گوشی اندرویدی نوکیا 9

گوشی اندرویدی نوکیا 9 : مشخصات، قیمت و هرآنچه از پرچمدار جدید نوکیا باید بدانید

در این مقاله به بررسی مشخصات فنی، قیمت، زمان عرضه و هرآنچه از پرچمدار آینده نوکیا، گوشی اندرویدی نوکیا 9 (Nokia 9) باید بدانید خواهیم پرداخت. این اطلاعات توسط خود نوکیا تایید نشده اند.

شاه دنیای موبایل بازگشته است و می‌خواهد بار دیگر طرفداران خود را نیز بازگرداند. نوکیا اینک تحت لیسانس شرکت فنلاندی HMD Global درآمده است تا انحصارا زیر نظر این شرکت به تولید محصولاتش بپردازد و ظاهرا در این مورد خوب هم عمل کرده است. آنها تا به حال سه گوشی اندرویدی را عرضه کرده‌اند که موفق شده‌اند در بازارهای نوظهور به خوبی قد علم کنند.

نوکیا 6، نوکیا 5 و نوکیا 3 هیچ کدام گوشی های بدی نیستند، اما آن‌ها دقیقا چیزی نیستند که بتوانند نیاز بازارهای غربی را برآورده کنند. این همان دلیلی است که شرکت HMD را بدان وا داشته تا در تدارک تولید یک پرچمدار، گوشی اندرویدی نوکیا 9 قرار گیرد و کارنیمه تمام را به سرانجام برساند. اچ ام دی مسئولیت بزرگی را بر عهده گرفته است: جهانی سازی یک برند قدیمی و تولید گوشی های هوشمند بالارده که به اکثر نیازهای کاربران پاسخ خواهند داد. در حال حاضر گوشی نوکیا 6 ثابت کرده که یک محصول میان رده با ارزش خرید بسیار بالا نسبت به امکاناتی که ارائه می‌کند است؛ بنابراین ما بی‌صبرانه در انتظار گوشی اندرویدی نوکیا 9 هستیم تا آن نیز چنین رویه‌ای را دنبال کند.

تا زمانی که اچ ام دی رسما از پرچمدار جدید گوشی های خود رونمایی نکند، ما ناچارا به شایعات، اخبار و اطلاعاتی اکتفا خواهیم کرد که از منابع سراسر جهان به دست آمده‌اند. در ادامه با بررسی هرآنچه که ما از این گوشی هوشمند می‌دانیم، همراه ما باشید.

طراحی

شایعات خبر از طراحی بسیار ساده ولی مستحکم نوکیا 9 می‌دهند. یک ویدیو تبلیغاتی به بیرون درز کرد که چهار گوشی نوکیا را از پشت نشان می‌داد. آن چیزی که جالب است در مورد ویدیو، این است که تنها یکی از آنها عرضه نشده و سه تای دیگری روانه بازار شده‌اند. این طبیعیست که چهارمین گوشی، همان گوشی اندرویدی نوکیا 9 باشد، به خصوص این که تمامی ویژگی‌های یک پرچمدار نظیر نمایشگری با اندازه خوب، دوربین دوگانه و طراحی شیک و براق را به همراه داشت.

ما انتظار داریم پرچمدار جدید نوکیا از بدنه‌ی مستحکم آلومینیومی درست همانند نوکیا 6، به جای یک طراحی شیشه‌ای برخوردار باشد. تصاویر به بیرون درز کرده از یک نمونه تولید شده که ادعا می‌شود نوکیا 9 است نیزاین قضیه را ثابت کرده است. هرچند دستگاه در یک روکش پلاستیکی رویت شده و طراحی اصلی گوشی را پنهان کرده ست، اما به قاب فلزی، گوریلا گلس جلویی و خطوط آنتن پلاستیکی در بالا و پایین محصول اشاره می‌کند.

این دستگاه همچنین از دوربین دوگانه عمودی پشتی، یک کلید هوم (که احتمالا همراه با اسکنر اثر انگشت است) در قسمت جلو و کلیدهای ناوبری خازنی در دو سمت کلید هوم بهره می‌برد. انتظار می‌رود نوکیا 9 به یک نمایشگر 5.3 اینچی با نسبت ابعا کلاسیک 9:16 تجهیز باشد. تکنولوژی به کار رفته در آن نیز احتمالا هم سو با نوکیا 6؛ آی پی اس LCD خواهد بود. شاید میزان مورد نیاز شارژ این پنل بیشتر از اولد باشد، اما در عوض از طول عمر بیشتری برخوردار است.

مشخصات فنی

انتظار می‌رود نوکیا 9 از آخرین و قدرتمندترین تراشه کمپانی کوالکام، اسنپدراگون 835 بهره‌مند باشد که در گوشی هایی همچون گلکسی اس 8 و اکسپریا ایکس زد پریمیوم و برخی دیگر از پرچمداران امسال بازار موبایل نیز شاهد حضور آن بودیم. این چیپ، بهترین انتخاب برای سازندگان گوشی های اندرویدی است، بنابراین تعجبی ندارد HMD نیز آن را برای پرچمدار گوشی های خود برگزیند.

