شرکت بوستون دینامیکس

سافت بانک، شرکت بوستون داینامیکس با تمامی ربات هایش را از گوگل خرید

شرکت ژاپنی سافت بانک پس از خرید ARM، حال به سراغ شرکت بوستون داینامیکس (Boston Dynamics)، ربات ساز معروف آمده و آن را همراه با تمامی رباتهایش از گوگل خریداری کرده است.

حدودا یک سالی است که از شنیده شدن خبر قصد فروش شرکت بوستون داینامیکس توسط شرکت مادر گوگل، آلفابت می‌گذرد و حالا به نظر می‌رسد پس از این مدت، سرانجام یک خریدار برای این کارخانه ربات سازی پیدا شده است. شرکت ژاپنی بوستون داینامیکس سالیانیست که مشغول کار بر روی ربات های خود است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به Pepper، Handle، Big Dog، Atlas، Wildcat و غیره اشاره کرد.

نسل جدید ربات اطلس شرکت بوستون داینامیکس

 

سال 2013، زمانی که اندی رابین به جای احداث یک شرکت شخصی و ساخت گوشی خود، در راس تیم مدیریتی بخش رباتیک گوگل بود، آن‌ها شرکت بوستون داینامیکس را خریداری کردند. همراه با ربات ژاپنی “SCHAFT” (که برنده‌ی مسابقه دارپا سال 2013 شد و توسط سافت بانک خریداری شد) این شرکت به عنوان بخشی از زیرمجموعه‌های آلفا قلمداد می‌شد، اما همچنان جایی در برنامه ریزی‌های بلند مدت مادر گوگل نداشت.

در حال حاضر شرایط معامله انجام گرفته توسط سافت بانک و آلفا اعلام نشده است، اما ماسایوشی سان (Masayoshi Son) مدیرعامل سافت بانک در یک بیانیه عنوان کرده است:

ربات های هوشمند، رانندگان اصلی و صحنه‌داران مسیر انقلاب اطلاعات بعدی هستند و مارک و تیم آن در بوستون دانامیکس به وضوح جزو پرچمداران ربات های پیشرفته پویا هستند. من خیلی هیجان زده ورود آن‌ها به خانواده SoftBank را خوش آمد می‌گویم و منتظر حمایت آن‌ها برای پیشبرد رباتیک و کشف اپلیکیشن های بیشتر هستم که می‌توانند زندگی ما را ساده‌تر، ایمن‌تر و ارضا کننده‌تر کنند.

مارک رایبرت (Marc Raibert) بنیانگذار و مدیرعامل بوستون داینامیکس نیز در این باره گفته است:

از آن که بخش برجسته‌ای از آینده‌ی SoftBank هستم هیجان زده‌ام و از این موقعیت برای ساخت تکنولوژی انقلابی دیگر استفاده خواهم کرد. ما اعتقادمان در سافت بانک که پیشرفت تکنولوژی به نفع بشریت است را به اشتراک می‌گذاریم.

سافت بانک اواخر سال گذشته چیپ ساز معروف، کمپانی ARM را نیز پس از آن که از سال 2013 در خدمت اسپرینت بود خریداری کرد. آن چه که مسلم است غول فناوری ژاپنی نمی‌خواهد موج بزرگ بعید تکنولوژی را از دست بدهد و خود نیز می‌خواهد مهره‌ای تاثیر گذار در آن باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*