سریعترین آسانسور دنیا

سریعترین آسانسور دنیا 1260 متر را ظرف یک دقیقه طی می‌کند

با افزایش ارتفاع آسمان خراش‌ها، زمان بیشتری برای رسیدن به طبقه‌های بالایی مورد نیاز است. اما حالا هیتاچی (Hitachi) با توسعه سریعترین آسانسور دنیا ، گام دیگری برای حل این مشکل برداشته است.

سریعترین آسانسور دنیا در مرکز مالی چو تای فوک گوانجو نصب خواهد شد

آسانسور فوق سریع هیتاچی در تست مستقل خود با رسیدن به سرعت 1260 متر بر دقیقه (76 کیلومتر بر ساعت یا 47 مایل بر ساعت)، سریعترین آسانسور دنیا لقب گرفته و قرار است دو نمونه از آن در مرکز مالی چو تای فوک گوانجو نصب شود. این در حالی‌ست که پیش‌تر، حداکثر سرعت این آسانسور به 1200 متر بر دقیقه (72 کیلومتر بر ساعت یا 44.7 مایل بر ساعت) می‌رسید و قادر بود 440 متر (1443 فوت) را از زمین تا طبقه نود و پنجم ظرف تنها 43 ثانیه طی کند.

اگرچه حالا افراد حاضر در مرکز بازرسی و نظارت بر کیفیت آسانسورها با آزمایش دقیق این آسانسور که در آن از سیستم‌های کنترلی و ایمنی جدید استفاده شده، حداکثر سرعت آن را تایید کرده‌اند، اما تا زمان نصب و استفاده از آن در چو تای فوک، سرعت قبلی در نظر گرفته خواهد شد.

سریعترین آسانسور دنیا

هیتاچی با استفاده از موتورهای سنکرون آهنربای دائم، طناب‌های اصلی قوی‌تر و یک سیستم کنترلی کوچک به چنین دستاوردی رسیده است. به دنبال اهمیت بالاتر توقف کردن از شتاب گرفتن، سازندگان از ترمزهای بسیار قوی و مقاوم در برابر گرمای بالا استفاده کرده‌اند تا مشکلی در توقف‌های اضطراری وجود نداشته باشد. همچنین به واسطه فناوری تنظیم فشار هوا هیتاچی، دیگر شاهد گرفتگی گوش و مشکلات مشابه در سرعت‌های بالا نخواهیم بود.

به گفته هیتاچی، از این آسانسورها برای توسعه مدل‌های پیشرفته‌تر در آینده استفاده خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*