هگزا کوپتر ولیرو

معرفی هگزا کوپتر ولیرو (Voliro)؛ پرواز بر فراز محدودیت‌ها

پیش از این عادت داشتیم پهپادها را به صورت افقی و موازی با زمین ببینیم. ولیرو (Voliro) هگزا کوپتر جدیدی است که قابلیت چرخش 360 درجه‌ای را دارد و در 12 درجه مختلف با سطح زمین می‌تواند در هوا معلق باشد.

اگر پا گذاشتن به عرصه‌های جدید مانند عبور از معابر باریک را در نظر نگیریم، این ویژگی باعث می‌شود هرکسی با تعجب به حرکت این هگزا کوپتر بنگرد.

هگزا کوپترها و به طور کلی پهپادها در سال‌های اخیر با پیشرفت‌های بزرگی همراه بوده‌اند و انواع جدید آن‌ها بدون محدودیت‌های پیشین پرواز خواهد کرد که از بهترین آنها می‌توان به همین ولیرو اشاره کرد.

هفته گذشته نیز پهپاد مکعب شکل دیگری معرفی شد که می‌توانست مسیر توپی که به سمتش پرتاب می‌شود را شناسایی و تحلیل کرده و با جهش به سمت آن در هوا، توپ را متوقف کند. توانایی پرش دقیق و میزان نیروی وارده به توپ جهت متوقف کردن آن از جمله قابلیت‌هایی است که در کمتر پهپادی دیده می‌شود و در عمل نیز آنطور که باید، مورد توجه قرار نمی‌گیرد.

هگزا کوپتر ولیرو

ولیرو ، هگزا کوپتر انقلابی از جنس خلاقیت

جالب است بدانید ولیرو طی 9 ماه توسط یک تیم با استعداد، متشکل از یازده دانشجوی دانشگاه ETH زوریخ طراحی و ساخته شده و هم اکنون نمونه اولیه آن در معرض دید همگان قرار گرفته است. هرکدام از پروب‌های این پهپاد می‌تواند به طور کامل و 360 درجه‌ای بچرخد و پهپاد را در دوازده زاویه مختلف قرار بدهند. بدین ترتیب ولیرو می‌تواند به صورت وارونه، عمودی، مورب و پوزیشن‌های دیگر پرواز کند و ماموریتش را به خوبی انجام دهد. حالات گوناگون پروازی ولیرو، این هگزا کوپتر را قادر می‌کند تا در کارهای مختلفی نظیر چک کردن زیرساخت و امداد رسانی به نقاط صعب العبور بتوان روی آن حساب باز کرد.

کنترل یک هگزا کوپتر نظیر ولیرو آن هم به صورت دستی، امری رویایی است. اگر بخواهید به شیوه غیراتوماتیک ولیرو را کنترل کنید باید 4 انگشت شست دیگر هم قرض کنید تا بتوانید تمام 6 پروب آن را تحت کنترل و نظارت کامل خود در بیاورید! بنابراین تیم سازنده تصمیم گرفته تا هگزا کوپتر خود را به سیستم کنترل خودکار مجهز کند تا هدایت آن راحت‌تر صورت گیرد.

در ادامه شما را به تماشای ویدیویی از نحوه حرکت ولیرو دعوت می‌کنیم.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*