شبکه خبری الجزیره

حملات سایبری مداوم بر علیه شبکه خبری الجزیره

مدیران شبکه خبری الجزیره (Al Jazeera) طی بیانه‌ای رسمی از تلاش مستمر و سیستماتیک هکرها برای ضربه زدن به وب‌سایت و پلتفرم‌های دیجیتالی آنها خبر دادند.

اگرچه هنوز ماهیت این حملات مشخص نشده است، اما یکی از محققان حوزه امنیت با انتشار پستی در توییتر، از احتمال انجام آنها از طریق سرورهایی با دی ان اس آمریکا خبر داد که البته می‌توان آن را خطای شبکه در نظر گرفت.

مدیران شبکه قطری الجزیره طی بیانه‌ای اعلام کردند:

این حملات با حالت‌های مختلفی به سرعت در حال افزایش هستند. با این حال هنوز پلتفرم‌ها در معرض خطر قرار نگرفته‌اند.

حساب‌های توییتر و فیسبوک شبکه خبری الجزیره هم مورد حمله سایبری قرار دارند

به علاوه، حساب‌های کاربری شبکه خبری الجزیره در فیسبوک و توییتر نیز مورد حمله سایبری قرار دارند. هرچند، هیچ نشانه‌ای از به خطر افتادن و کنترل آنها توسط هکرها دیده نمی‌شود.

این حملات در حالی انجام می‌شود که چند هفته پیش، یکی دیگر از خبرگزاری‌های مشهور قطری با نام “Qatar News Agency” نیز هک شد و همراه با سرقت حجم عظیمی از داده‌ها، اطلاعاتی ساختگی و منتسب به امیر قطر روی این سایت خبری قرار گرفت.

انتشار این اطلاعات نتیجه‌ای جز ایجاد تنش‌های سیاسی برای قطر نداشت و حتی باعث شد برخی کشورهای همسایه روابط دیپلماتیک خود با این کشور را قطع کنند. به علاوه، شبکه خبری الجزیره از فعالیت و پخش گزارش‌ها در بعضی کشورها همچون عربستان و اردن منع شده است. گزارشگران بدون مرز نیز چنین اقدامی را یک تصمیم سیاسی به منظور سانسور این شبکه می‌دانند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*