اتصال 4G

وضعیت اتصال 4G در کشورهای مختلف؛ اینترنت ایران در کجای جهان قرار دارد؟

در این مقاله قصد داریم به بررسی وضعیت اتصال 4G در کشورهای مختلف به خصوص اینترنت ایران و کشورهای آسیایی بپردازیم که توسط شرکت OpenSignal منتشر شده است.

شرکت OpenSignal گزارش تازه‌ای را از وضعیت اتصال 4G در سه ماهه نخست سال 2017 میلادی منتشر کرده است. این گزارش از بین 19 میلیارد کاربر از 75 کشور مختلف طی سه ماه به دست آمده است.وضعیت اتصال 4G

4G بیشترین نفوذ را در آسیای شرقی همراه با کشورهای کره جنوبی و ژاپن داشته است تا آن‌ها تنها کشورهایی در جهان باشند که پوشش دهی 90 درصدی از LTE را ارائه دهند. در این لیست، آمریکا به عنوان چهارمین کشوری شناخته می‌شود که موفق شده پوشش دهی بالا، در حدود 86.5 درصد را از اتصال LTE ارائه کند. در این لیست، ایران با نزدیک به 60 درصد پوشش دهی، پس از کشورهایی همچون آلمان، فرانسه و ترکیه قرار دارد.

وضعیت اتصال 4G

سرعت اتصال 4G در ایران 10 مگابایت در ثانیه است

از نظر سرعت 4G نیز دو کشور آسیای شرقی سنگاپور و کره جنوبی در مقایسه با کشورهای اروپای شرقی نظیر مجارستان، کرواسی و بلغارستان، در رده بالاتری قرار گرفته‌اند و البته تنها کشورهای آسیایی حاضر در جمع 10 کشور پرسرعت هستند. اروپای غربی خیلی سریع در زمینه سرعت اتصال 4G در حال پیشرفت و ارتقا سطح کیفی است. کشورهایی همچون هلند، دانمارک، اسپانیا و ایتالیا پس از توسعه مداوم زیرساخت‌های این ارتباط موبایلی موفق به ثبت سرعت حداقل 30 مگابایت در ثانیه شده‌اند. در این لیست ایران نیز با سرعتی کمی بیش از 10 مگابایت در ثانیه پس از فیلیپین، عربستان سعودی، اندونزی و هند قرار گرفته است.

OpenSignal همچنین به موارد جذاب دیگری نیز پی برده است. به طور مثال، نیوزیلند یکی از کشورهاییست که با پیشرفت چشمگیر در این زمینه موفق شده سرعت اتصال 4G خود را تا 35 مگابایت در ثانیه ارتقا دهد؛ هرچند متاسفانه تنها 58 درصد مردم این کشور به چنین سرعتی دسترسی دارند. در سمتی دیگر 85 درصد هندی‌ها به اتصال 4G دسترسی دارند، اما سرعت اتصال در این کشور تنها 5 مگابایت در ثانیه است.

به طور کلی آینده‌ی روشنی در انتظار اینترنت 4 جی است. قیمت دستگاه‌ها و سرویس‌ها در حالی که تقاضای خرید آن‌ها رو به افزایش است، اما همچنان ثابت باقی مانده است. تحلیلگران نیز این گرایش به ارتباط 4 جی را تایید کرده‌اند و معتقدند چشم انداز LTE در جهان می‌تواند کاملا متفاوت از آنچیزی باشد که هم اکنون است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. ببخشید توی این قسمت شما نوشتید پس از این کشور ها درحالی که رتبه ایران بالاتر از این کشورها هست
    (در این لیست ایران نیز با سرعتی کمی بیش از 10 مگابایت در ثانیه پس از فیلیپین، عربستان سعودی، اندونزی و هند قرار گرفته است.)