فیجت اسپینر در دنیای موبایل

استفاده از فیجت اسپینر در دنیای موبایل ؛ کاربردهای نوآورانه گجت چرخان

فیجت اسپینر در دنیای موبایل نیز کاربرد داشته و امروز شاهد استفاده از آن توسط رسانه‌های خبری برای اهداف مختلف هستیم. در ادامه یک نمونه از کاربرد Fidget Spinner در تکنولوژی را بیان می‌کنیم.

فیجت اسپینر گجتی ساده بوده و برای ساخت آن نیاز به تکنولوژی و ابزار آلات خاصی نیست. با این حال کاربران شدیدا به آن روی خوشی نشان داده‌اند و رفته رفته میزان فروش آن‌ها در حال افزایش است. برخی افراد این وسیله را با نام فیجت اسپینر ضد استرس می‌شناسند چرا که به عقیده سازندگان و حتی برخی محققان، این گجت استرس را از انسان دور کرده و تماشای پره‌های چرخان آن سبب افزایش تمرکز می‌شود.

افراد خلاق و فعال در رسانه‌های خبری دست از نوآوری برنداشته و مدتی است از فیجت اسپینر در دنیای موبایل نیز استفاده می‌کنند. اولین رویارویی ما با این گجت زمانی بود که در یک تست مقاومت نمایشگر گلکسی اس 8 که توسط کانال یوتیوب محبوب GizmoSlip منتشر شده بود، با یک شی چرخان و دارای سرعت بسیار بالا رو به رو شدیم که برای آزمایش میزان مقاومت صفحه نمایش Infinity Display سامسونگ از آن استفاده شد.

فیجت اسپینر در دنیای موبایل

آن‌ها مدعی بودند این فیجت اسپینر، حین انجام تست با سرعت 1600 کیلومتر بر ساعت در حال چرخش بوده است که می‌توان آن را معادل 444 دور در ثانیه دانست. اگرچه آن‌ها گجت چرخان خود را به وسیله دست به حرکت در نیاورده و از یک پمپ باد کوچک استفاده کردند، اما بسیاری از افراد بعد از مشاهده ویدیو، سرعت چرخش اعلام شده توسط تیم کانال GizmoSlip را اغراق‌آمیز عنوان کردند.

در هر صورت سرعت چرخش به حدی بالا بود که نه تنها به خود نمایشگر، بلکه به پنل پشتی پرچمدار سامسونگ نیز آسیب زد. آن‌ها به دو شکل از فواید فیجت اسپینر و سرعت چرخش بالای آن استفاده کردند. آن‌ها ابتدا فیجت اسپینر را به سرعت به صفحه نمایش گلکسی اس 8 کوبیده و در مرحله‌ای دیگر آن را از بالا بر روی نمایشگر رها کردند.

فیجت اسپینر در دنیای موبایل

در حال حاضر به نظر نمی‌رسد به جز تست مقاومت نمایشگر و حتی بدنه یک دستگاه، بتوان از فیجت اسپینر در دنیای موبایل استفاده دیگری داشت. پیشنهاد می‌کنیم حین چرخاندن فیجت اسپینر مراقب نزدیک شدن احتمالی آن به صفحه نمایش وسیله دیجیتال خود باشید، چرا که تمامی گوشی های موبایل و تبلت‌ها، همچون گلکسی اس 8 دارای یک نمایشگر مقاوم نیستند!

کاربرد کنونی فیجت اسپینر در دنیای موبایل انجام تست مقاومت است

وقتی با انگشتان خود فیجت اسپینر را می‌چرخانید، سرعت چرخش به حدی نمی‌رسد که در صورت برخورد وسیله به دستتان به آن آسیب برساند، اما بدون شک وقتی با یک پمپ باد آن را به حرکت دربیارید، برخورد آن با هر قسمت از بدن عواقب بدی خواهد داشت. همچنین رسیدن به سرعت چرخش بالا به کیفیت ساخت فیجت اسپینر بستگی دارد. بیش از صد مدل از این وسیله وجود دارند که به جز ظاهر و تعداد پره، از لحاظ کیفیت ساخت و بلبرینگ قرار گرفته در مرکز گجت نیز با یکدیگر متفاوتند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*