تبلت reMarkable

تبلت reMarkable ، دستگاهی دیجیتال با ویژگی‌های کاغذ واقعی برای طراحی

کاربر حین در دست گرفتن تبلت reMarkable و تلاش برای طراحی بر روی آن حس استفاده از یک کاغذ نقاشی واقعی را دارد. تبلت ریمارکبل محصولی مکمل است که استفاده از آن برای تمامی کاربران خالی از لطف نیست.

به عقیده مگنوس وانبرگ (Magnus Wanberg) به عنوان مدیر عامل شرکت reMarkable، در حال حاضر دو دسته انسان وجود دارند؛ یک دسته ترجیح می‌دهند تمامی کارهای خود را به صورت دیجیتالی انجام دهند و مردمانی دیگر همچنان به استفاده از کاغذ واقعی و قابل لمس عقیده دارند. این دسته از افراد ترجیح می‌دهند برای مطالعه، یک کتاب و یا دفترچه کاغذی به دست بگیرند.

با توجه به این موضوع وانبرگ و تیم همراهش تصمیم گرفتند تبلت reMarkable را ارائه کنند، دستگاهی که حین لمس و کار کردن با آن احساس استفاده از کاغذ را داشته و حتی از نظر ظاهری نیز شبیه به آن طراحی شده است. به گفته وانبرگ آن‌ها به دنبال خلق محصولی بودند که در عین انتقال تجربه استفاده از کاغذ دارای قدرت دستگاه‌های دیجیتالی باشد، چرا که کاغذ بسیار محدود است.

تبلت reMarkable

این تیم برای ساختن تبلت reMarkable از شرکت ژاپنی E Ink کمک گرفت؛ شرکتی که در زمینه تولید جوهر برای کتاب‌های الکترونیکی پیشرو تلقی می‌شود. چهار سال بعد این شرکت تبلت کاغذی خود را معرفی کرد که سه کاربرد اساسی برای آن تعریف شده است. خواندن، نوشتن و طراحی کردن مهمترین‌های کاربردهای این دستگاه هستند. این تبلت 529 دلار قیمت داشته و برای خرید قلم مخصوص آن باید 79 دلار دیگر پرداخت کنید.

در گذشته، تبلت‌های شبیه reMarkable با یک مشکل اساسی یعنی داشتن لگ و وقفه‌های طولانی مواجه بودند. اگرچه بسیاری از سازندگان تلاش می‌کردند تا یک تبلت به منظور طراحی و نقاشی بر روی آن تولید کنند، اما نمایشگرهای به کار رفته در آن‌ها بسیار کند عمل می‌کردند. در این دستگاه‌ها، در دریافت دستورات بعد از لمس صفحه نمایش با استفاده از انگشت دست و یا قلم مخصوص، تاخیر وجود داشت. مگنوس وانبرگ و همکارانش تصمیم گرفتند این مشکل را از بین ببرند.

تبلت reMarkable

اگرچه حین نخستین جلسه میان تیم reMarkable و شرکت E Ink، این شرکت ژاپنی به غیر ممکن بودن طرح مورد نظر آن‌ها اشاره کرد، اما وانبرگ به این صحبت‌ها توجهی نداشت. به عقیده وی آن‌ها مهندس بوده و باید هر طور شده راهی برای دست پیدا کردن به هدف خود پیدا می‌کردند. آن‌ها با غرور به ایده خود پافشاری کرده و از ابتدای سال 2014 موازی‌کاری برای توسعه تبلت مخصوص طراحی خود را آغاز کردند.

تا رسیدن به سال 2015، آن‌ها راهکاری برای رفع مشکل لگ صفحه نمایش و پاسخ دیر هنگام آن به دستورات لمسی پیدا کرده و مجددا برای ارائه طرح خود به شرکت E Ink رفتند. به گفته وانبرگ، مدیران این شرکت از راهکار آن‌ها شدیدا متعجب شده بودند. از آنجایی که این شرکت ژاپنی از مدتی قبل توسعه سخت افزارهای مورد نیاز به منظور ساخت تبلت reMarkable را آغاز کرده بود، تیم وانبرگ خیلی زود توانست تولید نمونه‌های اولیه محصول مورد نظر خود را در پیش بگیرد.

نتیجه تلاش آن‌ها ساخت یک تبلت نازک و بسیار سبک به همراه قلمی مخصوص برای طراحی است که با استفاده از آن می‌توان بدون ذره‌ای وقفه طرح‌های خود را بر روی نمایشگر پیاده کرد. تا رسیدن محصول به مرحله تولید عمده، چندین نمونه اولیه از آن توسعه یافت. برخی رسانه‌های خبری این شانس را داشتند تا از هفتمین نمونه اولیه دستگاه استفاده کنند. به عقیده آن‌ها این تبلت خارق‌العاده است، چرا که قلم مخصوص آن بدون نیاز به زحمت زیاد به راحتی بر روی نمایشگر می‌خزد. به گفته آن‌ها، ادعای شرکت reMarkable واقعی است و حقیقتا حین استفاده از تبلت دیجیتال آن‌ها حس طراحی بر روی کاغذ را دارید.

