نگاه نزدیک به گوپرو فیوژن

نگاه نزدیک به گوپرو فیوژن ؛ دوربین جذاب واقعیت مجازی کمپانی GoPro

در این مقاله نگاه نزدیکی را به اکشن کم واقعیت مجازی گوپرو فیوژن (GoPro Fusion) خواهیم داشت. این دوربین با دو لنز خود قادر به ضبط ویدیوهای 360 درجه ای است.

در ماه آوریل، کمپانی گوپرو همه را همراه با رونمایی از اکشن کمرا 360 درجه ای گوپرو فیوژن شگفت زده کرد. بیشتر به این دلیل گوپرو فیوژن جذاب است که این دوربین هرکاری را می‌تواند انجام دهد و نمایش ویدیوهای گرفته شده با دوربین مذکور در مراسم رونمایی، باعث شد تا همگان به شدت علاقه‌مند آن شوند. البته اطلاعات بسیار دقیقی از این دوربین هم اکنون در دست نیست، اما ما می‌دانیم که در فصل پاییز دوربینی به بازار خواهد آمد که حاوی وضوح 5.2K بوده و با استفاده از قابلیتی به نام “OverCapture” به کاربران اجازه می‌دهد تا یک ویدیو معمولی را از یک ویدیو گرفته شده کروی استخراج کنند.

نگاه نزدیک به گوپرو فیوژن

امروز شرکت GoPro اطلاعات بیشتری از محصول جذاب خود را در اختیار علاقه‌مندان قرار داده است. در واقع این شرکت از چندین بازی کوهستانی (که توسط اسپانسرهایی به اجرا درآمده) برای نخستین نمایش دوربین فیوژن در دنیای واقعی استفاده کرده است. ما نیز به این برنامه جذاب رفته بودیم تا شانس آن را داشته باشیم از نزدیک با گوپرو فیوژن ملاقات کنیم. این نخستین باریست که ما دوربین واقعیت مجازی کمپانی گوپرو را در دست می‌گیریم.

ما پیش از این نیز به لطف تیزرهای تبلیغاتی منتشر شده می‌دانستیم که فیوژن به چه شکل است. همراه با بدنه خاکستری Gunmetal و لبه‌هایی محکم، آن بی شباهت با دوربین Hero5 Black کمپانی گوپرو نیست؛ اما در اینجا تفاوت‌های قابل ذکری نیز وجود دارد. بدیهی‌ست که یکی از این تفاوت‌ها، وجود دو لنز باشد. یکی از این لنز‌ها در قسمت جلو و دیگری در قسمت پشتی دوربین قرار گرفته‌اند.

دومین تفاوت، کمی بزرگتر بودن فیوژن نسبت به هیرو 5 بلک است. آن همچنین تمام مربعی است و خبری از طراحی مستطیلی شکل نیست. دو لنز تعبیه شده در بدنه فاقد کلاه محافظی هستند که معمولا آن را در محصولات شرکت گوپرو دیده بودیم. این باعث شده است که هر لنز بتواند تا 180 درجه به فیلمبرداری مشغول شده و چیزی مزاحم آن نباشد. هرچند نسخه های به نمایش در آمده در این برنامه، همگی نسخه‌های پیش تولید بودند، اما گوپرو به ما اطمینان داده است که به جز اضافه شدن چند برند و لوگو بر روی دوربین، طرح نهایی تفاوت دیگری با این ها نداشته باشد.

نگاه نزدیک به گوپرو فیوژن

با وجود داشتن دو سمت برار، یکی از سمت‌های دوربین حاوی یک نمایشگر ال سی دی کوچک است که نشان می‌دهد چه چیزی در حال ضبط با دوربین است. البته دکمه‌های پاور و برجسته‌ی معمول نیز بر روی بدنه گوپرو فیوژن دیده می‌شوند. ما قادر به تماشای باتری نبودیم، اما امیدواریم که قدرت آن برای یک فیلمبرداری لذت بخش کافی باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*