گرفتن ویزای آمریکا

قانون جدید و عجیب گرفتن ویزای آمریکا ؛ بررسی سابقه اکانت‌های شبکه اجتماعی!

گرفتن ویزای آمریکا از این پس نیازمند پر کردن یک فرم مخصوص به منظور معرفی حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی خواهد بود. این مورد را باید از این پس به لیست شرایط مهاجرت به آمریکا افزود.

اگر قصد دارید در آینده‌ای نزدیک برای سفر به ایالات متحده آمریکا اقدام کنید باید بدانید قانون جدید و عجیبی در انتظار شماست، چرا که از این پس از افراد متقاضی به دریافت روادید این کشور درخواست می‌شود اطلاعات اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را در اختیار مقامات مرزی قرار دهند.

دونالد ترامپ در پی تصویب قانون جدید مهاجرت به آمریکا از مدتی قبل، اکنون بند تازه‌ای را به آن افزوده است که به مقامات مرزی اجازه می‌دهد تاریخچه حساب‌های کاربری افراد متقاضی به ورود به این کشور را به صورت قانونی مشاهده کنند. یک پرسش‌نامه جدید طراحی شده و مقامات مرزی با استفاده از آن می‌توانند یوزرنیم‌های افراد متقاضی به گرفتن ویزای آمریکا را در اختیار داشته باشد.

گرفتن ویزای آمریکا

به نظر می‌رسد پر کردن فرم «سوالات تکمیلی برای متقاضیان ویزا» حدود یک ساعت زمان می‌برد. به عنوان دیگر اطلاعات درخواست شده از متقاضیان در این پرسش‌نامه باید به نوشتن محل کار طی 15 سال اخیر و همچنین هر محلی که طی این زمان به آن مسافرت کرده‌اند اشاره کرد. افراد باید شماره موبایل‌ها و ایمیل آدرس‌های خود طی 5 سال اخیر را نیز در این فرم یادداشت کنند.

گرفتن ویزای آمریکا

بر اساس گفته‌های یک مقام وزارت امور خارجه به خبرگزاری رویترز، ممکن است از این پس این فرم در اختیار دیگر افرادی که باید تحت کنترل قرار بگیرند نیز قرار بگیرد. اگرچه پر کردن فرم برای متقاضیان گرفتن ویزای آمریکا اجباری نیست، اما طبق هشدار یادداشت شده بر روی آن، عدم پر کردن صحیح پرسش‌نامه ممکن است به لغو درخواست منجر شود.

تکرار قوانین خسته‌کننده گرفتن ویزای آمریکا

البته این نخستین باری نیست که مقامات مرزی ایالات متحده آمریکا از افراد خارج از این کشور درخواست می‌کنند تا اطلاعات شبکه‌های اجتماعی خود را در اختیار آن‌ها قرار دهند. این دسته از قوانین جدید سفر به آمریکا همچون منع پرواز از چند کشور اسلامی و یا تلاش برای بررسی اطلاعات شخصی افراد، بیشتر آن‌ها را عصبانی خواهد کرد.

بر اساس یک گزارش منتشر شده توسط وب سایت خبری Politico در انتهای سال 2016 میلادی، از مسافرانی که طی برنامه سفر موقت بدون نیاز به روادید به ایالات متحده آمریکا پای می‌گذاشتند خواسته می‌شد تا در صورت دلخواه، اطلاعات خود در دنیای مجازی را در قالب یک پرسش‌نامه پر کنند. با استفاده از این برنامه افراد می‌توانند به عنوان یک توریست و یا تاجر، بدون نیاز به ویزا به آمریکا وارد شده و برای حدود 90 روز و یا کمتر در این کشور اسکان داشته باشند.

اما این پرسش‌نامه جدید در اختیار افرادی قرار می‌گیرد که متقاضی گرفتن روادید آمریکا هستند. باید دید مسافران چگونه به این قانون جدید عکس‌العمل نشان خواهند داد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*