تسلا مدل ایکس

تسلا مدل ایکس با دریافت 5 ستاره ایمنی، امن‌ترین شاسی بلند جهان لقب گرفت

به گزارش اداره ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده، تسلا مدل ایکس (Tesla Model X) با دریافت 5 ستاره ایمنی، امن‌ترین شاسی بلند جهان لقب گرفت. این اتومبیل شاسی بلند مجهز به موتور الکتریکی است.

اداره ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده (NHTSA) پس از اجرای نخستین آزمایش تصادف مستقل وسیله نقلیه الکتریکی تسلا مدل ایکس که سال 2015 وارد بازار شده بود، 5 ستاره ایمنی را در تمامی دسته بندی‌ها و زیرشاخه‌های ایمنی خودرو به این محصول اهدا کرد. شرکت تسلا نیز خرسند از این امتیاز بالای دریافت شده، که نخستین کراس اوور گیرنده‌ی بالاترین امتیاز از دولت فدرال است فورا آن را به اشتراک گذاشته است.

خود NHTSA نیز فیلمی از تست تصادف مدل ایکس را منتشر کرده است. در زیر می‌توانید این تست که در آن اتومبیل برای جلوگیری از ضربه همانند یک آکاردئون عمل می‌کند را از زوایای متعددی مشاهده کنید.

 

تسلا در یک پست وبلاگی اینگونه می‌نویسد و با طرفداران خود موفقیت به دست آمده را به اشتراک می‌گذارد:

عملکرد مدل ایکس در تصادف به مراتب بهتر از سایر اتومبیل های شاسی بلند بنیزین است، زیرا معماری تمام الکتریکی و طراحی انتقال قدرت آن بهتر است.

پکیج باتری مستحکم که قدرت مدل ایکس را تامین می‌کند، در زیر خودرو نصب شده و یک مرکز ثقل را به وجود آورده است، بنابراین احتمال واژگونی خودرو نسبت به هر خودرو شاسی بلندی در جاده کمتر است. هیچ یک از دیگر اس یو وی‌های عرضه شده تا به حال، نمی‌توانند حتی به نزدیکی سطح امنیت مدل ایکس نیز دست یابند.

همانطور که گفته شد احتمال واژگونی بسیار پایین است و تسلا ادعا می‌کند که مهندسان در آزمایش‌های تصادف داخلی این شرکت نیز حتی یک ضربه کوچک را نیز دریافت نکرده‌اند. ایلان ماسک (Elon Musk) مدیرعامل تسلا نیز در توییت‌هایی بارها به این اشاره کرده است که تا کنون هیچ تصادف همراه با آسیب دیدگی گزارش نشده است. واژگونی، یکی از عمده‌ترین مشکلات ایمنی اتومبیل های SUV است. تسلا ادعا می‌کند صاحبان Model X حدود 93 درصد کمتر با تصادفات همراه آسیب های جدی روبرو می‌شوند. هرچند تسلا همواره در زمینه‌ی تصادفات محصولاتش بیش از آنچه که هستند اغراق می‌کند، به طوری که آن‌ها ادعا کرده بودند اتومبیل تسلا مدل اس در سال 2013 موفق به شکستن رکورد رتبه بندی آزمون تصادف NHTSA شده بود.  پس از آن NHTSA درمورد دستورالعمل‌های تبلیغاتی خود تجدید نظر کرد و به خودروسازان اجازه نداد، امتیازاتی بالاتر از آنچه که دریافت کرده‌اند را عنوان کنند.

این کمپانی همچنین سال گذشته زمانی که یکی از دارندگان اتومبیل Model S در یک تصادف جان خود را از دست داد، تحت فشار شدیدی قرار گرفت و متعهد شد ایمنی محصولاتش را بیش از پیش ارتقا ببخشد. حادثه‌ای که ظاهرا مربوط به حالت رانندگی خودکار آن اتومبیل بوده و باعث به وجود آمدن سوالات زیادی در مورد ایمنی سیستم کمک راننده هوشمند خودرو مدل اس شد. هرچند پس از آن، NHTSA تسلا را به خاطر آن تصادف تبرئه کرد و مشخص شد مشکل از خود راننده بوده است.

در حال حاضر، به دست آمدن 5 ستاره ایمنی توسط خودرو تسلا مدل ایکس باعث شده تا ایلان ماسک نشان دهد که به تعهدات خود به خوبی عمل کرده است.

انتظار می‌رود ماه آینده ارسال اتومبیل های مدل 3 به خریدارانش آغاز شود که در واقع نخستین اتومبیل الکتریکی ارزان قیمت این کمپانی است. این کمپانی همچنین در آینده ای نزدیک از یک کامیونت تمام الکتریکی نیز رونمایی خواهد کرد تا بیش از پیش جای پای خود را در بازار اتومبیل های برقی مستحکم‌تر کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. تا حالا دیدین یه پراید رو همچین تستی ازش بگیرن؟
    عمرا دیده باشین
    چون دولت ما همین یه پرایدم حیفش میاد تست کنه و براش سود داره فروشش
    دیگه بقیه ماشینا پیشکش