !

همانطور که پیش‌تر گفته شد، اولین تصویر مستند برای پدیده حلقه کشتزار ، به موجودی شیطانی نسبت داده شد. اما باید توجه داشت که این پدیده تاریخی را نمی‌توان به طور قطعی به حلقه های کشتزار نسبت داد؛ چرا که شکل‌گیری این الگوهای منظم، تنها در علف‌‌زارهای معمولی امکان‌پذیر است. با وجود آنکه بسیاری از مردم در سراسر دنیا، افسانه‌های اسرارآمیزی را به این پدیده نسبت می‌دهند، برخی دیگر آن را پدیده‌ای کاملا طبیعی معرفی می‌کنند!

حلقه های کشتزار مدرن

در واقعیت، تا سال 1970 میلادی، هیچ اثری از حلقه های کشتزار نبود. رفته رفته، سر و کله‌ی این پدیده شگفت‌انگیز در نقاط مختلف کشور انگلستان پیدا شد. کمی بعد، تعداد و پیچیدگی الگوهای آنان به طور چشم‌گیری افزایش یافت و در دهه‌های 80 و 90 میلادی به اوج خود رسید؛ تا جایی که بررسی برخی از این الگو‌ها، بیانگر معادلات بسیار پیچیده ریاضیاتی بودند!

در جولای 1966، یکی از پیچیده‌ترین و دیدنی‌ترین الگوهای مربوط به حلقه های کشتزار در بزرگراهی از بنای تاریخی و اسرارآمیز استون هنج، در حومه شهر ویلتشایر ظاهر گردید. این الگوی هندسی فراکتال، که با عنوان «مجموعه ژولیا» (Julia Set) شناخته می‌شود، بدون شک نمی‌تواند به خودی خود شکل گرفته باشد! تنها سوالی که در این میان مطرح می‌شود این است که آیا ما زمینی‌ها آن‌ها را می‌سازیم و یا این موجودات فضایی هستند که با طرح‌هایی عجیب و غریب، چندین دهه ما را با سوالاتی بی پاسخ مواجه ساخته‌اند؟

حلقه های کشتزار

ظاهر شدن حلقه های کشتزار در مزارع طلایی گندم در سوئیس – 29 جولای 2007

نحوه شکل‌گیری این الگوی خارق‌العاده نیز مسئله را پیچیده‌تر از قبل می‌کند! گفته می‌شود که این حلقه در روزشنایی روز و در کمتر از یک ساعت شکل گرفته است! اگر این ادعا صحت داشته باشد، شایعه‌پردازی در مورد آن غیر ممکن خواهد شد. حلقه های کشتزارها ، تاکنون به عنوان یکی از اسرارآمیزترین آنان در چند دهه اخیر شناخته می‌شود. البته بعدها اعلام شد که این حلقه‌ها، توسط 3 شایعه‌پرداز در ساعات ابتدایی صبح ساخته شده است. نکته جالب اینکه تا بعدظهر همان روز، هیچ‌کسی از شکل‌گیری آن مطلع نشده بود. این الگوی عجیب و غریب، برای اولین بار توسط یک خدمه یک هواپیما در آسمان این منطقه رویت شد.

نظریه ها و توضیحات

برخلاف دیگر پدیده‌های مرموز از جمله پاگنده، قدرت‌های روانی و اشباح، هیچ شکی نیست که پدیده حلقه های کشتزار واقعیت دارند. شواهد موجود برای این پدیده، روشن و قاطع هستند. اما تنها سوالی که مطرح می‌شود این است که پدیده مذکور، توسط چه چیزی یا چه کسی ساخته می‌شود؟ علاقمندان به پدیده حلقه‌ های کشتزار، راه‌های مختلفی را برای بررسی اسن مسئله به کار برده‌اند.

