علامت تجاری DirectReality

علامت تجاری DirectReality توسط مایکروسافت ثبت شد

مایکروسافت پیش از کنفرانس خود در نمایشگاه E3 2017 در روز یکشنبه، علامت تجاری DirectReality را ثبت کرد. اما آیا ارتباطی میان این سرویس مرموز با اپلیکیشن های هولوگرافیک وجود دارد؟

مایکروسافت، DirectReality یا واقعیت مستقیم را «نرم افزار کامپیوتری آنلاین برای اپلیکیشن های هولوگرافیک» و در واقع یک سرویس نرم افزاری توصیف می‌کند. همچنین به نظر می‌رسد DirectReality با دنیای بازی های رایانه‌ای نیز در ارتباط باشد چرا که علامت آن تنها چند روز بعد از ثبت تجاری لوگوی مرموز “S” و پیش از معرفی پراجکت اسکورپیو به ثبت رسیده است.

علامت تجاری DirectReality با بازی های رایانه در ارتباط است

حدس و گمان‌های بسیاری در رابطه با این علامت تجاری وجود داشته و برخی آن را نسخه‌ای دیگر از سیستم واقعیت ترکیبی مایکروسافت می‌دانند. هرچند، هنوز این موضوع تایید نشده و حتی ممکن است چنین چیزی هرگز روانه بازار نشود. موضوع دیگری که ما را مشکوک می‌کند، ثبت این نام به صورت یک کلمه واحد بوده و همانند سیستم‌های قبلی با عنوانی مثل “Direct Reality” به ثبت نرسیده است. به همین جهت می‌توان آن را به عنوان علامت تجاری خدمات و مشابه نرم افزار ویندوز هوم لوپ در نظر گرفت. استفاده از این نام می‌تواند از ارتباط “DirectReality” با رابط‌های کاربردی دایرکت ایکس مایکروسافت نیز خبر داشته باشد.

اگرچه هیچ پاسخ روشنی برای پیش‌بینی‌های ما وجود ندارد، اما پیش‌تر مایکروسافت از عدم نمایش هدست واقعیت مجازی ایکس باکس در E3 خبر داده است. هرچند، این صحبت شامل معرفی نرم افزار واقعیت ترکیبی جدید یا حتی نشان دادن هولولنز در E3 2017 نمی‌شود. طی این هفته تیزری از کنسول جدید مایکروسافت با پیام‌های مخفی منتشر شد و انتظار می‌رود روز یکشنبه طرح نهایی آن رونمایی شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه

  1. با سلام

    از مطالب خوب و مفیدتون بسیار ممنونم.

    / لینک حذف شد