گوشی اندرویدی نوکیا 9

در بخش حافظه، انتظار می‌رود این گوشی از یک رم 4 گیگابایتی و حافظه داخلی 64 گیگابایتی برخوردار باشد. هرچند HMD احتمال دارد این گوشی را همراه با یک رم 6 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی روانه برخی از بازارهای خاص کند. معمولا کاربران چینی طرفدار چنین نسخه‌هایی هستند.

همانطور که پیشتر نیز اشاره کرده بودیم، نوکیا 9 از یک نمایشگر 5.3 اینچی LCD نیز برخوردار خواهد بود که ارائه کننده وضوح 1440×2560 پیکسل و نسبت ابعاد کلاسیک 9:16 است.

قیمت

تا به این لحظه هیچ خبر قطعی در مور قیمت گذاری گوشی اندرویدی نوکیا 9 شنیده نشده است. با این حال با نگاهی به سه گوشی دیگر اچ ام دی ما حدس‌هایی را می‌توانیم بزنیم. اگر این کمپانی فنلاندی دقیقا از استراتژی که با نوکیا 6 در پیش گرفته این گوشی نیز استفاده کند، بدون شک قیمت آن می‌تواند از بسیاری از رقبایش کمتر باشد.

گوشی اندرویدی نوکیا 9

گوشی اندرویدی نوکیا 9 هم قیمت با آیفون 8 اپل

ما انتظار داریم نوکیا 9 در رنج قیمتی محصولاتی همچون سونی اکسپریا ایکس زد پریمیوم بوده و با ارزش 800 دلاری وارد بازار شود. بدون شک با فروش هزار دلاری گلکسی اس 8 پلاس و احتمالا آیفون 8، پرچمدار اندرویدی نوکیا می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

زمان عرضه

نوکیا و اچ ام دی تایید کرده‌اند که تمامی گوشی های این برند تا انتهای ماه ژوئن سال 2017 عرضه خواهند شد. هرچند این تاریخ برای گوشی های نوکیا 3، نوکیا 5 و نوکیا 6 اعلام شده است.

ما قصد داریم عرضه جهانی را از سه ماهه دوم سال 2017 (مه – ژوئن) آغاز کنیم – نوکیا موبایل

در واقع این گوشی ها هم اکنون در بسیاری از کشورهای جهان به فروش خواهند رسید، اما چه بر سر نوکیا 9 خواهد آمد؟ ما در حال حاضر می‌دانیم که گوشی اندرویدی نوکیا 9 تاییدیه FCC را دریافت کرده است، بنابراین به ایالات متحده خواهد آمد. با توجه به اطلاعات بیشماری که از این محصول نشت کرده است، ما نباید زمان زیادی را در انتظار رونمایی از این گوشی باشیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

8 دیدگاه

  1. Jast nokia 10
    Very good and very rock
    WELLCOME TO FEUTUR

  2. سلام ،،من از سال ۸۷ ابتدا نوکیا n73 و سپس n95
    داشتم ، الانم گوشی نوکیا لومیا ۶۳۰ دارم
    هر چقدر اطرافیانم بهم می گفتن گوشی دیگه بگیر من روی همین موندم الان سه و نیم ساله دارمش و منتظرم که روزی بتونم بازم نوکیا فنلادی بخرم
    سامسونگ فقط داره از شهرتش استفاده می کنه و قیمت گوشی هاش دوبرابره !!
    فقط نوکیا

  3. خدا رو شکر که نوکیا برگشت انشاءالله روی سامسونگ کلاهبردار رو کم کنه که چندسالیه گوشی مزخرف با باطریهای آشغال که به خورد ما داد. بعد۱۵سال هنوزم باتری n70 من مثل روز اول کار میکنه

  4. من منتظرم نوکیا ۱۰ بیاد واقعا معرکس
    شرکتای دیگه باید جم کنن برن

  5. سلام.امیدوارم هرچه زودتر معرفی بشه البته با یه قیمت مناسب

  6. سلام برنوکیا سلام برتکنولوژی سلام برکیفیت و نواوری
    برخیزقهرمان ،دوباره برخیز

  7. بی صبرانه منتظرم معرفی بشه… فقط خداکنه لنز زایس داشته باشه

  8. باسلام. خدا را شاکرم که شرکت نوکیا با بروزترین سیستم عامل موجود مجددا به عرصه رقابت گوشیهای تلفن همراه برگشته، بنده حدودا ۱۱ سال از بهترین روزهای عمرمو با گوشیهای نوکیا گذراندم از انواع مختلف… واقعا حیف بود برندی با چنین سابقه و اعتبار و سخت افزا و نرم افزار پیشرو و مقاوم از چرخه روزگار کنار بر… خدایا شکرت. باتشکر