ما می‌توانیم شواهد داخلی و یا خارجی را برای پدیده مذکور مورد بررسی قرار دهیم. شواهد داخلی عبارتند از محتوای اشکال هندسی و مفهومی که هریک از آنان در دل خود دارند. ممکن است که این اشکال و الگوهای عجیب و غریب، حاوی پیام‌هایی از منشا زمینی یا غیرزمینی بودن آنان باشند. شواهد خارجی نیز به مجموعه‌ای از راهکارها و احتمالات موجود، برای ساخت چنین الگوهایی اطلاق می‌گردد که با بررسی آنان، می‌توان به شناسایی علت پدیدآورنده آنان دست یافت.

علاقمندان به پدید حلقه های کشتزار، نظریه‌های مختلفی را درباره نحوه ایجاد این الگوها مطرح ساخته‌اند. برخی از این نظریه‌ها محتمل بوده و برخی دیگر غیرموجه بوده‌اند. یکی از توضیحات رایج برای شکل‌گیری حلقه های کشتزار در سال 1980 میلادی مطرح شد، به فعالیت‌های جنسی مداوم خارپشت‌ها در این منطقه اشاره دارد. برخی از افراد معتقدند که این الگوهای حلقوی ، توسط اشکالی خاص از گردبادها شکل گرفته‌اند. برخی دیگر، میدان‌های انرژی ناشناخته در کره زمین را علت شکل‌گیری این الگوها معرفی می‌کنند.

حلقه های کشتزار

حلقه کشتزار در با نماد تریسکلیون (سه مارپیچ) – از این نماد برای نمایش چرخه، پیشرفت و یا رقابت استفاده می‌شود.

هوراس درو (Horace Drew) به عنوان زیست‌شناس مولکولی، برای توضیح چنین پدیده‌ای، به بشقاب پرنده های موجودات فضایی و پدیده سفر در زمان استناد می‌کند. به عقیده او، حلقه های کشتزار ، توسط مسافران زمان (انسان‌های آینده) در برخی نقاط زمین ساخته می‌شوند تا آن‌ها بتوانند در بازگشت‌های بعدی، مکان‌های مختلف کره زمین را از هم تشخیص دهند. هوراس درو همچنین فرضیه‌ای را مطرح ساخته است که الگوهای حلقوی را حاوی پیام‌هایی بسیار مهم برای ما توصیف می‌کند. او همچنین با کدگشایی این الگو‌ها، به پیام‌ زیر دست یافته است:

مراقب حاملین هدایای نادرست و بدقولی‌های آنان باشید. باور کنید که چیزهای خوبی در خارج از زمین برای شما وجود دارد؛ چرا که ما مخالف عهدشکنی هستیم.

با استناد بر این پیام، به این نتیجه می‌رسیم که از میان تمام اطلاعات خارق‌العاده‌ای که هوش فرازمینی می‌تواند به ما ابلاغ کند، آن‌ها تصمیم گرفته‌اند ما را از یک خطر تحت عنوان «هدیه نادرست» آگاه سازند. بیگانگان و فرازمینی‌ها، در صورت تمایل خود می‌توانند ما را با اسرار مهندسی و علمی از جمله نحوه سفرهای بین ستاره‌ای با سرعت فراتر از نور آشنا سازند. با این حال، این بیگانگان تصمیم داشته‌اند به طور عمد، ما را از وعده‌های واهی آگاه ساخته و امید به فرداهایی بهتر در ماورای زمین را به اطلاع ما برسانند.

بسیاری از افرادی که علاقمند هستند پدیده الگوهای دایره ای را به موجودات فضایی نسبت دهند، بر این باورند که حلقه های کشتزار توسط بشقاب پرنده های آنان ایجاد می‌شود. برخی دیگر معتقدند که بیگانگان، این الگوها را با استفاده از پرتوهای نامرئی از فضای خارج از زمین ایجاد می‌کنند. با وجود تمامی این نظریه‌ها، برخی نیز بر این عقیده هستند که حلقه‌های مذکور، توسط انسان‌ها ایجاد می‌شود و موجودات فضایی هیچ نقشی در آنان ندارند. البته ترسیم چنین الگوهایی خارج از فضای شایعه‌افکنی است؛ چرا که هوش و نبوغ نهفته در پس زمینه این الگوها، نوعی نیروی روان‌شناختی را در زمین‌های کشاورزی و مزارع هویدا می‌‌سازد.

