فضانوردان جدید ناسا

نام یک دختر ایرانی تبار در فهرست فضانوردان جدید ناسا

ناسا اسامی 12 فضانورد جدید خود را برای انجام ماموریت‌‌های مدار زمین و اعماق فضا معرفی کرد. یک دختر ایرانی تبار به نام یاسیمن مقبلی هم در فهرست فضانوردان جدید ناسا قرار گرفته است.

ناسا به تازگی فهرست دوازده نفره‌ای را از فضانوردان جدید خود منتشر کرد. این 12 فضانورد از میان بیش از 18 هزار کاندیدا از سراسر جهان انتخاب شده‌اند و جالب آن که یک خلبان زن ایرانی تبار مقیم آمریکا به نام یاسمین مقبلی (Jasmin Moghbeli) نیز در این فهرست حضور دارد. این افراد پس از ارزیابی‌های بسیار زیاد از سوی ناسا به منظور شرکت در ماموریت‌های این سازمان فضایی انتخاب شده‌اند و فعلا باید تحت آموزش‌های مهم و سختی قرار بگیرند تا برای شرکت در ماموریت های اعماق فضا و مدار زمین آماده شوند.

فضانوردان جدید ناسا

فهرست فضانوردان جدید ناسا که شامل 7 مرد و 5 زن است، از میان 18 هزار و 300 کاندید انتخاب شده که از تاریخ دسامبر 2015 تا فوریه 2016 ثبت نام کرده بودند. آژانس فضایی آمریکا این 12 نفر را در مرکز فضایی جانسون در هوستون و در حضور مایک پنس، معاون رئیس جمهور آمریکا معرفی کرد. در این گروه، افرادی با تخصص‌های مختلف، از پزشک گرفته تا دانشمند دریایی و حتی مهندس اسپیس ایکس حضور دارند و سه ویژگی‌ مهم شامل مدرک کارشناسی مهندسی، علوم و یا ریاضی، داشتن تجربه حرفه‌ای مرتبط به مدت سه سال یا بیشتر و گذراندن آزمایش‌های فیزیکی مخصوص فضانوردان ناسا در انتخاب آن‌ها دخیل بوده است.

وبسایت ناسا از یاسمین مقبلی به عنوان یک خانم نیویورکی 33 ساله یاد کرده که تحصیلات خود را در مهندسی هوافضا و IT در MIT پشت سر گذاشته و فوق لیسانس خود را در هوافضا از مدرسه ناوال دریافت کرده است. این دختر ایرانی تبار پس از هزار و 600 ساعت پرواز و 150 عملیات هوایی آموزشی، یکی از برگزیدگان آزمون خلبانی بود و فارغ‌التحصیل خلبانی نیروی هوایی آمریکا نیز محسوب می‌شود.

فضانوردان جدید ناسا

یاسمین مقبلی در کشور آلمان متولد شده اما اگر از خود او بپرسید، بالدوین نیویورک را خانه‌اش می‌داند. پدر و مادر وی نیز (فرشته و کامی مقبلی) در فلوریدا زندگی می‌کنند. مقبلی در زمان انتخاب در ژوئن 2017 در حال آزمایش هلیکوپتر H-1 و خدمت به عنوان افسر تضمین کیفیت و هوایی به منظور تست عملیاتی دریایی و ارزیابی اسکادران H-1 از سپاه تفنگداران دریایی در یومای آریزونا بوده است. وی از پاییز سال جاری، تمرینات خود را برای حضور در میان فضانوردان جدید ناسا آغاز کرد و در همین حین، ماموریت‌های تکنیکی برای مرکز فضایی را اجرا خواهد کرد تا به آرزوی خود که پرواز به عنوان فضانورد است، دست پیدا کند. لازم به ذکر است که این افراد از جمله یاسمین مقبلی، هنوز به عنوان فضانوردان جدید ناسا انتخاب نشده‌اند؛ بلکه آن‌ها می‌توانند پس از گذراندن آموزش‌ها، تمرینات و آزمون‌های دو ساله به عنوان گزینه‌های نهایی فضانوردی ناسا برگزیده شوند.

لیست دوازده نفره فضانوردان جدید ناسا

  1. جسیکا واتکینز (Jessica Watkins)
  2. دکتر فرانک روبیو (Frank Rubio)
  3. لورال اوهارا (Loral O’Hara)
  4. یاسمین مقبلی (Jasmin Moghbeli)
  5. راب کالین (Robb Kulin)
  6. جانی کیم (Jonny Kim)
  7. دکتر وارن وودی هوبورگ (Warren Woody Hoburg)
  8. باب هاینز (Bob Hines)
  9. متیو دومینیک (Matthew Dominick)
  10. راجا چاری (Raja Chari)
  11. زنا کاردون (Zena Cardon)
  12. کایلا بارون (Kayla Barron)

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*