کدهای مخفی آیفون

کدهای مخفی آیفون برای دسترسی به قابلیت های ویژه؛ کاربر حرفه‌ای اپل باشید!

با استفاده از کدهای مخفی آیفون می‌توان اعمالی ویژه را در کمترین زمان ممکن انجام داد. مزیت اصلی کدهای دستوری آیفون دسترسی به بخش‌هایی است که در حالت عادی امکان آن وجود ندارد.

برخی از کدهای مخفی آیفون برای تمامی کاربران کارایی داشته و برخی دیگر برای استفاده افراد حرفه‌ای در نظر گرفته شده‌اند. به عنوان نمونه می‌توان به مشاهده قدرت سیگنال به صورت دقیق، مشاهده وضعیت انتقال تماس‌ها و همچنین مخفی کردن شماره خود از شماره تماس‌گیرنده اشاره کرد. در ادامه به بهترین موارد اشاره خواهیم کرد.

برای مخفی کردن شماره تماس خود کافی است کد دستوری #31# را در بخش تماس شماره‌گیری کنید. به این ترتیب حین تماس، شماره شما به طرف مقابل نمایش داده نخواهد شد. البته عملکرد این قابلیت به اپراتور سرویس‌دهنده شما بستگی دارد و بعید نیست تا امکان استفاده از این ویژگی توسط آن‌ها مسدود شده باشد.

کدهای مخفی آیفون

یکی دیگر از کدهای مخفی و کاربردی برای دسترسی به ویژگی های مخفی آیفون کد *#12345#3001* است که می‌توان با استفاده از آن قدرت سیگنال شبکه موبایل را مشاهده کرد. با استفاده از آنتن‌های میله‌ای نمایش داده شده در بالای نوتیفیکیشن، تنها می‌توان به خوب و یا بد بودن وضعیت دریافت سیگنال پی برد، اما به کمک این ترفند مخفی آیفون می‌توان وضعیت را به صورت دقیق و بر حسب عدد جویا شد.

کدهای مخفی آیفون

بعد از وارد کردن کد و وارد شدن به صفحه‌ای دیگر، بلافاصله دکمه پاور را فشار داده و آن را نگه دارید. در این صفحه گزینه‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانید بعدا کاربرد تک تک آن‌ها را پیدا کنید. وقتی که صفحه شامل یک اسلایدر قرمز به منظور خاموش کردن دستگاه به نمایش در آمد، دکمه هوم را فشار داده و تا زمان بازگشت به صفحه خانه آن را نگه دارید. اکنون می‌توانید در گوشه بالا سمت چپ وضعیت سیگنال و قدرت آن را مشاهده کنید.

اگر عدد به نمایش در آمده بین 40 – تا 80 – باشد وضعیت خوب است. هر چه عدد به 40 – نزدیکتر باشد وضعیت مطلوب‌تر بوده و سیگنال به خوبی دریافت می‌شود. بازه بین 80 – تا 140 – خوب تلقی نشده و در این حالت کیفیت تماس‌های برقرار شده کاهش می‌یابد. با رسیدن به مقدار 140 – علنا هیچ سیگنالی وجود ندارد.

کدهای مخفی آیفون

برای مشاهده کد منحصربه‌فرد دستگاه خود باید از یکی دیگر از کدهای مخفی آیفون استفاده کنید. هر گوشی موبایل دارای کد منحصربه‌فرد و متمایزکننده خود است که با رفتن به داخل تنظیمات می‌توان آن را مشاهده کرد. در صورت لزوم به مشاهده سریع این کد باید بعد از وارد شدن به صفحه تماس، کد دستوری #06#* را وارد کرد. البته این مورد در انحصار آی او اس نبوده و در دیگر دستگاه‌های اعم از اندرویدی و یا حتی گوشی های موبایل ساده و بدون سیستم عامل نیز می‌توان از آن استفاده کرد.

برای کشف کردن مسیر انتقال پیامک‌های ارسال شده خود، باید از یکی دیگر از کدهای مخفی آی او اس استفاده کنید. وقتی پیامک ارسال می‌کنید، این متن از طریق یک شماره اختصاصی به صورت بدون سیم به یک مرکز پیام منتقل می‌شود. برای یافتن آن کافی است کد دستوری #7672*5005#* را وارد کنید.

با استفاده از یک سری کد دستوری دیگر می‌توان تماس‌های دریافتی و همچنین امکان برقراری تماس را بلاک کرد. با استفاده از یک کد دیگر می‌توان به جای بلاک کردن تماس‌ها، آن‌ها را پشت خط نگه داشت. البته استفاده از این سرویس‌ها، در بیشتر اپراتورها منوط به ارسال درخواست و پرداخت‌های هزینه‌های مربوط به آن است.

کدهای مخفی آیفون برای تعیین وضعیت تماس

  • بلاک کردن تماس‌ها : #پین کد*33*
  • بیرون آوردن از وضعیت بلاک : #پین کد*33#
  • وضعیت سرویس پشت خطی : #43#* و سپس برقراری تماس
  • فعال کردن سرویس پشت خطی : #43* و سپس برقراری تماس
  • غیر فعال کردن سرویس پشت خطی : #43# و سپس برقراری تماس
  • وضعیت انتقال تماس (دایورت) : #21#* و سپس برقراری تماس


پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*

یک دیدگاه