با وجود تعداد بی‌شماری از انواع نظریه‌های مختلف برای توصیف پدیده حلقه های کشتزار ، تنها دلیل اثبات شده برای این پدیده را به «انسان» نسبت داده‌اند. منشا این پدیده مرموز تا سپتامبر سال 1991 ناشناخته باقی مانده بود تا آنکه سرانجام دو مرد، به خلق چنین پدیده‌‌ای اعتراف کردند! آنان در طول چند سال، این الگوها را صرفا به جهت شوخی با مردم و شایعه‌پراکنی در مورد فرود آمدن یوفوها ایجاد کردند. آن‌ها از پدیده پرواز بشقاب پرنده در دهه 60 میلادی الهام‌گیری کرده و بعد‌ها کار خود را آغاز کردند. البته باید توجه داشت که این دو مرد، هیچ‌گاه ادعا نکردند که همه این الگوها توسط آنان ایجاد شده است. بعدها، تعداد بسیار زیادی از این الگوها با تقلید از آنان در نقاط مختلف جهان ایجاد گردید. اما باید توجه داشت که شایعه ابتدایی این دو مرد را می‌توان شروعی بر پدیده حلقه های کشتزار معرفی کرد.

بسیاری از پژوهشگران معتقدند که تعداد زیادی از این الگوها، توسط انسان و با هدف مذکور ساخته شده است. اما در میان آن‌ها، همچنان برخی از الگوهای دایره‌ای هستند که هیچ توضیحی برای آنان وجود ندارد! مشکل واقعی این است که هیچ راهکار دقیقی برای تشخیص حلقه های واقعی از نمونه های تقلبی وجود ندارد. همچنین برخی از پژوهشگران نیز ادعا کرده‌اند آثار یافت شده در مزارعی حاوی حلقه های کشتزار «واقعی»، مشخصاتی غیرمعمول دارند.

حلقه های کشتزار

این طرح در سال 2003 با عنوان پرستورهای در حال پرواز در انگلستان ظاهر شد. پرستوها موجب کوچک‌تر شدن دایره‌های پشت نوک بال‌های خود شده‌اند.

ویژگی‌های حلقه های کشتزار

با وجود آنکه همواره تعدادی از موارد استثنا وجود دارد، اما در مجموع بسیاری از این الگوها دارای مشخصاتی مشترک با همدیگر هستند که در ادامه به ذکر آنان خواهیم پرداخت.

1- حلقه ها

حلقه های کشتزار

حلقه های کشتزار ، همانطور که از نام آنان پیداست، الگوهایی هستند که دایره‌ها بخش ثابتی از آنان هستند. در برخی از این طرح‌ها، اشکال هندسی دیگری از جمله مثلث، مستطیل و مربع و همچنین خطوط راست یا منحنی نیز مشاهده شده است. شاید این موضوع تصادفی نیست؛ چرا که احتمالا، دایره ساده‌ترین الگوی ممکن برای ایجاد کردن توسط آن افراد بوده است.

2- ایجاد شبانه

حلقه های کشتزار

حلقه های کشتزار ، معمولا در تاریکی شب ایجاد و در روشنی روز توسط مردم به عنوان یک پدیده اسرارآمیز رویت می‌شد. از این رو، به نظر نمی‌رسد که موجودات فضایی و یا انرژی‌های ناشناخته زمین، تنها در تاریکی شب قادر به ایجاد چنین الگوهایی باشند! تاریکی شب، فرصتی مناسب برای افرادی‌ست که چنین الگوهایی را ایجاد می‌کنند. همچنین شب‌های ماه کامل، در این میان از محبوبیت بسیاری برخوردار بوده است.

