سلاح سایبری جدید هکرهای روسی

سلاح سایبری جدید هکرهای روسی شبکه برق را هدف قرار می‌دهد

محققان آمریکایی از توسعه سلاح سایبری جدید هکرهای روسی به منظور اختلال در شبکه‌های برق خبر دادند.

بنبار ادعای محققان، هکرهای وابسته به دولت روسیه از این بدافزار که با نام “CrashOverride” شناخته می‌شود، دسامبر سال گذشته به منظور اختلال در شبکه برق‌رسانی پایتخت اوکراین یعنی کیف استفاده کرده بودند. گفته می‌شود این افراد طی حمله سایبری خود به پایگاه‌های این شهر، یک پنجم شبکه برق‌رسانی را از کار انداخته بودند.

مرکز امنیت سایبری “Dragos” با انجام تحقیقات گسترده روی این بدافزار، می‌گوید هکرها با کمی تغییر در ساختار آن می‌توانند از “CrashOverride” به عنوان یک سلاح سایبری خطرناک در برابر سیستم‌های انتقال و توزیع برق در ایالات متحده آمریکا استفاده کنند. در گذشته نیز محققان این مرکز با اشاره به مرتبط بودن هکرها با دولت روسیه، در رابطه با این موضوع و اقدام آنها برای انجام حملات مختلف به چنین پایگاه‌هایی سخن گفته بودند.

به دنبال ایجاد نگرانی‌های بسیار در رابطه با این بدافزار، متخصصین حوزه انرژی در آمریکا نیز از همین حالا کار بر روی سیستم‌های برق را به منظور خنثی کردن اقدام‌های احتمالی آغاز کرده‌اند.

به هر صورت اگر این اخبار صحت داشته باشند، سلاح سایبری جدید هکرهای روسی خطری جدی برای آمریکا و بر هم زدن آسایش مردم این کشور خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*