اپل از مک بوک پرو 13 اینچی با صفحه نمايش رتينا پرده برداشت

اپل بالاخره مدل ۱۳ اینچی مک بوک پرو خود را معرفی نمود. این مدل ۱۳ اینچی تقریبا مشخصاتی شبیه به مدل ۱۵ اینچی خواهد داشت اما شاشی باریکتری دارد. نسبت به مدل مک بوک پرو ۱۳ اینچی قدیمی ضخامت آن ۲۰ درصد باریکتر می باشد و آنچه در این مدل واقعا شاهکار است صفحه نمایش آن با رزولوشنی برابر با ۲۵۶۰ * ۱۶۰۰ و ۲۲۷ پیکسل در اینچ خواهد بود. این یعنی ۴ برابر بیشتر از مدل قبلی آن. پنل IPS زاویه دیدی برابر با ۱۷۸ درجه دارد و در آن ۷۵ درصد از انعکاس نور کاسته شده است.

فیل شیلر با اشاره به اینکه مک بوک پرو 13 اینچی پرفروش‌ترین مک بوک اپل است، گفت که به همین دلیل روی آن کار کرده‌اند تا باز هم بهتر شود.

{photo}91/08/03/mac-book-pro-retina-1{/photo}

شاید کار برای مهندسان اپل سخت شده باشد چرا که نسبت به مدل ۱۵ اینچی، مک بوک پرو فضای کمتری در اختیار دارد. این شاهکار اپل دارای ۲ پورت تاندربولت ، ۲ پورت usb 3 ، پورت HDMI و ورودی SD کارت و جک هدفون می باشد. سیستم برق رسانی آن نیز از پورت MagSafe 2 بهره می برد.

وزن این دستگاه برابر با ۳.۵۷ پوند است. دوربین فیس تایم HD و سیستم صوتی بهبود یافته از دیگر تغییرات این دستگاه خواهد بود.

مدل اولیه این مک بوک پرو ۱۳ اینچی از امروز برای خریداران با قیمت ۱۶۹۹ دلار به همراه یک پردازنده اینتل ۲.۵ گیگاهرتزی دو هسته ای i5 ارسال خواهد شد. رم آن ۸ گیگابایت و حافظه آن ۱۲۸ گیگابایت می باشد. مدل هایی با قدرت بیشتر و حرفه ای تر، البته با قیمتی بالاتر وجود دارد.

{photo}91/08/03/mac-book-pro-retina-2{/photo}


منابع :  en.gadgetnews | en.gadgetnews

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*