سئات تولدو معین موتور

سئات تولدو با معین موتور به بازار ایران می‌آید + قیمت احتمالی

سرانجام معین موتور به عنوان نماینده سئات اسپانیا در ایران، تصمیم گرفته است اتومبیل سئات تولدو (Seat Toledo) را همراه با یک پیشرانه 1.6 لیتری وارد بازار کند. در ادامه بیشتر با این خودرو و قیمت احتمالی آن در بازار ایران آشنا خواهیم شد.

سال گذشته شرکت کیهان موتور موفق شده بود جواز واردات یکی از محصولات سئات اسپانیا، اتومبیل سئات لئون به ایران را دریافت کند. این کمپانی حتی چندین نمونه از خودرو لئون را به پیست آزادی تهران آورد و در برابر اصحاب رسانه از آن رونمایی کرد. اما مدتی بعد، به جهت عدم موفقیت در تمدید و کسب مجوزهای مربوطه به طور کلی این قضیه منتفی شد. سئات یک خودروساز اسپانیایی تحت لیسانس فولکس واگن بوده و در بازار اروپا نیز اعتبار خوبی را کسب کرده است.

با آغاز سال 96، شرکت معتبر معین موتور که وظیفه‌ی واردات و ارائه خدمات پس از فروش محصولات پورشه در ایران را بر عهده داشت، موفق به کسب جواز واردات محصولات خودروساز اسپانیایی شد و خیلی زود، نام خود را نیز در وب سایت کمپانی به ثبت رساند تا رسما ورود محصولات سئات به ایران توسط معین موتور را به همه اعلام کند.

معین موتور به عنوان نخستین سئات، اینبار نه مدل لئون، بلکه سئات تولدو را برای ورود به ایران انتخاب کرده است. تولدو که مبتنی بر پلتفرم A05+ شرکت فولک واگن طراحی و تولید شده است، از سال 2011 میلادی وارد بازارهای جهانی شد. تا به امروز چهار نسل مختلف از این خودرو توسط سازنده معرفی شده است که خوشبختانه انتخاب معین موتور برای وارد کردن این اتومبیل، آخرین نسل سئات تولدو بوده است.

سئات تولدو معین موتور

مشخصات فنی سئات تولدو

مدلی که قرار است به زودی در خیابان‌های کلانشهرهای ایران با آن ملاقات کنیم، از پیشرانه‌ای 1.6 لیتری برخوردار است. پیشرانه‌ای 4 سیلندر DOHC که حاوی حجم دقیق 1598 سی سی بوده و قادر به تولید 108 اسب بخار است. خوشبختانه یک مدل دیگر مجهز به پیشرانه 1.4 لیتری توربوشارژ با توان تولید 125 اسب بخار و گشتاور 200 نیوتن‌متری از این اتومبیل نیز در آینده‌ای نزدیک به بازار ایران خواهد آمد تا تنوع انتخاب کاربران کمی گسترده‌تر شود. البته اگر توان 125 اسب بخار چندان هم شما را شگفت زده نکرده است نگران نباشید، چرا که این اتومبیل دارای وزن 1 تن و 156 کیلوگرم است تا نیازمند قدرت زیادی نبوده و 0 تا 100 را تنها در 9 ثانیه پر کند.

سئات تولدو دارای طول 4482 میلی‌متر و عرض 1706 میلی‌متر است. با این اوصاف ما با اتومبیلی هم عرض با پژو پارس طرف هستیم که از نظر طولی کمی از آن کوچکتر به نظر می‌رسد. اما این طول نسبتا کم باعث نشده تا فضای صندوق کمی در اختیار کاربران قرار گیرد. در حالی که فضای صندوق عقب پژو پارس دارای گنجایش 470 لیتر است، صندوق عقب تولدو می‌تواند 550 لیتر را در خود جای دهد. بدون شک فضای صندوق عقب، یکی از مهم‌ترین مشخصه‌ها نزد خانواده‌های ایرانی است و از این حیث، تولدو می‌تواند حائز اهمیت باشد.

سئات تولدو معین موتور

از دیگر جاذبه‌های سئات تولدو، میزان کم تولید آلایندگی است که تنها 112 گرم در هر کیلومتر است. بنابراین، این اتومبیل می‌تواند جایگزین بسیار خوبی برای خودروهای هم رده خود در کف خیابان‌های آلوده تهران باشد تا بیش از حالا دیگر شاهد تولید سرسام آور آلاینده‌ها توسط آنها نباشیم.

قیمت سئات تولدو

شاید کمی سخت باشد تا بتوانیم در مورد قیمت سئات تولدو به حدس و گمانه زنی بپردازیم. از آنجایی که بازار ایران تا به حال تجربه حضور محصولات تولیدی سئات را نداشته است، تولدو کار سختی را در پیش خواهد داشت و معین موتور نیز قطعا تلاش می‌کند با قیمت گذاری رقابتی، این خودرو را در بین مشتریان ایرانیش جا بی‌اندازد. اما با تمام این تفاسیر، ما بر این باوریم که تولدو با قیمتی بین 150 الی 180 میلیون تومان در ایران به فروش می‌رسد.

ما کنجکاویم بدانیم که آیا معین موتور به جز تولدو، قصد وارد کردن دیگر محصولات جذاب سئات همچون لئون و ایبیزا را به خاک ایران خواهد داشت یا خیر!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

3 دیدگاه

  1. سیاست های کثیف دولت ما….

  2. با توجه به توان موتور…وتازه وارد بودن در بازار ایران و ضعف در خدمات پس از فروش و این قیمت احتمالی مورد مناسبی برای خانواده های ایرانی نیست …چرا که با همین قیمت ها میتونن…از محصولات ژاپنی و کره ای بهره ببرند.

  3. 100اسب بخار و 180میلیون؟
    پس چرا سمند رو با 30 میلیون نخریم؟
    با این کارا ما رو به خرید ماشین ایرانی وادار میکنن