تبلت reMarkable

ویژگی‌های تبلت reMarkable

در این تبلت شاهد وجود مجموعه‌ای گسترده از قلم‌ها برای طراحی هستیم. به عنوان دیگر ابزار دم دستی برای طراحی و نقاشی می‌توان به پاک‌کن، ابزار کلون و امکان ایجاد چندین لایه اشاره کرد. این ابزارها با هدف جایگزینی تبلت reMarkable با یک پد طراحی افزوده شده‌اند. علاوه بر آن‌ها شاهد وجود چندین نوع کاغذ مختلف هستیم که به عنوان نمونه می‌توان به کاغذ گراف اشاره کرد. این نوع کاغذ برای هر دسته از کاربران کارایی مخصوص به خود را دارد و معماران و طراحان می‌توانند به راحتی طرح‌های اولیه خود را بر روی آن ترسیم کنند.

تبلت reMarkable

خواندن اسناد متنی و یا دیگر انواع کتاب‌های دیجیتال، کاربرد دیگر این تبلت طراحی است. می‌توان به راحتی حین خواندن به حاشیه‌نویسی پرداخت و یا قسمت‌های مهم را برای خود هایلایت کرد. اگرچه می‌توان این تبلت را فقط برای خواندن متون سرگرم‌کننده استفاده کرد، اما کارایی آن به حدی بالاست که خریدش به افراد محصل در مقاطع آکادمیک بالا پیشنهاد می‌شود.

به عنوان دیگر قابلیت‌ های تبلت reMarkable باید به امکان اتصال به شبکه وای فای اشاره کرد که به کاربر اجازه می‌دهد اسناد ایجاد شده را به راحتی و از طریق ایمیل با دیگران به اشتراک بگذارد. البته این دستگاه فاقد هر گونه اپلیکیشن برای ایمیل و یا هر کار دیگر است. از آنجایی که در حال حاضر خبری از هیچ اپلیکیشنی برای ایمیل، توییتر و یا دیگر شبکه‌های اجتماعی نیست، در صورت نیاز به استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی باید یک دستگاه اندرویدی و یا آی او اسی نیز همراه خود داشته باشید. به گفته وانبرگ، آن‌ها با وجود امکان افزودن متعقلات نرم افزاری بیشتر به این دستگاه از انجام آن خودداری کردند.

تبلت reMarkable

یه عقیده تیم توسعه‌دهنده تبلت reMarkable ، این محصول قرار نیست تا رقیبی برای آیپد، کیندل و یا مایکروسافت سرفیس باشد و کاربران علاقه‌مند و نیازمند به استفاده از نرم افزارهای کاربردی باید این دسته از لوازم همراه را نیز تهیه کنند. در واقع محصول آن‌ها مکمل دیگر لوازم هوشمند همراه است که به کاربران نیازمند به طراحی و نوت‌برداری حرفه‌ای اجازه می‌دهد تا برای انجام این کار از دستگاهی منحصربه‌فرد استفاده کنند.

در کنار این محصول، یک اپلیکیشن دسکتاپ و آیفون نیز توسعه پیدا کرده که با استفاده از آن می‌توان از نوشته‌ها، نقاشی‌ها و طراحی‌ها و همچنین اسناد ایجاد شده بر روی سرویس فضای ابری reMarkable نسخه پشتیبان تهیه کرد. این شرکت هنوز درباره دوام باتری محصول خود اظهار نظری نکرده است، اما وانبرگ همواره در تلاش بود تا دستگاهی با دوام باتری حداقل پنج روز خلق کند. به این ترتیب می‌توان در طول هفته از آن با خیالی راحت استفاده و آن را در آخر هفته شارژ کرد.

تبلت reMarkable

در نهایت باید به قابلیت تبلت reMarkable برای تشخیص دست‌خط کاربر و مرتب‌سازی اسناد بر اساس یاداشت و یا طراحی بودن آن‌ها اشاره کنیم. این قابلیت در حال حاضر در نسخه‌های اولیه وجود داشته و در آینده به صورت یک آپدیت نرم افزاری عرضه خواهد شد.

شرکت سازنده یک کمپین طولانی‌مدت و شش ماهه از ابتدای سال جاری به منظور پیش خرید راه انداخته بود و توانست در این مدت چیزی حدود 11 میلیون دلار فروش داشته باشد. این میزان برابر هزینه فروش 30 هزار دستگاه تبلت reMarkable است. به گفته شرکت سازنده، ارسال نخستین محوله محصولات پیش خرید شده از ماه آگوست (مرداد) آغاز خواهد شد. اگر کاربری همین امروز برای پیش خرید اقدام کند، محصول خود را در ماه اکتبر (مهر) دریافت خواهد کرد.

اگرچه قیمت تبلت reMarkable در حال حاضر 529 دلار است، اما وانبرگ امیدوار است این قیمت به مرور زمان کاهش پیدا کند. به عقیده وی، قیمت محصول در حال حاضر بیشتر از میزانی است که تیم توسعه‌دهنده انتظار دارد، اما هزینه تولید این صفحه نمایش‌های دیجیتال بزرگ در مقادریر کوچک بالاست. اگر استقبال از این محصول همینطور ادامه پیدا کند، با افزایش تولید، قیمت آن کاهش پیدا خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*