3- دوری از دوربین ها

حلقه های کشتزار

حلقه های کشتزار ، هیچ‌گاه توسط دوربین‌ها به ثبت نرسیده‌اند؛ به جز در مواردی که شایعه‌پردازان، سعی در مشهور ساختن آنان کرده باشند. این ویژگی بسیار مشکوک است؛ چرا که اگر در شکل‌گیری این الگوها، موجودات فرازمینی نقش داشته باشند، هیچ دلیلی وجود ندارد که با وجود دوربین‌ها، فرآیند شکل‌گیری اتفاق نیوفتد.

4- شکل‌گیری در مکان‌های قابل دسترس

حلقه های کشتزار

این الگوها، معمولا در مکان‌هایی ایجاد می‌شوند که توسط عموم مردم قابل مشاهده باشند. بسیاری از این الگوها، در نزدیکی بزرگراه‌ها و جاده‌ها ایجاد شده‌اند و در کمتر مواردی از رویت آنان در مناطق دوردست گزارش شده است. به همین دلیل، الگوهای مذکور 1 الی 2 روز بعد از ایجاد شدن، توسط مردم مشاهده می‌شود.

نظریه‌های متنوعی درباره نحوه شکل‌گیری حلقه‌ها و الگوهای کشتزار وجود دارند. از جمله آنان می‌توان به بشقاب پرنده های موجودات فضایی، تونل‌های مرموز، مسافران زمان، گردباد‌های سهمگین و … اشاره کرد. اما همه این عوامل، فاقد یک عنصر کلیدی هستند: شواهد قانع کننده! تنها علت ایجاد شدن این طرح‌های عجیب و غریب را می‌توان به انسان‌ها نسبت داد. اما این احتمال وجود دارد که در آینده، منبعی ناشناخته برای شکل‌گیری این پدیده به اثبات برسند. ولی تا آن زمان، حلقه‌ های کشتزار را می‌توان به عنوان یک هنر دسته‌جمعی در سراسر جهان به شمار آورد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

4 دیدگاه

  1. بخدا نادونهایی مثل شما آبروی ایرانی هارو بردن
    اینها الکترو مغنات های دوازده گانه زمین هستن، گندم و غلات و نیشکر میتونن جذبشون کنن.
    حتما برف هارو هم مریخی ها درست کردن…؟؟؟
    شکل برف هارو نگاه کنید میفهمید.
    خاک برسره آدم نادون،،،

  2. یک سری شون خیلی واضحه که توسط انسان ایجاد شدن اما یک سری هم هستن که درکشون سخته تو یک شب و بدون نور کافی اونم به این دقت و ظرافت طراحی بشن. تو پرونده های شرکت غیر دولتی موفان که کارش جستجو در مورد پرونده های ufo هست یه سری پرونده در مورد حلقه ها هست که در عرض3 تا 4 ساعت ایجاد شدن و جالب تر اینکه گندم های مزارع در طول این طراحی شکسته و یا خمیده نشده بودن بلکه خوابیده شده بودن بدون کوچکترین شکستگی! شاهدان عینی هم گزارش یه نور عجیبی رو دادن و صبح که بیدار شدن با این حلقه ها رو به رو شدن!

  3. جالبه که هرچی کارای عجیب غریبه از این روباه پیر دیده میشه . یادمان نرفته گردانندگان فرقه بابیت و بهایت کیا بودن

  4. این که خیلی واضح هست توسط خود بشر درست شده

    مستندشم نشون داد که خیلی ساده با یک تیکه چوب که تو زمین فرو میکردن و با یک تناب بلند و زخیم حول یک محور چوب می چرخیدن و باعث خم شدن و شکستن گیاهان مشدن خیلی ساده با کوتاه و بلند کردن تناب میشه حلقه های برزگ و کوچیک درست کرد همینطور
    با تمرین بیشتر به شکل های هندسی دیگه رسید