واردات خودرو

رتبه اول واردات خودرو در فروردین 96 به محصولات رنو رسید

به تازگی گزارش جدیدی از آخرین وضعیت واردات خودرو به کشورمان منتشر شده که بر اساس آن در فروردین 1396، محصولات رنو با اختلاف زیاد بیشترین سهم را از آن خود کرده‌‌اند.

بر اساس این گزارش که به فروردین 1396 مربوط می‌شود، در اولین ماه سال تعداد 3 هزار و 866 دستگاه انواع خودرو سواری وارد کشورمان شده که نسبت به فروردین سال گذشته 128 درصد رشد داشته است. بخشی از این موضوع به فعالیت شرکت‌های واردکننده در پایان سال 95 و ورود محصولات جدید آن‌ها در ابتدای سال جاری بازمی‌گردد؛ مهم‌ترین دلیل این مسئله، محدودیت‌های ایجاد شده توسط گمرک در پایان سال گذشته و رفع این محدودیت‌ها در آغاز امسال بوده که باعث رشد چشمگیر واردات خودرو در فروردین‌ماه شد. با این حساب نباید انتظار داشته باشیم که این روند در ادامه سال نیز تداوم داشته باشد اما در مجموع پیش‌بینی می‌شود که در صورت عدم بروز مشکلات ویژه و جدی، در پایان سال شاهد افزایش حجم واردات خودرو باشیم.

رنو سیمبل

رنو Symbol

شرکت رنو، شگفتی‌ساز بخش رتبه‌بندی واردکنندگان خودرو در فروردین‌ماه بود و توانست با اختلاف زیاد، رتبه نخست واردات را از آن خود کند. این خودروساز فرانسوی در آغاز سال جاری در مجموع 1 هزار و 471 دستگاه خودرو وارد بازار کشورمان کرده و به تنهایی 38 درصد از بازار خودروهای وارداتی را در این ماه در اختیار گرفت. رنو با افزایش چشمگیر 587 درصدی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد قابل توجهی را تجربه کرد. اصلی‌ترین مدل وارداتی رنو در فروردین 96، سیمبل (Symbol) است و مدل‌های تلیسمان (Talisman) و کپچر (Captur) نیز در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. لازم به ذکر است که رنو در پایان سال گذشته در رتبه سوم واردکنندگان خودرو به ایران جای گرفته بود.

رنو کپچر

رنو Captur

سیمبل ؛ گزینه اصلی رنو برای واردات خودرو به ایران

همان‌طور که گفته شد، اسلحه اصلی رنو در بازار خودروهای وارداتی کشورمان، مدل سیمبل است که با واردات 631 دستگاه، 43 درصد از حجم واردات این شرکت را به خود اختصاص داده است. البته بخشی از این خودروها از بهمن و اسفند سال پیش وارد گمرک شده بودند اما ترخیص آن‌ها به فروردین امسال موکول شد. سدان محبوب و لوکس تلیسمان نیز با واردات 471 دستگاه، سهم 32 درصدی در سبد محصولات رنو دارد. رنو کپچر هم که توسط ایران خودرو وارد بازار کشورمان می‌شود، در حال حاضر در رتبه سوم واردات قرار گرفته اما نمی‌توان با اطمینان در مورد آینده آن صحبت کرد.

رنو تلیسمان

رنو Talisman

یکی از نکات جالبت توجه این لیست، حضور مدل سفران در میان خودروهای وارداتی رنو است. این سدان بزرگ، حضور موفقی در ایران نداشت و جای خود را به تلیسمان داد اما ظاهرا قرار است تعدادی از این مدل در حمل و نقل عمومی کشورمان به کار گرفته شوند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*