جنگ هسته اي با سيارک هاي خطرناک!

 موسسه تحقیقات هوافضای روسیه از برنامه طراحی و ساخت موشک های مجهز به سلاح هسته‌ اي برای مقابله با سیارک های بالقوه خطرناک برای زمین خبر داد.به گفته دانشمندان اين موسسه برخورد اين سيارک ها با زمين باعث صدمات بسيار جدي و جبران ناپذير به سياره ما خواهد شد.

در حال حاضر سه سیارک خطرناک از جمله سیارک Apophis‌ در نزدیکی مدار زمین در حال حرکت هستند که احتمالا تا چند دهه آینده می توانند زمین را مورد تهدید قرار دهند. برخورد احتمالی این سیارک با زمین برابر یک انفجار بسیار عظیم هزار و 700 مگاتنی خواهد بود.

به گفته محققان، سیارک Apophis در حال حاضر در فاصله 30 هزار کیلومتری زمین قرار دارد و برای منحرف کردن سیارکی در این ابعاد به یک موشک 70 تنی نیاز است.فناوری های مورد نیاز برای حمله هسته‌یی به سیارک ها مورد بررسی دقیق قرار گرفته و محققان از امکان عملی شدن این طرح خبر می دهند.بر اساس این طرح، بوسترهای سایوز-2 یا نمونه موشک های پر قدرت با تجهیز به سلاح هسته‌یی، سیارک های بالقوه خطرناک (PHA) را هدف قرار می دهند.«ولادیمیر دگیتار» مدیر مرکز موشکی ماکیف (MSRC) از موافقت دولت فدرال روسیه برای تأمین بودجه لازم برای اجرایی شدن پروژه سلاح ضد سیارکی خبر داد.

محققان طرح یگری نیز در دست اجرا دارند که شامل پرتاب موشک شناسایی به نزدیکی سیارک های بالقوه خطرناک برای زمین به منظور اندازه گیری جرم و بررسی ساختار سیارک پیش از پرتاب موشک مجهز به سلاح هسته‌یی است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*